Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte 2-vuotiaan kiukun loppumaan?

Vierailija
09.04.2018 |

Meillä poika 2v2kk. Nyt ollaan uhmaiässä tiedän. Kaksi vanhempaakin lasta löytyy perheestä, mutta ei heidän kanssa ollut tällaista.
Poika ei halua ulos, ei halua olla sisällä, ei syödä ei nukkua ylipäätänsä mitään. Huudolla ei olla annettu periksi, mutta kun se huuto kohtaus alkaa niin huutoa kestää helposti 30-40min repii kaikkea mahdollista, yrität pitää sylissä potkii, vääntää itsensä kaarelle, hakkaa päätä jne...
Ja näitä kohtauksia on helposti puolenkymmentä päivässä. On yritetty suostutella, kiinnittää huomiota muualle jutella, pitää sylissä, mutta ei.
Alkaa konstit ja voimavarat loppua onko tämä edes normaalissa rajoissa.
Poika on n. 20h/viikossa hoidossa kun teen osa-aika työtä isommat lapset koulussa. Mitään muutoksia perheessä tai hoidossa ei ole sattunut
Vinkkejä kiitos

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta vielä up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään huomiota koukulle. Teet kaiken sen minkä tekisit ilman kiukkuakin, vaatii lehmän hermot, mutta muuten ei auta. Jotku uhmaa enemmän kuin toiset

Vierailija
4/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

diapamit toimii

Vierailija
5/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: odotan, että se täyttää kolme :D

Miten puheen kehitys? Se tuntuu suututtavan noita poikia erityisesti, kun on kiukkua muttei sanoja.

Vierailija
6/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin pahimpiin raivareihin olen ajatellut, että riittää kun vanhempi on läsnä ja kykenee sen raivarin vastaanottamaan. Eli olen luopunut tavoitteesta saada lapsi tyyntymään heti. Joskus teen jonkin välttämättömän lapsen raivotessa ja pyrin pitämään itseni rauhallisena. Sitten yleensä jossain vaiheessa istahdan lapsen viereen, otan syliin tai silitän, jos ei halua kosketusta niin sitten vain istun ja olen läsnä. Jossain vaiheessa sitä saa lapsen kiinnostumaam muista jutuista sitten, tai tulee syliin rauhoittumaan.

Eli oman asenteen muutos on auttanut itseäni. Kaksivuotiaan elämään vaan kuuluu tunteet kaikessa raakuudessaan ja kyvyttömyys rauhoittua itse.

Vierailija
7/7 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt rauhallisena ja olet kuin et huomaisikaan.

Lapsi oppii vähitellen että kiukulla ei huomiota saa eikä haluumaansa.

Mitä enemmän yrität puhua, sovitella, taivutella, lahjoa. Sitä pidempään ne kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi