Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täyskäännöksen tekeminen elämässä - kokemuksia?

Vierailija
10.04.2018 |

Onko kukaan kääntänyt elämäänsä täysin ympäri? Mikä teidät on johtanut tällaiseen päätökseen ja millaisia muutoksia se sisälsi? Onko kaduttanut, oletko pysynyt uudessa elämässäsi vai palannut jossain vaiheessa takaisin vanhaan?

Oma elämäni on täydessä umpikujassa ja ainoa mahdollisuuteni tuntuu olevan täysin luopuminen vanhoista tavoitteista ja aloittaminen täysin puhtaalta pöydältä. En kuitenkaan tiedä mistä lähteä liikkeelle, joten mielelläni kuulisin teidän kokemuksianne, jos jollain niitä on! :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim juomisen lopettamisessa ei luovu ainoastaan alkoholista, vaan ongelma on sosiaalinen riippuvuus. Jos ei ole muuta "perhettä" kuin kantabaarin katkera porukka, vaikeaksi menee.

Vierailija
2/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoituksesi tehdä ammatillisesti muutos vai jokin muuhun elämään liittyvä suuri käänne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin rakastavasta liitosta ja muutin maalta pk seudulle töiden perässä. Edelleen surettaa se että jouduimme mieheni kanssa eroamaan mutta muulta osalta kaikki on nyt paremmin.

Vierailija
4/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin työpaikan, poikaystävän ja annoin asunnon pois ja muutin vuodeksi ulkomaille. Tarkoitus oli jäädä loppuelämäksi mutta ei se elämä aina mene niinkuin suunnittelee. Olin tosi onneton siihen elämään mitä elin täällä, mietin että mitä menetettävää minulla on? Ei ollut mitään joten lähdin. Paras päätös mitä olen ikinä tehnyt. Nyt elän taas Suomessa onnellista elämää :)

Vierailija
5/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi luopua netistä kokonaan. On vaan aika hemmetin vaikeaa, kun kaikki tapahtuu nykyään netissä. Tämä on tuhonnut elämäni lähes yhtä tehokkaasti kuin joku fyysinen huumausaine, mutta onneksi tämä ei kuitenkaan rappeuta elimistöä samalla tavalla, eikä ole yhtä kallis.

Christopher Nolanilla ei ole kuulemma puhelinta eikä sähköpostia. Näköjään ilmankin noita asioita voi menestyä. Toki hänellä on erilainen tilanne. Aina töissä, eli aina joku avustaja voi tuoda puhelimen, jos jollain on jotain oikeaa asiaa.

https://www.telegraph.co.uk/technology/news/11325116/Interstellar-direc…

Vierailija
6/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanteeni on siis seuraava: olen 25-vuotias opiskelija, opiskelen alaa joka ei kiinnosta eivätkä opinnot suju. Tällä hetkellä olen jo kolmatta kuukautta sairaslomalla, diagnooseina vaikea masennus, PTSD ja yleistynyt ahdistuneisyyshäiriö. Ongelmieni takia ihmiset joiden kanssa suurimman osan ajastani vietän, ovat kaikkea muuta kuin hyvää seuraa. Velkaa on järkyttävä määrä, kaikki menossa pian ulosottoon. 

Tällä hetkellä näyttää siltä, että koko ystäväpiiri on laitettava uusiksi. Asunnosta tuskin luovun vaikka ympäristön vaihtaminen tekisi hyvää. Paremman, tai edes halvemman, asunnon löytäminen tuskin onnistuu. Olen ollut henkisesti ja fyysisesti aivan lopussa ja kykenemätön tekemään yhtään mitään muutoksia. 

Nyt viime päivien epätoivosta on vähitellen noussut ajatus täydellisestä täyskäännöksestä. Olen miettinyt vakavasti itsemurhaa jo pitkään, mutta ehkä olisi sittenkin toinen vaihtoehto. Tälläisenään elämäni ei tule johtamaan kuin syvemmälle suohon, mutta ehkä sittenkin on vielä jokin muu mahdollisuus... 

Kiitos kaikille jo vastanneille. :) 

-ap

Vierailija
7/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyskäännös yleensä epäonnistuu ja jonkin ajan kuluttua ihminen retkahtaa takaisin vanhoihin tapoihinsa. Tee mieluummin pieniä, asteittaisia muutoksia siihen suuntaan, mihin haluavat mennä. Pienet muutokset muuttuvat vähitellen tavoiksi ja kun ne ovat jo vakiintuneita tapoja, niiden ylläpitäminen ei tuota ongelmia.

Vierailija
8/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mm. muuttanut pysyvästi ulkomaille, lopettanut tupakoinnin ja alkoholinkäytön, muuttunut täysin sohvaperunasta urheilijaksi. Ja kaikki sen takia, että olen kyllästynyt ja tympääntynyt entiseen itseeni, ja halunnut parantaa elämänlaatuani.

Vierailija
9/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi luopua netistä kokonaan. On vaan aika hemmetin vaikeaa, kun kaikki tapahtuu nykyään netissä. Tämä on tuhonnut elämäni lähes yhtä tehokkaasti kuin joku fyysinen huumausaine, mutta onneksi tämä ei kuitenkaan rappeuta elimistöä samalla tavalla, eikä ole yhtä kallis.

Christopher Nolanilla ei ole kuulemma puhelinta eikä sähköpostia. Näköjään ilmankin noita asioita voi menestyä. Toki hänellä on erilainen tilanne. Aina töissä, eli aina joku avustaja voi tuoda puhelimen, jos jollain on jotain oikeaa asiaa.

https://www.telegraph.co.uk/technology/news/11325116/Interstellar-direc…

Minulla on yksi ystävä joka ei omista nettiä tai älypuhelinta. Hoitaa asiansa kirjastossa, ei siitä kuulemma ole kovaa vaivaa. Toki joillain voi olla enemmän pakollisia asioita hoidettavanaan.

Mun pitäis päästä tästä palstasta eroon. Tämä addiktoi ihan oikeasti, selvästi etusivun päivittäminen vapauttaa mielihyvähormoneja ja sitä sitten on tullut useamman kerran tehtyä aamusta iltaan. Ei oo tervettä.

Vierailija
10/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tilanteeni on siis seuraava: olen 25-vuotias opiskelija, opiskelen alaa joka ei kiinnosta eivätkä opinnot suju. Tällä hetkellä olen jo kolmatta kuukautta sairaslomalla, diagnooseina vaikea masennus, PTSD ja yleistynyt ahdistuneisyyshäiriö. Ongelmieni takia ihmiset joiden kanssa suurimman osan ajastani vietän, ovat kaikkea muuta kuin hyvää seuraa. Velkaa on järkyttävä määrä, kaikki menossa pian ulosottoon. 

Tällä hetkellä näyttää siltä, että koko ystäväpiiri on laitettava uusiksi. Asunnosta tuskin luovun vaikka ympäristön vaihtaminen tekisi hyvää. Paremman, tai edes halvemman, asunnon löytäminen tuskin onnistuu. Olen ollut henkisesti ja fyysisesti aivan lopussa ja kykenemätön tekemään yhtään mitään muutoksia. 

Nyt viime päivien epätoivosta on vähitellen noussut ajatus täydellisestä täyskäännöksestä. Olen miettinyt vakavasti itsemurhaa jo pitkään, mutta ehkä olisi sittenkin toinen vaihtoehto. Tälläisenään elämäni ei tule johtamaan kuin syvemmälle suohon, mutta ehkä sittenkin on vielä jokin muu mahdollisuus... 

-ap

Jordan Petersonilla on todella hyviä juttuja. Pelkästään hänen kuuntelemisensa ilman mitään muita toimenpiteitä muutti ajatusmallejani niin paljon, etten enää tykkää sellaisista asioista, joista ennen tykkäsin. Kuten alkoholi ja videopelit.

Vierailija
11/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos olet valmis kuolemaan, ei millään ole mitään väliä. Voit tehdä mitä vaan! Mieti! Jos toinen vaihtoehto on kuolema niin oikeasti voit jättää kaiken ja lähteä! Aika lohdullista minusta. Ennen itsemurhaa kannattaa kääntää ihan kaikki kortit, koska miksipä ei??

Vierailija
12/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Petersonilta lyhyempi ja ytimekkäämpi pätkä: https://www.youtube.com/watch?v=hmTHC3laOR0

Vierailija
13/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jordan Petersonilla on todella hyviä juttuja. Pelkästään hänen kuuntelemisensa ilman mitään muita toimenpiteitä muutti ajatusmallejani niin paljon, etten enää tykkää sellaisista asioista, joista ennen tykkäsin. Kuten alkoholi ja videopelit.

Kiitos vinkistä! Tutustun vähän ajan päästä :)

-ap

Vierailija
14/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos olet valmis kuolemaan, ei millään ole mitään väliä. Voit tehdä mitä vaan! Mieti! Jos toinen vaihtoehto on kuolema niin oikeasti voit jättää kaiken ja lähteä! Aika lohdullista minusta. Ennen itsemurhaa kannattaa kääntää ihan kaikki kortit, koska miksipä ei??

Tämä ajatus itsellänikin on. Jostain pitää vaan löytää sen verran toimintakykyä, että pääsen alkuun. Mutta jo se, että tämä ajatus on tullut, tuntuu vievän oikeaan suuntaan. Tässä koneella ollessa on hyvä rauhassa googletella ja mietiskellä asioita. Ehkä tosiaan on vielä jokunen kortti pelattavana minullakin, niin kovasti ainakin haluaisin uskoa... :)

-ap

Vierailija
15/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittamassa täyskäännöstä. Täällä myös ptsd, ahdistuneisuus ja elämä umpikujassa. Vaihdan paikkakuntaa päästäkseni irti vanhasta täysin konkreettisesti, uudessa paikassa minulla on myös tukea. Aion yrittää löytää rauhan ja tasapainon että pääsisin edes osa-aikaisesti takaisin työelämään.

Ensimmäinen askel oli todeta että vituix män, hyväksyä se asia että olen yrittänyt tarpeeksi ja on aika luovuttaa ja keksiä plan b. Joskus ei voi muuta. Jo se, että teet sen, osoittaa että sinulla on jonkinlaista toivoa tulevasta.

Vierailija
16/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sun tilanteessa henkisen voinnin parantaminen ois nyt keskeisin tavoite. Siinä voi tosiaan auttaa erilaiset self help - kirjat ja audiot, mua ainakin on auttaneet jopa ehkä paremmin kuin ammattiapu. Ajatteluni on kehittynyt huimasti noiden ansiosta.

Vierailija
17/17 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.