Naiset on outoja, työkuvioissa ja muutenkin.
Kukaan ei tee epäkodille mitään. Kitistään ja valitetaan esimiesten selän takana. Uutena työntekijänä kyllästyin tuohon saakelin ulinaan. Otin epäkohdat esille esimiehelle ja hän sanoi, ettei asiat noin ole. Kukaan edeltäjäkään ei ole mitään maininnut. No voi hitto. Se eläkkeelle lähtenyt, jonka tilalle tulin, valitti samoista epäkohdista. Mutta ei ikinä esimiestasolle. Kun kahvipöydässä vaan keskenään.. mikä järki tässä on..
Kommentit (4)
Miten sen asian esittää esimiehelle, se on ratkaisevaa. Jos vain kitisee ja valittaa, saa vain ärsyyntyneen tiuskaisun. Mutta jos selittää ja esittää parannusehdotuksen kohteliaasti kysymällä, tuloksia voi saada aikaan. Minä olen ollut nykyisessä työssäni vasta vajaan vuoden ja jo kaksi pientä parannusta olen aikaansaanut, toinen liittyen uusien työntekijöiden perehdytykseen. Turha valittaa jos ei ole esittää parannuskonstia epäkohtaan. Riippuu tietysti pomostakin miten uudistuksiin suhtautuu, haluaako "keksiä" itse ratkaisut ja ottaa kunnian vai olettaako työntekijöiden ratkaisevan pieniä ongelmakohtia. Meillä onneksi sellainen pomo että kysyy mielipidettä miten jokin ongelma olisi järkevä ratkaista. Joskus tuntuu että olen jonkunlainen "sovittelija" pomon ja työkavereiden välillä, koska olen ollut esimiesasemassa itsekin. Pystyn perustelemaan työkavereille miksi pomo on näin tehnyt ja päättänyt.
No en sanonut etteikö asialle esimies sit tehnyt jotain, kun juttelimme. Esimies nyt oli lähinnä ihmeissään, kun ei työtä pitkään tehnyt ole puhunut mitään. Siksi sanoi ettei noin voi olla. Eihän epäkohtiin tiedetä puuttua, jos niitä ei ääneen sanota.
Ja usealla naisvaltaisella paikalla työskennelleenä voin sanoa että sama virsi joka paikassa.
Mitä pidempään joku on paikassaan ollut, sitä enemmän valittaa ja ei ole mihinkään tyytyväinen. Nainen siis.
Esimieheni kiteyttää asian näin: "Älkää tuoko minulle ongelmia, vaan esittäkää minulle ratkaisuja." :)
No esimies ei siis uskonut sinua ja epäkohtien olemassaoloa? Olisikohan se syy siihen, että ihmiset ovat valittaneet vain keskenään. Nyt esimies pitää sinua hankalana. Uusi työntekijä ja heti valittaa olemattomista epäkohdista.