Tapailen yh-isää
Hänellä 10v tytär. Tulee joka viikonloppu minun luo (välimatkaa n.55min). Sinänsä hienoa, mutta tytär on joka viikonloppu milloin exän siskon luona tai jonkun tutun hoivissa. Minun käy sääliksi lasta.
Ajatuksia?
Kommentit (33)
Missä sen lapsen sun mielestä pitäisi olla?
Mistä päättelet, että hänellä on ikävää tätinsä ja mahd. serkkujensa luona?
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vielä oltu niin kauaa yhdessä että tyttären tapaaminen olisi ajankohtaista (pian kyllä). Tärkeää on, että suhde on niin vakaalla pohjalla että tyttärelle kannattaa esitellä uusi aikuinen (mahdollisesti äitipuoli). Aibakaan itse en esittelisi ketä tahansa jos olidin tuossa tilanteessa.
-Ap
Miksi kumppani pitäisi esitellä mahdollisena äiti-/isäpuolena?
Minä ajan tuollaisen matkan joka arkipäivä kaksi kertaa. Töihin ja takaisin.
Voisitteko välillä tavata arkisinkin ja sanot miehelle, että pitäis tyttärenkin kanssa viettää aikaa myös vapaapäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että hänellä on ikävää tätinsä ja mahd. serkkujensa luona?
Ei sillä varmaan olekaan. Mietin vaan että miten tällainen vaikuttaa lapsen kehitykseen. Toki maailmassa on varmasti kulttuureja joissa ajatus lapsille tärkeistä canhemmidta ei rajoitu pelkästään isään ja äitiin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vielä oltu niin kauaa yhdessä että tyttären tapaaminen olisi ajankohtaista (pian kyllä). Tärkeää on, että suhde on niin vakaalla pohjalla että tyttärelle kannattaa esitellä uusi aikuinen (mahdollisesti äitipuoli). Aibakaan itse en esittelisi ketä tahansa jos olidin tuossa tilanteessa.
-Ap
Ei esitelläkään mutta jos joka vkloppu pyrii kuvioissa niin luuletko että 10v on niin tyhmä ettei tajua että kyseessä on jotain muutakin?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan tuollaisen matkan joka arkipäivä kaksi kertaa. Töihin ja takaisin.
Voisitteko välillä tavata arkisinkin ja sanot miehelle, että pitäis tyttärenkin kanssa viettää aikaa myös vapaapäivinä.
Tästä aion keskustella kun tapaamme seuraavaksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Pyydä, että ottaa tytön aina mukaansa. Hän voi esitellä sinut kaverina, ei minään äitipuoliehdokkaana. Miksi yleensä mies on yh? Onko leski? Onko äiti sopimaton äidiksi eli on joku ongelma? Vai onko niin narsistinen, että on taistellut huoltajuuden itselleen? Minä nimittäni tapailin yhtä yh-isä. Kävi ilmi, että oli tosi narsistinen tyyppi eikä välittänyt lapsesta vaan niistä rahoista, joita lapsesta yh-isänä sai. En jatkanut tapailemista.
10 vuotias todennäköisesti viihtyy paremmin tädin luona varsinkin jos tädillä on yhtään samanikäisiä lapsia kuin vieraassa ympäristössä jossa tuttuja on vain isä. Ehkä mieluiten matkustajien itse sen yh luo tai oikeammin vaikka läheiseen hotelliin ja tapaisin häntä muutaman kerran viikonlopun aikana. Siitä olen samaa mieltä että ketään ei kannata esitellä tulevana asuinkumppanina ennen kuin asia on ajankohtainen eli kumppanit muuttamassa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Ei esitelläkään mutta jos joka vkloppu pyrii kuvioissa niin luuletko että 10v on niin tyhmä ettei tajua että kyseessä on jotain muutakin?
-ap
Ihan samalla tavalla se tajuaa sen että kyse on jostakin muustakin vaikka ei tapaisi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että hänellä on ikävää tätinsä ja mahd. serkkujensa luona?Ei sillä varmaan olekaan. Mietin vaan että miten tällainen vaikuttaa lapsen kehitykseen. Toki maailmassa on varmasti kulttuureja joissa ajatus lapsille tärkeistä canhemmidta ei rajoitu pelkästään isään ja äitiin.
-ap
Minä esim. vietin useita päiviä ja varmaan viikonkin pätkiä kerrallaan mummin ja ukin luona kuvista päätellen ainakin 2-vuotiaasta lähtien. Samoin teki isosisko. Kivempaa ja turvallisempaa rakkaiden ihmisten kanssa oli kuin vaihtuvien hoitotätien.
Äidillä ja isällä oli vuorotöitä. Mummi ja ukki oli eläkkeellä.
Nykyään epäilemättä meidät olisi otettu huostaan ties minne
🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että hänellä on ikävää tätinsä ja mahd. serkkujensa luona?Ei sillä varmaan olekaan. Mietin vaan että miten tällainen vaikuttaa lapsen kehitykseen. Toki maailmassa on varmasti kulttuureja joissa ajatus lapsille tärkeistä canhemmidta ei rajoitu pelkästään isään ja äitiin.
-ap
Aika paljon riippuu siitä meneekö lapsi tädille vapaaehtoisesti vai pakotettuna. Onko lapsi tädin luona odotettu viikonloppu vieras vai välttämätön paha joka nyt vain on hoidettava kun isä ja äiti viilettävät missä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minä esim. vietin useita päiviä ja varmaan viikonkin pätkiä kerrallaan mummin ja ukin luona kuvista päätellen ainakin 2-vuotiaasta lähtien. Samoin teki isosisko. Kivempaa ja turvallisempaa rakkaiden ihmisten kanssa oli kuin vaihtuvien hoitotätien.
Äidillä ja isällä oli vuorotöitä. Mummi ja ukki oli eläkkeellä.
Nykyään epäilemättä meidät olisi otettu huostaan ties minne
🙄
Monelle on muuten ihan käsittämätöntä kuvitella että lapsesta saattaa kasvaa normaali vaikka ei ole perinteinen äiti/isä-symbioosi. On paljon kulttuureja joss lapsen kasvatuksessa merkittävässä roolissa on muitakin aikuisia. Mitenkään ap:ta puolustelematta
Miksi sinä Ap mietit lapsen kehitystä? Yritätkö nyt kertoa, että olet havainnut, että lapsen isää ei kiinnosta p*skaakaan ja sinä yrität jotenkin paikata asiaa olemassa itse hirveän huolissaan? Vaikka ei ole sinun lapsesta kyse? Olet ehkä huomannut itsekin, että kaikki ei ole ihan niin kuin pitäisi.
🇺🇦🇮🇱
Tämä myös. En osaa oikein arvostellakaan miestä, koska en tiedä kuinka loistava äiti olisin itse vastaavassa tilanteessa.
Ap