Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneen kanssa lentokoneeseen?

Vierailija
09.04.2018 |

Kuinka pian syntymän jälkeen vastasyntyneen kanssa voi matkustaa lentokoneella? Euroopan sisäinen muutaman tunnin suora lento olisi kyseessä.

Kommentit (32)

21/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö lentokoneeseen tänne päin tullessasi jos ihan viime hetkillä tulet?

Vaikea uskoa, että huolitaan koneeseen ihan loppuraskauden aikana. Kaipa ap:lla on Suomessa sukua, kenen luokse voi mennä ennen kuin rv 36 tulee täyteen. Olettaen siis, että lentoyhtiö noudattaa kansainvälisen ilmakuljetusliiton suosituksia.

https://www.finnair.com/fi/fi/information-services/before-the-flight/sp…

Tuossa nyt noita Finnairin ohjeita mutta samat ohjeet pätevät monilla muillakin.

Vierailija
22/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta eläytyä.

Vauva on kellinyt 9kk turvallisessa hiljaisuudessa.

Pelkkä maailma äänineen, hajuineen ym. on pelottava ja outo.

Lentokoneessa on meteliä, kuiva ilma ja paineen vaihteluita, jotka koskevat aikuisenkin korviin.

Lapsi on herkkä itse olet sekaisin synnytyksestä.

Onko järkeä asua niin alkeellisessa maassa ettei siellä halua synnyttää?

Entäs muu terveydenhoito?

Aika surkea loukko pitää olla kyseessä, jos Suomen palvelut tuntuu siihen verrattuna hyviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö lentokoneeseen tänne päin tullessasi jos ihan viime hetkillä tulet?

Vaikea uskoa, että huolitaan koneeseen ihan loppuraskauden aikana. Kaipa ap:lla on Suomessa sukua, kenen luokse voi mennä ennen kuin rv 36 tulee täyteen. Olettaen siis, että lentoyhtiö noudattaa kansainvälisen ilmakuljetusliiton suosituksia.

https://www.finnair.com/fi/fi/information-services/before-the-flight/sp…

Tuossa nyt noita Finnairin ohjeita mutta samat ohjeet pätevät monilla muillakin.

Tarvitaan lääkärintodistus juuri ennen aiottua lentoa, että äiti ei vaikut siltä, että olisi ennenaikaisen synnyttämisen vaaraa, mutta tosiaan, joillain lentoyhtiöillä tuo lentoluvan aikaraja tulee jo 2kk ennen laskettua aikaa.

Minuakin kiinnostaisi tietää, missä Euroopan maassa ei voi synnyttää vaan ”on pakko” tulla Suomeen synnyttämään?

Vierailija
24/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte kokonaan ulkomailla, ei varmaan ole suomalaista kela-korttia eli synnytyksen joutuu itse maksamaan?  Minusta olisi aika härskiäkin tulla vain hakemaan palvelut suomalisten veronmaksajien rahoista, vaikka itse verot maksetaan muualle. Mutta tdn aloitus on kyllä provo.

Vierailija
25/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitos asiallisista vastauksista. Muille huolestuneille tiedoksi, että maksan edelleen tekemästäni työstä veroja Suomeen, jossa olen myös kirjoilla, ja tästä johtuen joutuisin maksamaan synnytyksen kulut asuinmaassani (yli 6000€). Täällä ei myöskään käytetä yleisesti kivunlievityksiä ja synnytyksen hoidossa on muutenkin seikkoja, joita en hyväksy.

Vierailija
26/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse lentäisi, mutta jos olisi äärimmäinen pakko niin kyllä vauvan kanssa hyppäisin koneeseen. 

Vierailija
27/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt 8vkon ikäisen kanssa. Mannerten välisen pitkän lennon (yli 12h). Kaikki meni tosi hyvin, vauva nukkui käytännössä koko ajan lentokoneen hurinassa.

Joku sanoikin passista. Siinä menee joku viikko. Mun vauva oli 11pvn ikäinen passikuvassa. Olin kuullut kauhukertomuksia, ettei saada otettua kuvaa. Voin uskoa sen. Meillä oli tuuria kun kuvaamoon astuttaessa vauva heräsi ja oli kiva 15min. aktiivinen hetki. Noin pieni ei oikein edes osaa kohdistaa katsetta mihinkään... ja pitää suuta kiinni samalla jne. (mitä siitä kuvasta nyt vaaditaankaan). Muutamalla otolla satuttiin saamaan hyvä kuva! Vauva tasaiselle pinnalle selälleen, valkoinen kangas alla. Kuvaaja kuvasi ylhäältä. Mun käsi kannatteli/piti suorassa vauvan päätä sen kankaan alla. Toimi hyvin!!!

Vierailija
28/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suunnittelisit paluulennon, muista kuitenkin, että matkaan pääseminen riippuu sinun ja vauvan terveydentilasta. Esimerkiksi sektion (johon voi päätyä syystä tai toisesta) jälkeen voi olla mahdotonta selviytyä vauvan ja tavaroiden kanssa lentoasemalla. Alatiesynnytyksen jälkeen voi olla melkoiset tikit ja kivut, joten pelkkä kävely voi tuottaa tuskaa, saati sitten matkustaminen. Lisäksi vauvan hoitaminen lentoasemilla ja lentokoneessa voi tuntua haastavalta, etenkin jos kyseessä on esikoinen. Mutta kyllähän kaikesta epämukavasta selviää, jos on pakko. Ota kuitenkin huomioon se, että eteen voi tulla ihan oikeita rajoitteita.

Vierailija
29/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy poissa, en jaksa kuunnella vauvojen rääkymistä ja haistella skeidanhajuja. Enkä kuunnella kun äidit sössöttää HYSSHYSSSHSHHHHHHH

Vierailija
30/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
31/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lapsi on jo 4-vuotias.

Jos on pakko tulla synnyttämään Suomeen, niin kannattaisi tulla hyvissä ajoin. Voi tulla syitä, että joutuu synnyttämään aiemmin. Itselläni oli raskausmyrkytys. Olin seurannassa ennen synnytystä.

Vierailija
32/32 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy poissa, en jaksa kuunnella vauvojen rääkymistä ja haistella skeidanhajuja. Enkä kuunnella kun äidit sössöttää HYSSHYSSSHSHHHHHHH

Tai mitä jos vaan yksinkertaisesti pysyt itse poissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä