Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään tuntuu ihan uskomattomalta, että on pitänyt pissatulehduksessa polkea rakko täynnä tk:hon kaupungin toiselle puolelle!

Vierailija
09.04.2018 |

Noin kymmenen vuotta sitten näin. Nykyään saa näyteastian kotiin, tai jos on tulehduksia usein kuten minulla, lääkemääräyksen puhelimitse.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:hon? Auts.

Vierailija
2/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat estolääkityksen.

Minä juon paljon vettä, joten tulehduksia ei ole ollut pitkään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 30 vuotta sittenkin sai purkit kotiin.

Vierailija
4/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkelissä käskettiin tulla heti aamusta antamaan näyte aamupissasta . Ensi poljit kaupungin läpi kupla otsassa ja sitten istuit odottamassa vuoroa labraan ! 

ap

Vierailija
5/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista karpalo vitamiinit päivittäiseen käyttöön, näillä ole saanut parhaan avun.

Vierailija
6/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat estolääkityksen.

Minä juon paljon vettä, joten tulehduksia ei ole ollut pitkään aikaan.

Sama tilanne minulla. Pari litraa vettä päivässä ja usein vessaan, niin pääsin eroon pissatulehduksista.

Vierailija
7/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki himaan ja pussista löytyy myös ne näytekapselit, joihin ihan itse keräät sen näytepissan.

Vierailija
8/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin mikkelissä pari vuotta ja olikohan se kevät 2002 kun yöllä iski karmea rakkotulehdus ja aamulla kun soitin terveyskeskukseen, käskettiin olla kaksi tuntia pissaamatta ja tulla labraan ! Oli kyllä olo että mitä helvettiä , en ole missään muualla kohdannut noin typerää käytäntöä!

Vierailija
9/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkelissä käskettiin tulla heti aamusta antamaan näyte aamupissasta . Ensi poljit kaupungin läpi kupla otsassa ja sitten istuit odottamassa vuoroa labraan ! 

ap

Miksi AAMUpissa? Eihän kyse ollut raskaustestistä.

Vierailija
10/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis köyhä, kun ei ollut varaa taksiin?

Vierailija
11/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muuten voi olla vaaditut 4h pissaamatta , jotta testi olisi luotettava.  Ihan älytöntä. 

Vierailija
12/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis köyhä, kun ei ollut varaa taksiin?

No shit, sherlock. Tai ehkä hän halusi hoitaa päivän kuntoilut samalla?

Vierailija
13/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä Espoossa purkkeja kotiin tuoda.

Ihan itse ne haetaan tk.sta.

Pyörällä, autolla, kävellen, taksilla.

Vierailija
14/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse nykyään saanu reseptin jo ihan vain soittamalla. Ei oo tarvinu purkkiin kusta, on kyselty oireet puhelimessa ja puolen tunnin päästä apteekista antibiootit.

Vierailija
15/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KARPALOMEHULLA ei ole niin suurta vaikutusta virtsatietulehdusten ehkäisyssä ja lievittämisessä kuin on uskottu, esittää Teksasissa tehty tutkimus.

Yhdysvalloissa yli kolme miljoonaa ihmistä sairastuu vuosittain virtsatietulehdukseen. Heistä suurin osa on naisia, kertoo Medical News Today, joka raportoi myös tutkimuksesta.

VIRTSATIETULEHDUS on usein kivulias sairaus. Virtsaaminen sattuu. Potilaalla on alavatsakipuja ja lantiokipuja. Virtsassa voi olla verta.

Teksasissa Houstonissa tehdyn tutkimukseen mukaan karpalokapseleilla on enemmän tehoa oireisiin kuin mehulla. Tutkimuksessa oli mukana 160 iältään 23–88-vuotiasta potilaista, joille oli tehty gynekologinen leikkaus vuosien 2011–2013 välillä. Tavallisesti 10–64 prosenttia leikkauksen kokeneesta saa virtsatietulehduksen katetrin poistamisen jälkeen.

KARPALOKAPSELIT vähensivät 50 prosentilla riskiä virtsatieinfektion kehittymiseen. Kapseleita nauttineessa ryhmässä 19 prosenttia sai tulehduksen, kun lumelääkitystä saaneessa ryhmässä 38 prosenttia sairastui virtsatieinfektioon.

Vaikka karpalokapselit alensivat riskiä virtsatietulehduksen syntymiseen, mehulla oli paljon pienempi vaikutus. Tutkimuksen mukaan karpaloa tarvitaan hyvin suuri määrä, jotta sillä olisi vaikutusta virtsatietulehduksen ehkäisyssä.

Vierailija
16/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkki himaan ja pussista löytyy myös ne näytekapselit, joihin ihan itse keräät sen näytepissan.

Näytekapselit? Kyllä me ainakin annetaan ihan putket sen purkin mukana.

Oireisen tulehduksen kanssa virtsanäytteen voi muuten antaa päivystysnäytteenä, eikä tarvitse odottaa neljää tuntia. Pidempi odotus on suotavaa jos ei ole selkeitä oireita.

Vierailija
17/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk:hon? Auts.

Terveyskeskusho?

Vierailija
18/18 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muuten voi olla vaaditut 4h pissaamatta , jotta testi olisi luotettava.  Ihan älytöntä. 

Joo, ja sitten kun siinä testissä ei näy mitään, niin eipä tule mitään apuakaan vaikka olo olisi sellainen että toivoo jo nuijanukutusta.

Kerran menin tuommoisen turhan tk-käynnin jälkeen yksityiselle saman päivän iltana kun aloin pissaamaan verta.

Lääkäri oli vihainen ja ihmetteli miksi en ole aikaisemmin hoitanut tulehdusta pois.

Niin, miksi en ollut hoitanut.

Sen jälkeen olen onnekseni saanut tarvittaessa otettavan antibiootin kotiin. Nykyään sen voi jopa kätevästi uusia netissä eikä joudu selittelemään ja anelemaan tk-lääkäriltä reseptiä.

Paljon vähemmillä lääkkeillä pääsen nykyään kun voin ottaa sen antibiootin heti oireiden alkaessa. Nyt menee vain muutama ab vuodessa, kun aiemmin jouduin syömään pitkiä lääkekuureja monta kertaa vuodessa. Kun sitä kuuria ei koskaan saanut ennen kuin alkoi pissaamaan verta. Ja siinä vaiheessa tulehdus oli jo niin pitkällä, ettei se yleensä edes yhdellä lääkekuurilla helpottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä