Lue keskustelun säännöt.
Miten saavuttaa onnellisuus?
10.04.2018 |
Tiedän hyvä ruokavalio, liikunta, ystävät, iloinen asenne yms. Mutta jos näitä asioita ei pysty saavuttamaan tai ne ei toimi. Kuinka tuntea onnellisuutta? Minkälaista se on? Miltä se tuntuu? Olen kyllä tuntenut hetkellisiä onnellisuudentunteita mutta millaista se on kun on onnellininen, elää onnellista elämää?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onnellisuudella ei ole mitään tekemistä ruokavalion tai joidenkin ulkoisten asioiden kanssa.
Minulla on aina ollut kaikki mahdollisuudet ja puitteet mihin tahansa, mutta olen silti ollut suurimman osan elämästäni täysin onneton. Ja olen pohtinutkin sitä tosi paljon, että miksei voi tuntea onnellisuutta vaikka kaikki on hyvin.
Nyt olen viimeinen ollut onnellinen jo monia kuukausia. Ja siihen liittyy itseni kohdalla vahvasti muista riippumattomuus. Se, ettei perusta omaa tyytyväisyyttään kenenkään toisen ihmisen varaan. Ei aina odota ja etsi jotain vaan osaa elää hetkessä. Se se on vaikeaa, eikä onnistunut itselläni pitkään aikaan, vaikka luin monia oppikirjoja ja hengittelin syvään mantroja lukien... mutta jotain tapahtui. En ole varma mitä. Ja yhtäkkiä huomaan jatkuvasti havahtuvani siihen, että elän hetkessä. En stressaa asioita samalla tavalla kuin ennen. Viihdyn omassa seurassani. Tunnen syvää itsenäisyyttä ja valtaantumista. Ja olen suurilta osin parantunut fomosta, mikä ennen aiheutti minulle ahdistusta. Kaikki ne kliseet siitä, että itseään pitää rakastaa, ja pitää osata olla yksin jne... pitävät ainakin omalla kohdallani paikkansa. Heti kun itse voin hyvin, niin kaikki ympärilläni tuntuvat toimivan paljon myönteisemmin.