Tulevan VW Golfin täyssähköversiolla (e-Golf) jo 420km:n toimintäsäde
Ja yli 200 heppaa tehoja. Kyllä tuo rupeaa jo mulle riittämään. Tuotantoon menee kai 2019.
Kommentit (4)
420 km pääsee ehkä... nysväämällä.
Kun autolla ajetaan muun liikenteen mukana kaasua reippaammin painaen ilmastointi ja sterereot päällä niin todellinen toimintamatka on jotain ihan muuta.
Ferrarin tahtiin kiihtyvillä Tesloillakin nysvätään keski-Euroopassa moottoritien oikeaa kaistaa rekkojen perässä.
Minulle ei riitä että autolla pääsee ihanneolosuhteissa 420 km yhdellä latauksella. Suomen talvessa akkujen virrantuotto kutistuu huomattavasti ja sisätilat pitää lämmittää jotta kuski ja ikkunat pysyvat sulana. Tällöin tomintasäde on 100 km luokkaa ja siinäpä sitten toivot löytäväsi jostakin vapaan latauspisteen. Eikä tuolla kesälläkään uskalla lähteä 200 kilometriä kauemmas ja entäpä sitten jos määränpäänä on sähkötön kesämökki.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talvessa akkujen virrantuotto kutistuu huomattavasti
Mitä sä luulet, että akulle tapahtuu, kun autolla ajetaan? Lämpeniskö se purkautuessaan, koska se ei ole 100 % hyötysuhteella toimiva vekotin? No lämpenee. Ja mitä tapahtuu, kun akku lämpenee? Se antaa sen jemmailemansa sähkön ulos normaaliin tapaan. Miksi siis puhut paskaa?
Tällöin tomintasäde on 100 km luokkaa
Valehtele vielä vähän lisää. Näytä meille se data tai tutkimus, jossa sähköauton kantama laskee 420 kilometristä sataan kilometriin. Ei sellaista olekaan.
Siinä on mun seuraava auto. Nykyinen on täyshybridi Prius.