Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään klo 10 olen virallisesti 40. Ahdistaa todella kamalasti ja olen itkenyt eilisestä asti

Vierailija
10.04.2018 |

Elämäni on muutenkin, no, hanurista. Olen eronnut, aikuisena ADHD-diagnoosin saanut, masentunut. Viime kuussa vietiin kaikki ylähampaat, koska ne olivat terveysriski, on ylipainoa ja akne . Vuosia on tuntunut että elämäni on ohi ja virallisen keski-iän saavuttaminen voimistaa tätä tunnetta entisestään.

Oma äitini "juhli" nelikymppisiä aikoinaan menemällä normaalisti töihin ja hakemalla töiden jälkeen leipomosta kakun, mutta äiti olikin onnellisesti naimisissa ja hyvässä työssä, ikääntyminen ei aiheuttanut samanlaista toivottomuutta kuin minussa nyt.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kuitenkin! Hae kakku kuitenkin itseäsi varten ja syö se hyvällä omatunnolla. Itse en juhlinut mitenkään, koska en ole muutenkaan juhlahenkinen.

Vierailija
2/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sentään ole 50, 60, 70.... olet nuori! Jos elää niin vanhenee, jokainen. Ryhdistäydy, nainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!

Mistä asioista pidät elämässäsi? Mistä haaveilet? Mitä haluaisit muuttaa?

Mä täytän myös kesällä 40..Eipä munkaan elämä ole täydellisellä mallilla millään tavalla.

Vierailija
4/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap. Mä täytän kohta 45v ja samanlaiset fiilikset on kuin sulla. Ei mennyt elä niinkuin nuorena suunnittelin.

Vierailija
5/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää syntymäpäivää! Älä ajattele sitä numeroa, älä vertaa itseäsi muihin tai muiden elämään, vaikka tiedän kyllä toivottomuuden mistä puhut. Olet silti ihana. Sinulla on vain tämä elämä, se loppuu loppuu aikanaan, ihan kaikilta. Ennen sitä tee sellaisia asioita, joita voit tehdä, ja joista saat iloa. Esim. eläimet ja luonto, ja tanssiminen ovat mulle se juttu.

Vierailija
6/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä niillä luvuilla on? Ajattele vaikka Aira Samulinia.

Etkö voi laittaa uusia hampaita?

Saan luultavasti jossain vaiheessa proteesin 

Aloittaja

Vierailija
7/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että teet olollesi jotain. Lähde ihan siitä, että koitat saada painoasi alas. Ala liikkua ulkona enemmän ja nauti keväästä. Olen aivan varma, että se piristää sinua. Olen itse 45- vuotias ja tarmoa täynnä. Kaikenlaista kivaa suunnitelmaa tulevaisuutta ajatellen. Aktiivisia vuosia on vielä saman verran edessä:)

Vierailija
8/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, luuletko olevasi vanhakin? Ihan kakara vielä.

Vierailija
9/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että avioliitto tai mies tossa kriisissä olisi kuin se viimeinen piste iin päälle, negatiivisessa mielessä. 

Sinua ahdistaa ylähampaiden menetys ja terveysasiat, ei ikä.

Vierailija
10/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä niillä luvuilla on? Ajattele vaikka Aira Samulinia.

Etkö voi laittaa uusia hampaita?

Saan luultavasti jossain vaiheessa proteesin 

Aloittaja

Jossain vaiheessa? Kyllä ne saa nopeastikin, hoputa sitä hammasteknikkoasi!

Vierailija
11/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uudet hampaat on hienot. Pidät vain puolesi, että saat ne pian.

Vierailija
12/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Sulle on ainakin tiedossa kaunis ja aurinkoinen syntymäpäivä. :)

Sinuna lähtisin ulos reippaalle kävelylenkille. Mainitsit aloituksessa, että ylipainoa löytyy ja olet ilmeisen tyytymätön siihen. Nyt voit aloittaa syntymäpäivän kävelylenkillä, joka tuottaa hyvää mieltä: se palvelee tavoitettasi päästä normaalipainoon ja tuo positiivisemman olon, kun olet tehnyt jotain hyödyllistä ja mukavaa (liikunta aurinkoisessa raikkaassa ulkoilmassa), mikä ehkä auttaa tuohon pahaan mieleenkin. Kun aloitat heti aamulla tekemällä jotakin hyödyllistä ja mukavaa, niin koko loppupäivä sujuu paremmin, etkä jää murehtimaan ja junnaamaan liikaa ajatuksissasi ja epäonnistumisen tunteissa.

Tämä päivä voi siis olla täysin erilainen kun eilinen, kun olit tyytymätön elämääsi. Tänään voit tehdä päivän, jossa on paljon pieniä asioita, joihin voit olla tyytyväinen. Nyt on vasta aamu, joten ehdit tekemään vaikka mitä parannuksia eiliseen nähden. Ja huomenna voit tehdä niitä lisää. Uusi elämä alkaa!

Kun olet käynyt kävelyllä, niin tee itsellesi lista kaikkein tärkeimmistä tavoitteista, joihin haluat päästä seuraavan vuoden aikana. Yksi asia voi olla juurikin tuo paino ja kunnon kohottaminen. Yksi asia taas hampaat ja ihon hoitaminen. Ensi vuonna tähän aikaan olet saavuttanut näitä tavoitteitasi, sillä sinulla on hyvin aikaa tehdä niille jotakin ja elämäsi on muutenkin mennyt eteenpäin. 

Vierailija
13/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37 ja elämä on kunnossa, mutta silti saan itkukohtauksia, kun ajattelen, että olen kohta 40.

Kuolema lähestyy päivä päivältä, en minä halua, että elämäni loppuu.

Vierailija
14/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kys. ni et ainakaan täytä 41

Vierailija
15/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelkyt ei ole vielä mitään koska ei viiskytkään. kuuskytästä en vielä tiedä mutta tuskin sekään. osa vastoinkäymisistä on yhteisiä osa henkilökohtaisia ja osa ei kosketa itseä. kaikilla.

Vierailija
16/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo 45 eikä neljänkympin ylitys tuntunut yhtään miltään. Jos elämän loppuminen ahdistaa kannattaa alkaa harjoittaa jotain uskontoa, joka tarjoaa ikuista elämää.

Vierailija
17/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, vanhus. T 39v

Vierailija
18/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole numeroita. Sinä olet sinä, aina. Anna itsellesi lupa elää ja tuntea.

Vierailija
19/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän nyt tyttöset höpsöttäkö! Mulle tulee 62v mittariin ja elän nyt elämäni parhainta aikaa.

Ei pidä niitä numeroita tuijottaa, nehän ovat vaan numeroita

Mun motto on: elä kuin viimeistä päivää :)

Vierailija
20/27 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pari vuotta sitten melkoinen neljän kympin kriisi. Itselläni auttoi se, että nimenomaan juhlistin asiaa. Pienimuotoisesti, mutta kuitenkin. Auttoi jotenkin sisäistämään asiaa.

Itselläni kriisi meni ohi jo noin vuoden kuluessa, ja nyt tuntuu jo paremmalta. Täytän seuraavaksi 42 v. Näen tulevaisuuteni melko positiivisena (ja elämässäni on tapahtunut pieni tai itse asiassa melko suurikin ja merkittävä positiivinen yllätys, minkä en uskonut olevan mahdollista.)

Koetan ottaa mallia 82-vuotiaasta anopistani, joka on monella mittarilla mitattuna poikkeuksellisen hyväkuntoinen ja elämässä kiinni. Aktiivinen, harrastaa monenlaista, selvillä yhteiskunnallisista asioista ym. Hänestä ei uskoisi, että on sen ikäinen. Mutta nykyään se on mahdollista yhä useammalle, kun ihmiset elävät pidempään.