Eikö S-pankista saa tosiaan korttia ilman vakityötä?
Tuumailin tässä S-pankkiin siirtymistä. Nettisivuilla on kuitenkin pankkikortin hankkimisen yhtenä ehtona "säännölliset työ- tai eläketulot". Ihanko totta tuonne ei olekkaan sitten minulla asiaa? Palkkatuloni ovat säännöllisen epäsäännölliset, olen kausityöntekijä. Luottoa en kaipaa, ihan tavan pankkikortti riittäisi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti ole vielä asiakasomistajaksi. Liity sellaiseksi, maksamalla 100 euroa asiakasomistajamaksua (joka palautetaan jos päätät erota), niin saat automaattisesti debitin.
Kiitos, selvisi lopulta minullekkin :)
AP
Alaikäiset saavat kortin, jos ja kun ovat vanhempiensa kanssa samaa huonekuntaa. Eli joku täysi-ikäinen on viimekädessä vastuussa. Debitin tulee täysi-ikäisille asiakasomistajille. En ole ikinä kuullut että s:lla edes olisi visaelectronia.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä nyt kauheasti viisastunut. Entä jos kysyisin näin:
Onko kukaan saanut minkäännäköistä korttia S-pankista epäsäännöllisillä tuloilla tai työttömänä?
AP
Ei kyllä minulta ainakaan mitään edes kyselty kun tungettiin kortti käteen suunnilleen silloin joskus kun vaihdoin Pirkanmaan osuuskaupasta pääkaupunkiseudulle. Siitä on joku 3 vuotta ja ihan normaalisti Visa Electronin sain siihen tiliini. En muuton muita kortteja ole ikinä käyttänytkään, mitä niillä tekee kun tilillä on rahaa sen verran mitä tarvii. On tähän mennessä käynyt myös hotellivarauksiin se visa electronin numero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut minkäännäköistä korttia S-pankista epäsäännöllisillä tuloilla tai työttömänä?
AP
Ilman muuta saat pankkikortin. Alaikäisetkin saavat, eikä esim. vanhempien tuloja selvitetä.
S-pankissa kyllä oli säännöllisten tulojen lisäksi ehtona 18 vuoden ikä. Siellä ei käsittääkseni ole visa electronia vastaavaa korttia jonka saa kuka tahansa? Enkä electronia kyllä haluaisikaan, tuntuisi jotenkin hölmöltä jos minulle ei pankkia vaihtaessa enää suostuttaisi muuta antamaan..
AP
”Vanhemmat tai edunvalvojat voivat hakea 7 vuotta täyttäneelle aina varmentavaa Online-korttia.” Kortti on siis ihan Visa Debit, ei electron, mutta electronin kaltaisesti tekee aina varmennuksen.
Minä sain sieltä luottokortin, vaikka olen aloitteleva yrittäjä erittäin kilpailulla alalla ja tulot ovat satunnaisia ja vielä kovin pienet.
Arvioin siihen korttihakemukseen että tulen ehkä tienaamaan 1000 €/kk.
Alunperin aioin hakea pankkikorttia mutta pankissa puhuivat niin hyvin luottokortin puolesta että tein sitten luottokorttihakemuksen. Ja meni läpi vaikka itse en uskonut että olisi mitään saumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei kyllä minulta ainakaan mitään edes kyselty kun tungettiin kortti käteen suunnilleen silloin joskus kun vaihdoin Pirkanmaan osuuskaupasta pääkaupunkiseudulle. Siitä on joku 3 vuotta ja ihan normaalisti Visa Electronin sain siihen tiliini. En muuton muita kortteja ole ikinä käyttänytkään, mitä niillä tekee kun tilillä on rahaa sen verran mitä tarvii. On tähän mennessä käynyt myös hotellivarauksiin se visa electronin numero.
S-pankilla ei ikinä ole ollut electronia.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain sieltä luottokortin, vaikka olen aloitteleva yrittäjä erittäin kilpailulla alalla ja tulot ovat satunnaisia ja vielä kovin pienet.
Arvioin siihen korttihakemukseen että tulen ehkä tienaamaan 1000 €/kk.Alunperin aioin hakea pankkikorttia mutta pankissa puhuivat niin hyvin luottokortin puolesta että tein sitten luottokorttihakemuksen. Ja meni läpi vaikka itse en uskonut että olisi mitään saumaa.
Kiva kuulla, ehkä itsekkin koitan hakea ihan luottokorttiakin jos nyt S-pankkiin päädyn, eipä siitä haittaakaan olisi. Olen kuitenkin ollut jo viisi vuotta samalla työnantajalla puolet vuodesta ja toisen puoliskan sitten ansiosidonnaisella ja satunnaisesti töissä toisella pitkäaikaisella työnantajalla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ilman muuta saat pankkikortin. Alaikäisetkin saavat, eikä esim. vanhempien tuloja selvitetä.
S-pankissa kyllä oli säännöllisten tulojen lisäksi ehtona 18 vuoden ikä. Siellä ei käsittääkseni ole visa electronia vastaavaa korttia jonka saa kuka tahansa? Enkä electronia kyllä haluaisikaan, tuntuisi jotenkin hölmöltä jos minulle ei pankkia vaihtaessa enää suostuttaisi muuta antamaan..
AP
”Vanhemmat tai edunvalvojat voivat hakea 7 vuotta täyttäneelle aina varmentavaa Online-korttia.” Kortti on siis ihan Visa Debit, ei electron, mutta electronin kaltaisesti tekee aina varmennuksen.
Mun 15-vuotiaalla tytöllä on ollut monta vuotta tuo aina varmentava kortti. Hankittiin se hänelle S-pankista, kun Danskesta kortin saaminen alaikäiselle oli tehty tavattoman vaikeaksi. S:stä sen sai vaivattomasti. Siirsin myöhemmin myös oman palkkatilini S-Pankkiin, kun ensin olin hankkinut sieltä luottokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioin siihen korttihakemukseen että tulen ehkä tienaamaan 1000 €/kk.Alunperin aioin hakea pankkikorttia mutta pankissa puhuivat niin hyvin luottokortin puolesta että tein sitten luottokorttihakemuksen. Ja meni läpi vaikka itse en uskonut että olisi mitään saumaa.
Kiva kuulla, ehkä itsekkin koitan hakea ihan luottokorttiakin jos nyt S-pankkiin päädyn, eipä siitä haittaakaan olisi. Olen kuitenkin ollut jo viisi vuotta samalla työnantajalla puolet vuodesta ja toisen puoliskan sitten ansiosidonnaisella ja satunnaisesti töissä toisella pitkäaikaisella työnantajalla.
AP
Kannattaa hakuvaiheessa mainita asiakaspalvelijalle että olet kiinnostunut pankin vaihdosta. Kokonaisasiakkuus vaikuttaa myös, etenkin jos tulot ovat vähän epäsäännölliset. Jos luottoa ei heti myönnetä ja päädyt silti vaihtamaan, kannattaa tehdä luottohakemus uudelleen sitten kun palkkatulosi ovat jonkin aikaa tulleet S-pankkiin.
Mä olen saanut S-pankista debit-kortin kun olin määräaikaisessa osa-aikaisessa työsuhteessa. Ei ne muistaakseni sitä debit-korttia varten kyselleet palkka- ja työpaikkatietoja mutta kun hain siinä samalla luottokorttiakin (jota en saanut) niin siihen kyllä kyseltiin vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
AP
Minun kadonneen S-etukorttini tilalle lähetettiin maksukortti, pelkkää etukorttia ei voinut saada. Debit ja Visa siinä lukee ja sujuvasti makselen sillä nettiostokset. Ei mitään hajua voisinko todella maksaa sillä luotollakim... Vakituista työsuhdetta ei ole ollut koskaan, S-tilillä ei ennen tuota maksukortti ollut mitään muuta liikennettä kuin kertyvät bonukset (nykyään siirrän sinne rahaa ja maksan sieltä Foodie-tilaukset). Kortin saadessani olen ollut joko opiskelija tai kotiäiti enkä muista selvitelleeni S-pankille mitään tulostietoja 🤔
Kantaa ottaa s ryhmään yhteyttä. Debitin saat takuulla, jos ryhdyt asiakasomistajaksi. Visa voi olla työttömänä haastavampaa. Jos olet hyvällä ansiosidonnaisella ja ei maksuhäiriöitä, niin ehkä.