Pakastepuolukat ja raskaus
Uskallanko syödä omasta metsästä kerättyjä puolukoita, jotka nyt olleet pakasteessa useamman kuukauden?
Ja olen siis raskaana, vaikka en asiaa vielä tajuakaan täysin.
Kommentit (18)
No, ainakin puolukasta raskautumisen vaara on olematon, jos olet jo kerran raskaana. Se on käsittääkseni ollut kulttuurisesti alueellamme iso riski.
Mistähän saisin tietää tuon kiellettyjen listan?
Olen menossa vasta parin viikon päästä ekan kerran neuvolaan.
Ja nyt tekis mieli ihan tuhottomasti puolukoita, mut en tiä uskallanko tosiaa niitä napsia suoraan pakasteesta.
Voit syödä. Rajoitus koskee ulkomaalaisia pakastemarjoja, lähinnä siksi että ne poimitaan pelloilta joihin poimijat tekevät tarpeitaan. Saattavat siis sisältää ulosteperäisiä bakteereja.
No haloo, tottakai voi syödä! Miksi edes ajattelet, ettei saisi? Ulkomaiset marjat pitää kuumentaa, ihan kaikkien, ei vain raskaana olevien.
Lista löytyy thl:n sivuilta, eikä siinä listalla ole puolukkaa (eikä muitakaan kotimaisia marjoja).
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/elintarvike…
Ei ole kielletty ja vain ulkomaalaiset pakastaa
Mikä siinä kotimaisessa puolukassa nyt voisi olla niin myrkyllistä?
Ensikertalainen kirjoitti:
Mistähän saisin tietää tuon kiellettyjen listan?
Olen menossa vasta parin viikon päästä ekan kerran neuvolaan.
Ja nyt tekis mieli ihan tuhottomasti puolukoita, mut en tiä uskallanko tosiaa niitä napsia suoraan pakasteesta.
Älä ihmeessä syö niitä puolukoita tai mitään muutakaan, ennen kuin olet saanut sen kiellettyjen listan. Hyvä, että nykyisin tulevat äidit ovat tarkkoja!
Puolukka ei oo kielletty aine. Huoh...
Nykyään ollaan niin avuttomia ettei mitään uskalleta tehdä kysymättä vauva palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan niin avuttomia ettei mitään uskalleta tehdä kysymättä vauva palstalta.
Tai kysymättä jostain muualta (neuvolasta esim.) Miten ihmeessä ne yleensä uskaltaa elää?
Vierailija kirjoitti:
Nää avuttomat on sellaisia, jotka eivät ole saaneet vanhemmiltaan mitään elämän ohjeita.
Kiitoksia asiallisille vastaajille.
Täytyypä alkaa tutustumaan tuohon thl:n linkkiin.
En muista onko puolukka kiellettyjen listalla. Jos ei niin ääntä kohti. Ulkolaiset marjat keittää