Ikää kohta 50v ja menkat viipyvät ja viipyvät, pms-oireet sen sijaan ihan kamalat ja pitkät.
Eli ärtyisyyttä, rintojen arkuutta ja turvokkia kestää viikkotolkulla. Mikä ratkaisuksi?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Eli ärtyisyyttä, rintojen arkuutta ja turvokkia kestää viikkotolkulla. Mikä ratkaisuksi?
Just samaa ihmettelin kun rinnat turvoksissa ja kipeät jo kohta viikon. Pms ei hellitä. Apua sitäkö se on... vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just samaa ihmettelin kun rinnat turvoksissa ja kipeät jo kohta viikon. Pms ei hellitä. Apua sitäkö se on... vaihdevuodet.
Sitäköhän sitten niin? Mulla aina koko aikuisiän kierto ollut sen 28 vrk, mutta nyt viimeisen vuoden sisällä jääneet pari kertaa menkat pois tai olleet tosi myöhässä tyyliin pari viikkoa. Turvotus ja kipu rinnoissa on kyllä niin ärsyttävää ja mielialakin heittelee siksi.
Jep.Mulla kesti useamman vuoden noi kamalat pms-oireet ennenkuin menkat loppui. Ensin kierto lyheni ja vuoto runsastui järkyttävästi muutamiksi vuosiksi ( 4-5v.) ja sitten kierto piteni ja jäi parit menkat vuodessa pois ja siitä sitten pikkuhiljaa loppuivat.
Vaihdevuodethan ne :/ Yksillä ihan hirveät ja toisilla ohi "melkein tuosta noin vain".
Mulla tuohon kuului pitkään viikkojen vuoto aina kerrallaan, mutta onneksi oli 2-3 kk väliä. Huhhuijaa, ohi on. Ilman hormonikorvauksia menin, päivä kerrallaan. Onneksi ei ollut niitä hikisiä öitä tai kuumia aaltoja lainkaan.
Olen 49v ja kierto on heitellyt viimeisen vuoden ajan. Menkat ovat paljon runsaammat kuin ennen.
Huomenna pitäisi menkkojen taas alkaa. Tiputteluvuotoa on jo ja tuntuu että tissit räjähtää.
Lääkäri ja sitä kautta sulle jotain täsmähoitoa. Ei näihin ole mitään yleispätevää neuvoa tai ohjetta.