Tuija Maija Piironen yrittää määrätä minkä värisiin vaatteisiin minun kuuluisi pukeutua. Ei tule onnistumaan !
https://www.hs.fi/paivanlehti/07042018/art-2000005631955.html
"Tuija Maija Piironen on osa kansainvälistä ryhmää, joka määrittää, millaisiin väreihin sinäkin tulevaisuudessa pukeudut
Tekstiilisuunnittelija Tuija Maija Piironen kuuluu kansainväliseen värineuvostoon, jonka jäsenet tarkkailevat katukuvaa ja pohtivat, mitkä värit tekevät tuloaan.Viimeksi neuvosto pohti, mikä voisi olla ilmastonmuutoksen väri."
Kommentit (31)
Yritin kommentoida artikkelia HS kommentointiin, mutta ei mennyt sensuurista läpi.
Hesari on olevinaan vihreää politiikkaa kannattava, mutta ei todellisuudessa. Kun on kyse ylikulutuksesta, hS lietsoo sitä.
Minusta Tuija Maija lietsoo ostamaan ja ostamaan.
Terveen itsetunnon omaava ei seuraa muotia, vaan pukeutuu ajattomasti.
Itselläni on vain harmaita, valkoisia ja mustia vaatteita pääosin. Vain muutama värikäs t-paita
Käytettyjen vaatteiden vienti kehitysmaihin on johtanut siigen, että viimeisetkin kªsityöläiset menettävät työnsä kun muovivaatteet tulee
Kuka on Tuija Maija Piironen? Joku nobody. Nevö höörd. Ohi!
(en avaa Hesarin paskalinkkejä)
Vierailija kirjoitti:
Tuija Maija Piironen kuuluu kansainväliseen värienmäärittelijöuden ryhmään, joka keksii puolen vuoden värein mikä on muka trendiväri
Moni nainen käyttää aamuisin tunteja itsensä tälläämiseen. Miehet vaan sujauttaa puvun päälle, thats it.
Miehet ehtii tehdä ebemmän töitäkun ei tartte värejä miettiä.
Määrääkö Tuija Maija sinun pukeutimisesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuija Maija Piironen kuuluu kansainväliseen värienmäärittelijöuden ryhmään, joka keksii puolen vuoden värein mikä on muka trendiväri
Jaahas. Thänks! Siis se on joku nolo huuhaa-tyhjäntoimittaja. Mä viis veisaan trendeistä. Olen oman tieni kulkija ja valitsen itse oman tyylini.
Siinähän miettii. Ilahduttavaa että useimmat jo tunnistavat keinotekoisen tarpeiden luomisen.
Minun vaatekaapistani löytyy mustaa, farkkua, valkoista, harmaata, vaaleansinistä ja vaaleanpunaista. Jos mieleistä vaatetta mieleisessä värissä ei ole myynnissä jonain sesonkina, en osta. Esimerkiksi vaaleanpunainen kiva neule on ollut ostoslistalla jo pari vuotta. Sellainen olisi kiva, mutta kun ei ole tullut sopivaa vastaan, olen pärjäillyt ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Thänks! Siis se on joku nolo huuhaa-tyhjäntoimittaja. Mä viis veisaan trendeistä. Olen oman tieni kulkija ja valitsen itse oman tyylini.
Juuri näin. Ajaton tyyli, laatuvaatteet. Luonti kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Siinähän miettii. Ilahduttavaa että useimmat jo tunnistavat keinotekoisen tarpeiden luomisen.
Minun vaatekaapistani löytyy mustaa, farkkua, valkoista, harmaata, vaaleansinistä ja vaaleanpunaista. Jos mieleistä vaatetta mieleisessä värissä ei ole myynnissä jonain sesonkina, en osta. Esimerkiksi vaaleanpunainen kiva neule on ollut ostoslistalla jo pari vuotta. Sellainen olisi kiva, mutta kun ei ole tullut sopivaa vastaan, olen pärjäillyt ilman.
Ostan itse alesta omat lempiväriset vaatteet moneksi vuodeksi. Siinä on Tuija Maijan paha koittaa määrätä.
Tuija Maija Piironen ei määrittele millaisiin vaatteisiin minä pukeudun. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Olen nimittäin ostanut -70% alesta laadukkaita vaatteita (samaa vaatetta 3-5 kpl) varastoon.
Ensin jos vanha vaate rikkoontuu, korjaan sen. Vasta sutten kun vaate on aikansa elänyt, otan kaapistani uuden.
Ostamalla esim. Talvitakkeja kolme kerralla, pärjään niillä kaksikymmentä vuotta.
Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Ottaessani kymmenen vuoden kuluttua tuliterän takin kaapista kyseisen merkkivaatteen hinta on inflaation vuoksi noussut n 60% (n. 5% keskimääräinen hintakorotus vuodessa).
Eli jos maksoin tonnin takista 300e, niin saan 10 vuoden kuluttua takin vaatekaapistani lähes ilmaiseksi, verrattuna tulevaisuuden 1600e ovh hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostan itse alesta omat lempiväriset vaatteet moneksi vuodeksi. Siinä on Tuija Maijan paha koittaa määrätä.
No näinpä. Tuijamaijojen vaikutuksen näkee lähinnä siitä että vaatteita joutuu hamstraamaan sinä sesonkina kun se oma lempiväri sattuu olemaan myynnissä. Kun tietää että sesongin vaihduttua saa odottaa useamman vuoden ennen kuin pääsee täydennystä tekemään.
Miksi perusvaatteita ei alun pitäen voida valmistaa vähän isommalla värikartalla jota pidetään myynnissä pidempään? Ainakin miestenvaatepuolella tämä tuntuu toimivan vallan mainiosti. Oma mies tykkää tietyn punaisen sävyisistä paidoista, eikä hänelle ole mikään ongelma täydentää varastoaan vuosittain. Minulla on samansuuntaiset värimieltymykset ja hamstraan kun jostain syystä naisten puolella ei millään voida pitää vaatetta myynnissä kuin mustana, harmaana ja 1-2 sesonkivärissä.
Unelmoin naisten Dressmanista jossa perusvaatteita olisi tarjolla laajassa koko- ja värivalikoimassa kohtuullisen hyvällä hinta-laatusuhteella.
Ei määrää minun vaatteitani. Ostan kaikki vaatteeni alusvaatteita ja sukkia lukuun ottamatta käytettyinä. Tätä ihmistä ei ole varmaan 50-luvulla vielä ollutkaan ja hyvä niin.
Tästä mallia työttömät! Hommaa itsellesi joku täysin ufo, turha ja tarpeeton titteli ja työllistä itsesi :D
EVVK mitkään muodinmäärittelijät! Nytkin mulla on päälläni H&M:n 15 vuotta vanha korallinpunainen pitkähihainen toppi. Jo silloin alesta ostettu.
Tuija Maija Piirosen tehtävänä on siis luoda keinotekoisesti kysyntää teollisuudelle, joka saastuttaa toiseksi eniten maailmassa öljyteollisuuden jälkeen. Hänen twhtävänään on luoda mobta kertaa vuodessa trendivärikartta, jotta ihmisille tulisi tarve ostaa uusi vaate pelkästään sen takua että joku trendipelle yrittää määrätä mikä väri on se joka nostaa itseisarvoasi.
Hyvän itsetunnon.omaava ihminen ei seuraa muotia.
Ostakaa valkoisia, mustia ja harmaita vaatteita. Ei mene aamulla aikaa vaatteiden valitsemiseen koska kaikki sopii keskenään.
Haluaisin kysyä Tuija Maijalta, että eikö hän kunnioita luontoa ollenkaan?