Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norjalaiset osaavat. Oslon lentokenttä on 50 km:n päässä keskustasta, mutta sinne on nopeampi junayhteys kuin Helsingissä

7
07.04.2018 |

vaikka Helsinki-Vantaan lentoasema on paljon lähempänä keskustaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän onkin todellista huippuosaamista rakentaa junarata kentälle

Vierailija
2/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän onkin todellista huippuosaamista rakentaa junarata kentälle

Jostain syystä ei onnistu Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän onkin todellista huippuosaamista rakentaa junarata kentälle

Jostain syystä ei onnistu Suomessa.

Eli sun mallissa jos lähdet kentälle vaikka Kannelmäestä, ajat ensin keskustaan josta oikorataa kentälle. Oliko nopeampi kuin tämä ympyrärata?

Vierailija
4/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tuleva juna pysähtyy vain kerran. Siksi matka-aika on 25 minuuttia.

https://www.nsb.no/en/timetables/timetables/_attachment/14483?_ts=15f85…

Helsinki-Vantaalle sen sijaan liikennöi paikallisjuna I, joka kulkee hitaasti ja pysähtyy kymmenellä pysäkillä siinä matkalla. Matka-aika siksi 32 minuuttia.

Mutta kun nyt lentokenttä ei satu olemaan minkään kaukojunareitin varrella, olisi ollut melkoista tuhlausta rakentaa sinne rata, joka ei samalla palvelisi paikallisliikennettä. 

Vierailija
5/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on sitä öljyrahaa yllin kyllin ja johonkinhan se on käytettävä. Maa jossa ei ole valtion velkaa, vaan ylijäämää tulee joka vuosi lisää ja sijoitetaan öljyrahastoon..

Vierailija
6/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se tosiaan nopea täälläkin, jos pysähtyisi vain Rautatientorilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä tuleva juna pysähtyy vain kerran. Siksi matka-aika on 25 minuuttia.

https://www.nsb.no/en/timetables/timetables/_attachment/14483?_ts=15f85…

Helsinki-Vantaalle sen sijaan liikennöi paikallisjuna I, joka kulkee hitaasti ja pysähtyy kymmenellä pysäkillä siinä matkalla. Matka-aika siksi 32 minuuttia.

Mutta kun nyt lentokenttä ei satu olemaan minkään kaukojunareitin varrella, olisi ollut melkoista tuhlausta rakentaa sinne rata, joka ei samalla palvelisi paikallisliikennettä. 

Mä otan aina halvemman junan joka pysähtyy useammin. Halvempi kuin flytåget.

Vierailija
8/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä tuleva juna pysähtyy vain kerran. Siksi matka-aika on 25 minuuttia.

https://www.nsb.no/en/timetables/timetables/_attachment/14483?_ts=15f85…

Helsinki-Vantaalle sen sijaan liikennöi paikallisjuna I, joka kulkee hitaasti ja pysähtyy kymmenellä pysäkillä siinä matkalla. Matka-aika siksi 32 minuuttia.

Mutta kun nyt lentokenttä ei satu olemaan minkään kaukojunareitin varrella, olisi ollut melkoista tuhlausta rakentaa sinne rata, joka ei samalla palvelisi paikallisliikennettä. 

Mä otan aina halvemman junan joka pysähtyy useammin. Halvempi kuin flytåget.

Jo toki voi mennä millä haluaa, mutta se ei sitten olekaan nopea. Ap tässä nyt järmää siitä nopeimmasta yhteydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi vielä lennähtää Malmille, from HEL, jos osaa kikat.  Kohta sekin loppuu ...

Vierailija
10/18 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin juna on julkista liikennettä, hinnassa näkyy ero. Asun Tukholmassa, rakastan Helsingin lentokenttäjunaa! Meillä vastaava maksaa 260 kruunua suuntaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna sitä juna tätä. Mihin ihmeeseen tarvitaan hiilivoimajunia kuljettamaan rypsiöljybussin sijasta ihmisiä lentelemään huvin vuoksi ja urheilun kannalta, kun vanha dieselautokin on lentämistä ekologisempi kulkutapa?

Vierailija
12/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on rahaa kuin roskaa öljytulojen vuoksi. Jos meillä olisi yhtä paljon, niin olisi vielä hienommat systeemit. Helsinki on monessa asiassa paljon edellä Osloa, esim päivähoidossa ja tietotekniikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiinalaiset vielä paremmin. Shanghaissa maailman nopein junayhteys hoitaa matkan lentokentältä keskustaan hyvin nopeasti.

Vierailija
14/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomessa olisi rahaa kuinka paljon, se tuhlattaisiin meta-ongelmien vatkaamiseen. Voisiko maakuntajaon uudistaa? Tai purkaa kaikki valtatiet ja rakentaa uudet 50 metrin päähän?

Miksi Rovaniemellä ei ole metroa - rakennetaan! Etelä-Suomen metsät voisi kaataa, Pohjois-Lappiin perustaa yliopiston, milloin terveyskeskusjärjestelmä on viimeksi uudistettu?

Uusitaan pk-seudun matkaliput ja lukulaitteet!

Kaikkea tällaista meillä tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Suomessa olisi rahaa kuinka paljon, se tuhlattaisiin meta-ongelmien vatkaamiseen. Voisiko maakuntajaon uudistaa? Tai purkaa kaikki valtatiet ja rakentaa uudet 50 metrin päähän?

Miksi Rovaniemellä ei ole metroa - rakennetaan! Etelä-Suomen metsät voisi kaataa, Pohjois-Lappiin perustaa yliopiston, milloin terveyskeskusjärjestelmä on viimeksi uudistettu?

Uusitaan pk-seudun matkaliput ja lukulaitteet!

Kaikkea tällaista meillä tehdään.

Niin, lisää vaikka se että pk-seudulla autoilu pitää kieltää/estää koska autot nyt vaan on niinku sillee ikäviä. Ihmisethän voi vaikka pyöräillä joten tiet voi korvata nurmikkoistutuksilla ja ratikalla pääsee keskustassa jos ei jaksa pyöräillä.

Vierailija
16/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai juuri kukaan kulje junalla lentokentälle Helsingissä? Eihän sitä osaa kukaan käyttääkään, on kuulemma tehty niin vaikeaksi lentoaseman päässä. Ja lisäksi on tolkuttoman hidas.

Joko menee bussilla tai jos on varaa, niin ottaa taksin.

Jostain Lauttasaaresta ei pääse mitenkään järkevästi julkisilla Helsinki-Vantaalle.

Vierailija
17/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Suomessa olisi rahaa kuinka paljon, se tuhlattaisiin meta-ongelmien vatkaamiseen. Voisiko maakuntajaon uudistaa? Tai purkaa kaikki valtatiet ja rakentaa uudet 50 metrin päähän?

Miksi Rovaniemellä ei ole metroa - rakennetaan! Etelä-Suomen metsät voisi kaataa, Pohjois-Lappiin perustaa yliopiston, milloin terveyskeskusjärjestelmä on viimeksi uudistettu?

Uusitaan pk-seudun matkaliput ja lukulaitteet!

Kaikkea tällaista meillä tehdään.

Niin, lisää vaikka se että pk-seudulla autoilu pitää kieltää/estää koska autot nyt vaan on niinku sillee ikäviä. Ihmisethän voi vaikka pyöräillä joten tiet voi korvata nurmikkoistutuksilla ja ratikalla pääsee keskustassa jos ei jaksa pyöräillä.

Itseasiassa Oslo on just tämmöinen.

Oikeat hankkeet tehdään valtiotasolta öljyrahoilla rahoitettuna.

Oslon kaupungin päättäjöt sitten näpräävät ekohörhöilyä pienillä paikallisilla määrärahoilla, pyöräilyä edistetään ja diesel-autot kielletty ja autoilua rajoitettu muutenkin jne.

Kaksi ihan erilaista todellisuutta. Öljyrahat on vieläpä säätiöitetty niin, että niihin ei poliitikot pääse puuttumaan jatkossakaan, vaan kassaan virtaa taatusti massia.

Vierailija
18/18 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä tuleva juna pysähtyy vain kerran. Siksi matka-aika on 25 minuuttia.

https://www.nsb.no/en/timetables/timetables/_attachment/14483?_ts=15f85…

Helsinki-Vantaalle sen sijaan liikennöi paikallisjuna I, joka kulkee hitaasti ja pysähtyy kymmenellä pysäkillä siinä matkalla. Matka-aika siksi 32 minuuttia.

Mutta kun nyt lentokenttä ei satu olemaan minkään kaukojunareitin varrella, olisi ollut melkoista tuhlausta rakentaa sinne rata, joka ei samalla palvelisi paikallisliikennettä. 

Mä otan aina halvemman junan joka pysähtyy useammin. Halvempi kuin flytåget.

Jo toki voi mennä millä haluaa, mutta se ei sitten olekaan nopea. Ap tässä nyt järmää siitä nopeimmasta yhteydestä.

Se Oslon normaali NSB-juna on vain jotain 5-10min hitaampi keskustaan mutta puolet halvempi. Paikalliset neuvoivat että älä ikinä ota turhaan Flytågetia ja noinhan se meni.