Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja paino vaan putoaa vaikka tuntuu että todellakin syön "kahden edestä" milloin huolestua?

Vierailija
09.04.2018 |

Rv 26 ja paino pudonnut 8kg. Olen nyt alipainoinen 166cm/48kg. Vauvalla kaikki kunnossa, mutta itse olen vähän huolissani. Ja tosiaan tuntuu että syön koko ajan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä neuvolassa sanotaan?

Vierailija
2/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskivät syömään enemmän mutta varsinkin aamusta kaikki tulee ylös. Rautatabletit sain myös. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Vauva kyllä kiskoo sinusta kaiken tarvittavan.

Minulla on ollut kaksi kertaa sama juttu, ja pahoinvointi jatkui läpi raskauden. Paino on noussut oikeastaan vasta raskauden lopussa.

Mä yritin syödä kaikkea energiapitoista mutta kuitenkin terveellistä. Kevyet salaatit unohdin kokonaan (ja ne tuntuu ällöiltä myös ylös tullessaan). Tavoistani poiketen join myös mehuja. Ja apteekista saa niitä lisäravinnelitkuja, joiden koostumus on ällö mutta maku muuten ihan siedettävä.

Lapset ovat painaneet syntyessään 3700h ja 3500g, joten jollain pyhällä hengellä ne kasvaa. Terveitä ovat.

Imetusaika onkin sitten oma lukunsa, olen painanut jotain 40 ja risat, pituutta reilut 160cm.

Normaali painoni on noin 50kg.

Vierailija
4/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa valittaa tuollaisesta?? Itsellä on paino noussut raskauden aikana 12kg ja olen vasta rv 20.

Vierailija
5/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä oli sama tilanne, ei tosin noin alipainoinen lähtötilanne. Söi vaikka mitä paino ei vaan noussut. Kaikki herkut ja mättö jäi pois ja tilalle jäi normaalia kotiruoka ja paino vaan putosi. Olisikohan saanut raskauden aikana lopulta 2kiloa. Laitokselta kotiin tultua oli n 8kg hoikempi kuin ennen raskautta.

Vierailija
6/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kehtaa valittaa tuollaisesta?? Itsellä on paino noussut raskauden aikana 12kg ja olen vasta rv 20.

Ehkä sellainen henkilö, joka on huolissaan vauvasta ja sen kasvusta enemmän kuin siitä, miltä oma kroppa näyttää.

Vierailija
7/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada lisäkaloreita anoreetikkojen kikoilla? Esim öljyä salaattiin ja silleen. Ei vauvasta tarvii olla hirveen huolissaan, kyllä ne osaa ottaa omansa äidin kropasta.

Ite jouduin raskaana ollessa tiputukseen kun kuivuin niin pahasti vedenkin tullessa ylös. Loppusaldo oli sit kuitenkin +20kg 🙄 Jäi tosin kaikki paitsi 2kg synnärille että oli aika paljon turvotusta siitä.

Vierailija
8/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kehtaa. Huolissani ja peloissani olin minäkin esikoisen kohdalla, kun pahimmillaan jouduin tiputukseen kun oksensin kaiken nesteenkin pihalle päiväkausia ja olo oli erittäin heikko. Kun on pienipainoinen jo ennestään niin kyllä se huolettaa ja on tavallaan epänormaalia, kun paino ei nouse/laskee raskaana ollessa ja ei mahda sille mitään. Mulla on kuitenkin lapset onneksi kasvaneet hyvin, joten ap:llekin toivotan vain tsemppiä ja yritä etsiä ruokia joita voit syödä.

Minä en lähtenyt millekään roskaruokalinjalle vaan halusin tarjota mahdollisimman hyvär rakennusaineet siitä vähästä mjtä pystyin syömään. Kaurapuuro ja mehukeitto pysyi parhaiten. Siihen lisäsin rasvaa sekaan.

Terveisin nro 3.

Vierailija
9/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa puuttuvat, kun on aika huolestua. Siis he huolestuvat. Itselläkin paino aina pudonnut rankan pahoinvoinnin vuoksi. Seuraavat neuvolassa muistaakseni prosentuaalista painonpudotusta tms ja sitten osastolle sisään tarvittaessa. Sinne en koskaan päätynyt onneksi.

Vierailija
10/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot katsottu? Raskauden aikana elimistö tarvitsee kilpirauhasen toiminnalle vilkastusta ja elimistö on voinut painaa kaasua liikaa. 

Vierailija
11/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttärellä oli sama tilanne, ei tosin noin alipainoinen lähtötilanne. Söi vaikka mitä paino ei vaan noussut. Kaikki herkut ja mättö jäi pois ja tilalle jäi normaalia kotiruoka ja paino vaan putosi. Olisikohan saanut raskauden aikana lopulta 2kiloa. Laitokselta kotiin tultua oli n 8kg hoikempi kuin ennen raskautta.

Jatkona tähän vielä - vauva yli 3 kiloinen, terve ja terhakka.

Vierailija
12/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä monet vakavatkin sairaudet puhkeavat raskauden aikana. Lääkäriin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä