Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et hanki kotiisi kahvinkeitintä vaikka luonasi käy vieraita?

Vierailija
08.04.2018 |

?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraille tarjoan suomalaisia käsityöläisnelosoluita, joten kahvinkeitin turha.

Vierailija
22/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä keitin, mutta ei sitä käytetä. Juon itse pikakahvia ja sitä tarjoan myös vieraille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, luonani ei käy ketään kuka kaipaisi kahvia, ja jos kahvi olisi kynnyskysymys, ei tarvitsisi tulla tänne. Miksi juuri kahvi on joillekin näin tärkeä asia? Miksi ei vaikka tuoremehu tai juustosämpylät?

Vierailija
24/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla kahvinkeitin viemässä tilaa kun en itse juo?

Vierailija
25/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, joten kuumennan oman kahvini veden mikrossa ja suodatan suoraan mukiin: aina oikea lämpötila eikä tarvitse huolehtia keittimen pesemisestä, saati kalkinpoistosta (meilläpäin on kalkkipitoinen vesi). Harvoin minulla käy vieraita, kahvinjuojista useimmiten äitini. Yhdelle vieraalle voi hyvin suodattaa kahvin suoraan mukiin ja sitten oma perään.

On minulla oikea teräksinen kahvipannukin, 1,5-litrainen, keitän sillä tarpeen tullen kunnon pannukahvia kaikille ja aina tulee kehuja. Minulla on siis sekä suodatin- että pannukahvia käytössä. Voisin tietysti ostaa pienen keittimenkin, kuudelle kupille, riittäisi ainakin kolmelle, jopa neljölle hengelle ja kahvista tulisi vielä hyvääkin, toisin kuin jos keittää vain pari kuppia isolla keittimellä, useimmilla keittimillähän pitäisi tehdä ainakin puoli kannua, jotta tulisi hyvää - ja olla jatkuvasti keitintä pesemässä ja kalkkia poistamassa.

Vierailija
26/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä sellaista kahvinpuruja (?), jota laitetaan kuumaan veteen ja se on heti valmista. Teenjuojillekin isketään kylässä useimmiten eteen niitä Lipton-pusseja.

Vierailija
27/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisi liikaa tilaa keittiössäni siihen nähden, miten harvoin sitä kahvia tarvii keittää. Keitän espressopannulla silloin, jos on kahvinjuoja käymässä. Kyllä jonkinlainen kahvintekovehje on toki kohteliasta omistaa, kun Suomessa asuu. :)

Vierailija
28/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, luonani ei käy ketään kuka kaipaisi kahvia, ja jos kahvi olisi kynnyskysymys, ei tarvitsisi tulla tänne. Miksi juuri kahvi on joillekin näin tärkeä asia? Miksi ei vaikka tuoremehu tai juustosämpylät?

Koska kofeeiniriippuvuus ja kulttuuri. T. Teenjuoja

Vierailija
29/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen uniikki unihiutale.

Vierailija
30/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, ei siis kahvinkeitintä (teenkeitin kyllä on). En juo alkoholia, kotona ei viinaksia. En polta, kotona ei tupakoita. Ei myöskään koksua, kristallia, kannabista yms.

Vierailija
31/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahvinkeitin vieraita varten. Sitä ei ole tarvittu vuosiin.

Vierailija
32/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin kyllä löytyy jun juodaan kahvia itsekin, mutta ellei juotaisi, en todennäköisesti keitintä kauaa tuossa pöydän reunalla katselisi turhaa tilaa viemässä. Keittiössä on muutenkin niin onnettoman vähän laskutilaa. Kahvinjuontikulttuurikin on nykyisin jo jotensakin väkinäistä, se pakollinen yksi kuppi tuntuu vieraillekin olevan vaan pakkopullaa, kun "ainahan kylässä on kahvia juotu".

Vierailija
33/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten kahvinjuojat olettavat, että heitä varten on aina oltava kahvia tarjolla. Miksi minua varten ei sitten ole Pepsi Maxia tarjolla kun siitä niin kovasti pidän? Tai hyvää irtoteetä? Työpaikallakin kun käyn taukotilassa hörppäämässä vettä ja sinne sattuu tulemaan samaan aikaan kahvinjuoja niin saatetaan kysyä, että miksei kahvia ole keitetty? Kappas, olisiko siitä syystä, etten itse juo kahvia. Vai miksei minua varten sitten kukaan hauduta teetä tms? En ole töissä kenenkään assistentti, jonka vastuulla on kahvin keittäminen.

Vierailija
34/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon itse kahvia ja minulla myös keitin on. Mutta jos en joisi, niin en kyllä keitintä hakkisi vieraita varten. Ensinnäkin kahvi eltaantuu kaapissa yllättävän nopeasti ja keittimeen jää aina putkistoon vettä seisomaan, joten aika yrjöttäviä kahveja tulisi vieraille harvoin keitettäessä tarjoiltua. Varmaan pitäisin kaapissa murukahvia ja kattilassa keittelisin vettä. 

Vierailija
35/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuudesta tarjoan vieraille tarvittaessa niitä päihteitä mitä itse käytän, mutta en ala muita tänne vierasvaroiksi hommaamaan.

Kahvinjuontikulttuuri on muuttunut.

Vierailija
36/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista enkä aio hankkia kahvinkeitintä, koska en itse juo kahvia. Vieraiden on tyydyttävä teehen tai oltava ilman.

Vierailija
37/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole teetä, koska en ikinä juo sitä. En olettaisi, että kahviakaan pakosti joka taloudesta löytyy. Sitä paitsi pahimmat kahvit saa just näiltä, joilla on kaapissa eltaantunut kahvipaketti avattuna vuosikaudet, joten ennemmin ilman.

Vierailija
38/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aina ihmettelen miksei kaikki mun kaverit oo hankkinu pleikka nelosta vaikka mä käyn niiden luona...

Eli vakavissaan otsikossa ei ole logiikkaa, miten päälauseen ja sivulauseen toteamukset ovat kytkoksissä toisiinsa? Jos oletetaan että tarkoituksena on sanoa että vieraat tahtovat juoda kahvia, no meidän ystäväpiirissä on vain muutama kahvinjuoja, että sekään ei käy syyksi vaikka olisimmekin valmiit hankkimaan pieneen keittiöön meille täysin turhan kapistuksen muiden vuoksi.

Vierailija
39/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun että kaikilla on kunnon teetä ja hyvät haudutuspannut. Eikäkö?!? Miten se nyt menikään.

Itse en kylässä edes pyydä teetä, juon vettä, sillä ne Liptonpussit edelliseltä vuosituhannelta nyt vaan ei iske.

Vierailija
40/41 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ystäväni ja kaverini eivät tule kahvittelemaan luokseni. Vaikka moni kahvia juokin, omassa piirissäni jossa ikähaitari on n. 25-35 ei ole enää samanlaista kahvittelukulttuuria mitä ennen on suomalaisilla ollut. Tarjoan kyllä tarvittaessa teetä, mehua tai ruokaa, mutta en usko että tulisi edes kovin hyvät sumpit kun satunnaisesti keittäisi jostain kuukausia auki olleesta paketista. Lisäksi keitin vie hirveästi tilaa.

Nimenomaa tuo, että kahvipaketti on auki kuukausia. Kahvivieraita käy itselläni ehkä kerran kuussa, ja joka kerta pitäisi siis avata uusi paketti että kahvi maistuisi tuoreelta. Ei kiitos. En halua ostaa kotiini mitään mitä en tarvitse, en kahvipuruja enkä kahvinkeitintä, sillä suosi kulutuskulttuuria. Eikä kaappeihini mahtuisi edes kahvinkeitintä ja pöydälläkin se vain veisi tilaa. Kotonani on pressokannu, jolla voi keittää sekä teetä että kahvia. Jos vieraani haluavat kahvia, ohjeistan ottamaan omat purut mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi