Voiko luottaa siihen että karma kostaa?
Olemme perheen kanssa nyt todella inhottavassa tilanteessa, joka saattaa kaataa koko elämämme. Miehelleni tehtiin aivan törkeät oharit, jonka seurauksena hän menetti työpaikkansa 10.v noususuuntainen työuran jälkeen. Uusi työpaikka houkutteli hänet palvelukseensa ja irtisanoivat koeajalla. Nyt olemme todella kovassa pulassa, koska olen itse kotona kolmen lapsen kanssa, 4.v päiväkodissa ja kotona 6kk ikäiset kaksoset. Meillä on iso asuntolaina maksettavana, koska muutimme isompaan asuntoon pienestä kolmiosta kaksosten syntymän jälkeen. Mieheni on aivan masentunut enkä itsekään osaa häntä auttaa. Elämämme pyörii vihan ja raivon tunteiden ympärillä, kun emme löydä keinoa purkaa tätä pahaa oloa mihinkään.
Eniten maailmassa toivoisin että paha saisi palkkansa. Mitä voisin asialle tehdä? Haluaisin mennä pienten kaksosten kanssa uuden työnantajan toimistolle ja vetää kakkavaipalla nenille, se millaiseen tilanteeseen hän perheeemme ajoi on aivan sietämätöntä. Voinko oikeasti luottaa, että karma hoitaa hommansa? Saako tässä maailmassa paha koskaan ansionsa mukaan? Palkkansa se käärii varmasti, niinkuin pahan kuuluukin, mutta voiko elämän omaan kostoon luottaa pätkääkään.
En pysty olemaan toimeton, olen itsekin niin pettynyt ja huolissani tilanteestamme että koskee rintakehässä saakka.
Kommentit (3)
Voi sua. Unohda nyt kuitenkin noi kakkavaipalla hutkimiset ja yritä päästä vihan yli. Vihaamisella teet vaan hallaa itsellesi.
Elämä ei vaan aina ole oikeudenmukainen.
Mutta nokka pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.
Ymmärrän ja samoja tunteita olen joskus itsekin kokenut. Tavallaan työpaikka ei ole tehnyt mitään "pahaa" kun on ihan mahdollista irtisanoa koeajalla. Toivon kaikkea hyvää teille, kyllä asiat jotenkin ratkeaa. Uutta työpaikkaa hakemaan jos vanhaan ei ole paluuta? Itse kerran irtisanouduin ja pomo sanoi että olen kyllä tervetullut takaisinkin, että ei sitäkään koskaan tiedä.