Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla ongelmana huono muisti ja hajamielisyys?

Vierailija
08.04.2018 |

Olen 36-vuotias ja parin viime vuoden aikana on alkanut stressaamaan huonontunut muisti ja keskittymiskyvyn puute. Jotenkin fokus on koko ajan ihan hukassa ja on vaikea keskittyä tekemään mitään paneutumista vaativaa. Mainittakoon, että näissä asioissa on aina ollut hieman ongelmia mutta selkeästi ovat kuitenkin pahentuneet tässä parin vuoden aikana. Alkaako jo ikä tehdä tepposia vai olenko onnistunut pilaamaan aivojeni keskittymiskyvyn netissä? Pelataan satunnaisesti lautapelejä ja niissä ongelman huomaa todella selvästi kun pitäisi pitää monta asiaa mielessä samanaikaisesti ja se ei vain onnistu. Myös töissä olen unohdellut jotain varsin oleellisia asioita, mutta täydeltä katastrofilta olen onneksi toistaiseksi välttynyt. Vertaistukea?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, olenko todella ainut joka painiskelee tämän ongelman kanssa? :/

Vierailija
2/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko tarpeeksi? Unettomuus teettää tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutko tarpeeksi? Unettomuus teettää tuollaista.

Huonot yöunet on tulleet ongelmaksi tässä parin viime kuukauden aikana sen jälkeen kun jäin työttömäksi, mutta muuten olen kyllä nukkunut hyvin. Varmasti yksin kotona oleminen heijastuu tähänkin ongelmaan ja yöuniin, tuntuu että pää leviää kun on enimmäkseen toimettomana päivisin. 

Vierailija
4/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja ikä 37 vuotta! Olen pitkään tästä puhunut ja saanut lähipiiriltä lähinnä hymähtelyä ja stressin piikkiin laittamista. Nyt yksi työkaveri vaikuttaa uskovan (hänen kanssaan eniten töitä teen joten on ehkä huomannut itsekin). Hän ehdotti työterveyttä ja muistitutkimuksia..

Ostin pari vuotta sitten fosfokoliinia, jonka pitäisi auttaa, mutta en muistanut niitä syödä.

Vierailija
5/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ja ikä 37 vuotta! Olen pitkään tästä puhunut ja saanut lähipiiriltä lähinnä hymähtelyä ja stressin piikkiin laittamista. Nyt yksi työkaveri vaikuttaa uskovan (hänen kanssaan eniten töitä teen joten on ehkä huomannut itsekin). Hän ehdotti työterveyttä ja muistitutkimuksia..

Ostin pari vuotta sitten fosfokoliinia, jonka pitäisi auttaa, mutta en muistanut niitä syödä.

Samaa reaktiota itsekin olen saanut muilta, mutta tuntuu siltä että tässä saattaisi olla taustalla muutakin (vaikka stressi varmaan osaltaan vaikuttaisikin). Jotenkin tämä on hirveän kiusallinen vaiva, eipä sitä vanhuksetkaan kehtaa myöntää, että eivät enää muista ja tajua jotain asiaa, ja heidän kohdallaan ihmiset varmasti suhtautuvat asiaan kuitenkin ihan ymmärtäväisesti. Itse olen kuitenkin sen verran nuori, että jos sekoilen jonkun asian niin en tiedä miten sen muille ihmisille selittäisin ,"anteeksi, muuta aivoni eivät jostain syystä nyt ihan toimi niin kuin pitäisi".

AP

Vierailija
6/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sen verran vielä, että kävin kyllä lääkärin kanssa puhumassa asiasta, ja hän oli sitä mieltä että taustalla saattaisi olla jotain ADD oireilua, kerta sitä on suvussa. Pidän sitä kyllä ihan mahdollisena, mutta ei silti selitä miksi oireet ovat pahentuneet viime aikoina. Nyt olen varaamassa aikaa neurologille jotta pääsisin testeihin, mutta aikoja ei näköjään saa ennen kesää, joten sen vuoksi kyselen täällä.

AP

Vierailija
7/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uupunut ja stressaantunut? Täytätkö kaikki viikkosi tekemisellä? Tarvitset ehkä pidemmän jakson lepoa.

Vierailija
8/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pienten ladten lapsiperhearkea. Se vie muistin. B12 vitamiinikuuri. Jos on raudan imeytymisessä ongelmaa voi sekin tehdä muistiongelmia.

Vierailija
9/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uupunut ja stressaantunut? Täytätkö kaikki viikkosi tekemisellä? Tarvitset ehkä pidemmän jakson lepoa.

En ole uupunut, mutta stressaantunut kyllä. Ongelmani on pikemminkin päinvastainen, en saa aloitettua hommia ja ahdistun siitä miten vähän saan aikaan (tämä on yksi niitä oireita jotka saattaisivat viitata ADD:en).

Vierailija
10/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pienten ladten lapsiperhearkea. Se vie muistin. B12 vitamiinikuuri. Jos on raudan imeytymisessä ongelmaa voi sekin tehdä muistiongelmia.

Ei ole lapsia. Pitääpä perehtyä tuohon raudan imeytymiseen...

AP

Vierailija
11/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan vielä ole huolissasi. Olen vasta 24, ja muisti on huonossa kunnossa.

Joku kerran kysyi ikääni, enkä muistanut.

En tiedä kenenkään lähisukulaiseni ikää, tai syntymäkuukautta edes, koska ne eivät vain pysy päässä.

En yleensä muista, missä olin/mitä tein eilen.

Lähiaikojen tapahtumia on vaikea sijoittaa. Joku, mikä on tapahtunut eilen voi samantien päässäni olla vaikka kuukausi sitten tapahtunut, en muista.

En pysty tekemään suht. helppoja päässälaskuja, koska numeron ajateltuani se katoaa.

En muista kenenkään nimiä koskaan. En tiedä työkavereitteni nimiä, sanon aina vaan "hei, osaatkos neuvoa tämän kanssa jne jne.."

:(

Vierailija
12/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika usein saa alkaa miettimään että tulikohan se vessa nyt vedettyä ja pahimpana kesken työpäivän kun iskee "lukitsinkohan etuoven"-pakkoajatus, aivan sietämätöntä.

Vierailija
13/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ muistan mieheni syntymäpäivän vain kauhealla hiellä ja vaivalla.

Hääpäivän muistan, koska se on kaiverrettu sormukseen. En tiedä missä olen ollut koko elämäni, en muista, ellei esim. vanhemmat kertoisi. En muista lapsuuttani ollenkaan.

Amiksesta muistan hieman.

t. nro 11

Vierailija
14/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sen verran vielä, että kävin kyllä lääkärin kanssa puhumassa asiasta, ja hän oli sitä mieltä että taustalla saattaisi olla jotain ADD oireilua, kerta sitä on suvussa. Pidän sitä kyllä ihan mahdollisena, mutta ei silti selitä miksi oireet ovat pahentuneet viime aikoina. Nyt olen varaamassa aikaa neurologille jotta pääsisin testeihin, mutta aikoja ei näköjään saa ennen kesää, joten sen vuoksi kyselen täällä.

AP

Saitko neurologisen lähetteen esim telkkarista vai menetkö yksityisesti tutkimuksiin?

Vierailija
15/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan vielä ole huolissasi. Olen vasta 24, ja muisti on huonossa kunnossa.

En tiedä kenenkään lähisukulaiseni ikää, tai syntymäkuukautta edes, koska ne eivät vain pysy päässä.

Lähiaikojen tapahtumia on vaikea sijoittaa. Joku, mikä on tapahtunut eilen voi samantien päässäni olla vaikka kuukausi sitten tapahtunut, en muista.

En pysty tekemään suht. helppoja päässälaskuja, koska numeron ajateltuani se katoaa.

En muista kenenkään nimiä koskaan. En tiedä työkavereitteni nimiä, sanon aina vaan "hei, osaatkos neuvoa tämän kanssa jne jne.."

En minäkään meinaa omaa tai muiden ikää muistaa, mutta syy on yksinkertaisesti se, etten tee sillä tiedolla normaalisti mitään kun meidän perheessä ei synttäreitäkään juhlita.

Vierailija
16/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä stressiä ja univaikeuksia tällä hetkellä, mutta samaa muistamattomuutta on ollut kun on ollut rennompia jaksoja elämässä.

T 4

Vierailija
17/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Saitko neurologisen lähetteen esim telkkarista vai menetkö yksityisesti tutkimuksiin?

Sorru, teRkkarista :D

T4

Vierailija
18/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Menin ensin yksityiselle muistilääkärille, mutta lääkäri koki että minun pitäisi mennä mielummin neurologille tekemään yksityiskohtaisemmat testit. Kun kyselin Mehiläseltä lähimmän sopivan lääkärin aikoja niin aikaisin vapaa aika olisi vasta kesäkuussa. Yritän nyt saada julkiselta ajan, koska tuo yksityisen testi tulisi itselleni aika kalliiksi (joutuisin siis itse maksamaan sen).

AP

Vierailija
19/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua minullekin, nimet ja numerot eivät pysy päässä. Työmuisti on siis heikko.

AP

Vierailija
20/29 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pitkälti siltä ap että saattaisit kärsiä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kannattaa mennä kilpparikokeisiin. Ja jos arvot normaalit niin se ei välttämättä tarkoita etteikö vikaa silti olisi. Googlaa esim lisämunuaisten uupumus