Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittelin olevani eronnut - enpä ollutkaan!

Vierailija
07.04.2018 |

Ex-mieheni kertoi vieneensä toisen vaiheen avioerohakemuksen postiin. Hän kirkkain silmin vakuutti niin ja valehteli päin naamaa ja on jatkanut sitä näihin päiviin saakka! Vasta hiljattain, reilun vuoden päästä kävi ilmi, että en ollutkaan eronnut! Ollaan asuttu erossa, huoltajuussopimus on muuten rauennut, kun ex-mies ei suostunut menemään sinne uudelleen ja hän on maksanut kuukausittain pari sataa per lapsi (lapset asuvat luonani). Ositusta ei tehty, eikä sitä ollut aikomuskaan tehdä. Mitä mä nyt teen? Joudunko taloudellisiin vaikeuksiin? Pidetäänkö minimielareita nyt lahjana ja joudun maksamaan ne takaisin ex-miehelle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen vaihe raukesi meillä viime kesänä. Täysin hullua, etten pääse persoonallisuushäiriöisestä exästäni edes eroamaan! Ettei se vienyt sitä kirjettä postiin, vaikka vakuutti vieneensä ja mielestäni näytti (ilmeisesti väärennetyn) lapun leimoineen, jossa meidät olisi tuomittu avioeroon.

Vierailija
2/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tollasesta asiakirjaväärennöksestä voi tehdä rikosilmoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tollasesta asiakirjaväärennöksestä voi tehdä rikosilmoituksen?

Kyllä. Tosin mun pitäisi saada se paperi käsiini. Voi olla, että exä tekaisi sellaisen vain sitä hetkeä varten ja on nyt heittänyt sen menemään.

Vierailija
4/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni idiootiksi, mutta tosiaan luotin häneen. Luotin niin paljon, että ihmettelin, miksi Kelan tiedoissa näkyi hänen nimensä. Aloin viimein tarkistella ja tosiaan olen edelleen naimisissa. :( Hän tosiaan puhui aivan kirkkain silmin palturia yli vuoden päivät. Erittäin hämmentävää.

Vierailija
5/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse omat asiasi. Sillä niistä selviää.

Vierailija
6/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä selvittelemään asiaa heti maanantaina ja voisin saada avioeron varmaan välittömästikin, sillä olemme asuneet erillämme yli kaksi vuotta virallisesti. Varakas exä ilmeisesti osituksen pelossa jätti viemättä sen paperin. Nyt hän on saattanut siirtää omaisuutta rauhassa esim. vanhempiensa nimiin ym. En minä edes halua sinänsä hänen rahojaan, halusin vain erota.

Vierailija
7/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse omat asiasi. Sillä niistä selviää.

Haimme eroa yhdessä. Se kuitenkin vaikuttaa moniinkin asioihin.

Vierailija
8/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen on mahdollista? Pitääkö kakkosvaiheessa molempien allekirjoittaa jotain?

Vierailija
9/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat eroa, niin miksi ihmeessä et itse hoida asioitasi! Ihan turha miestä syyttää.

Vierailija
10/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton vässykkä olet hoitamaan asioitasi. Ei ihme, että mies haluaa jättää sinut. Onneksi on saanut nyt tuhlattua omaisuutensa, ettei tarvitse jakaa sitä kanssasi. Typerys olet.

Vierailija
11/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion mennä selvittelemään asiaa heti maanantaina ja voisin saada avioeron varmaan välittömästikin, sillä olemme asuneet erillämme yli kaksi vuotta virallisesti. Varakas exä ilmeisesti osituksen pelossa jätti viemättä sen paperin. Nyt hän on saattanut siirtää omaisuutta rauhassa esim. vanhempiensa nimiin ym. En minä edes halua sinänsä hänen rahojaan, halusin vain erota.

No kannattaa ne rahat ottaa, erityisesti lasten takia.

Vierailija
12/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se toinen vaihe raukesi meillä viime kesänä. Täysin hullua, etten pääse persoonallisuushäiriöisestä exästäni edes eroamaan! Ettei se vienyt sitä kirjettä postiin, vaikka vakuutti vieneensä ja mielestäni näytti (ilmeisesti väärennetyn) lapun leimoineen, jossa meidät olisi tuomittu avioeroon.

Fiksu ihminen ois vienyt sen hakemuksen itse sen sijaan että  luottaa p-häiriöiseen ihmiseen. Ja tiedoksi, se päätös ois tullut myös sulle itselles kotiin jos sellainen ois tehty. Nyt pikapikaa hakemus vireille ja   jos asumiseroanne on kestänyt vähintään 2 vuottase on läpihuutojuttu.

Vierailija
13/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ihan kuin et olisi ihmetellyt, että missä on paperi, jossa teidät on tuomittu avioeroon.

(Todistus erosta)

Vierailija
14/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ihan kuin et olisi ihmetellyt, että missä on paperi, jossa teidät on tuomittu avioeroon.

(Todistus erosta)

Avioliittoni hänen kanssaan oli aivan painajaista. Exäni näytti paperin, jossa meidät olisi tuomittu avioeroon ja kertoi vieneensä sen 2. vaiheen hakemuksen postiin ja olemme lukuisat kerrat keskustelleet asiasta ja hän on antanut ymmärtää, että olemme eronneet. Muutin pois yhteisestä kodistamme, joten oletin että paperit menivät sinne ja lisäksi exä näytti paperia, jonka mukaan olisimme eronneet. Asuimme tuolloin vielä yhdessä. Muistan vielä, kun iloitsin nähdessäni sen. Ihan absurdia ja hullua tällainen.

Vierailija
15/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä soitin sinne oikeustaloon, kun kyselin sen maksun perään. Itse olin oikeutettu oikeusavustukseen, exäni ei. Soitin sinne monet kerrat ja mainitsin toisesta vaiheesta. Miksiköhän kukaan ei siinäkään vaiheessa sanonut, ettei sitä toisen vaiheen lappua ollut tullut.

Vierailija
16/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveää. Se avioliitto oli painajaista, eroaminen oli painajaista ja nyt tämä painajainen jatkuu, kun olenkin sen k*sipään kanssa ollut tietämättäni naimisissa yli vuoden oletetun eropäivän jälkeen. Olen erittäin katkera. Tuntui siltä kuin pyörtyisin, kun tajusin sen todellisen tilanteen.

Vierailija
17/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni idiootiksi, mutta tosiaan luotin häneen. Luotin niin paljon, että ihmettelin, miksi Kelan tiedoissa näkyi hänen nimensä. Aloin viimein tarkistella ja tosiaan olen edelleen naimisissa. :( Hän tosiaan puhui aivan kirkkain silmin palturia yli vuoden päivät. Erittäin hämmentävää.

Muru.

Käräjäoikeus lähettää tiedonannon avioeron hakemisesta sekä siihen tuomitsemisesta.

Kumma että luotat näin tärkeässä asiassa epäluotettavaksi osoittautuneeseen ihmiseen.

Vierailija
18/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muru.

Käräjäoikeus lähettää tiedonannon avioeron hakemisesta sekä siihen tuomitsemisesta.

Kumma että luotat näin tärkeässä asiassa epäluotettavaksi osoittautuneeseen ihmiseen.

En ole se muru-niminen henkilö. Exäni näytti kyllä jonkun lapun; luotin siihen. Ihmettelin kyllä, miksi muuten oli niin hiljaista, mutta hän välillä kadotteli muutenkin kirjeitä. Pelkään häntä - hän uhkasi mm. henkeäni useamman kerran ja on väkivaltainen. En tajua sitä, miksi hän ei vienyt sitä lappua sovitusti. Ja miksi vielä valehteli siitä.

Vierailija
19/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettet kiirehtinyt naimisiin jonkun muun kanssa, olisit syyllistynyt tietämättäsi rikokseen.

Vierailija
20/22 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus.

Osituksessa jaetaan varat, jotka puolisoilla on ollut sinä päivänä, kun 1 avioerohakemus on vastaanotettu käräjäoikeuteen.

Itse fyysinen ositus voidaan tehdä ja yleensä tehdäänkin ennen kuin puolisot on tuomittu avioeroon.

Nämä ovat yksinkertaisia asioita, jokaisen selvitettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä