Lähihoitaja perusti yrityksen -elää nyt taloudellisesti riippumatonta elämää
Varallisuusvalmentaja Sanna Kinasen, 30, mielestä kaikkien pitäisi oivaltaa, että ihan tavalliset ihmiset voivat vaurastua.
Varallisuusvalmentaja Sanna Kinanen, 30, on hyvätuloinen ja tietää, että varakkaisiin ihmisiin kohdistuu ennakkoluuloja.
– Moni ajattelee, että vauraat ihmiset ovat joko syntyneet upporikkaaseen perheeseen tai sitten he ovat poikkeuksellisen lahjakkaita.
Sannan mielestä kaikkien pitäisi oivaltaa, että ihan tavalliset ihmiset voivat vaurastua. Hyvä esimerkki tästä on Sanna itse. Hän on valmistunut lähihoitajaksi, mutta jo koulussa hän suunnitteli ryhtyvänsä yrittäjäksi. Malli tuli kotoa: Sannan äitikin oli pyörittänyt lahjatavaraliikettä.
26-vuotiaana Sanna perusti äitiysvaatteita myyvän verkkokaupan, ja parin vuoden päästä hän myi sen kymmenillä tuhansilla euroilla eteenpäin.
Alkupääomaa Sannalla oli nolla euroa, mutta nyt 30-vuotiaana hän on jo saavuttanut korkeat tulot sekä tilanteen, jossa on melko vapaa tekemään, mitä huvittaa.
– Olen kuitenkin todella pihi monissa asioissa ja sijoitan suuren osan tuloistani. Tällä lailla olen onnistunut kasvattamaan varallisuuttani sekä elämään vapaata elämää.
Monet ajattelevat, että rikkaat ovat muita ahneempia. Sannan mielestä on tärkeää purkaa ennakkoluuloja äveriäitä ihmisiä kohtaan ihan vain siksi, että ne voivat estää ihmisiä vaurastumasta.
– Ihmiset varmaankin suojelevat itseään ajattelemalla, että rikkaat ovat jotenkin heitä itseään pahempia. Tämä antaa tekosyyn ajatella, ettei itse voisi vaurastua.
Sannan mielestä ahneuteen liittyy myös ajatus siitä, että hyvätuloiset keinottelisivat verojen kanssa. Suomessa progressiivinen ansioverotus kuitenkin aiheuttaa sen, että mitä isompituloinen on, sitä enemmän myös maksaa veroja.
– Verolait ovat kaikille samat, ei rikkailla ole mitään erityisoikeuksia.
Sannan mukaan vauraat ihmiset tekevät usein kovasti töitä, säästävät kuluissaan ja sijoittavat suunnitelmallisesti.
Kun Sanna meni viime vuonna naimisiin, hän seurasi Facebookin hääryhmässä keskustelua, jossa puhuttiin häämatkojen hinnoista. Kun joku kertoi, että häämatka maksoi useita tuhansia, keskustelijat ihmettelivät, mistä rahat matkaa varten saatiin.
– Ihmiset eivät usein budjetoi omaa talouttaan eivätkä ehkä sen takia ymmärrä, että hyvällä suunnitelmalla voi saada isotkin matkarahat kasaan.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/tyo-ja-raha/lahihoitaja-perusti-yrity…
Kommentit (92)
Joo mutta.
1. Kymmeniä tuhansia euroja ei riitä tekemään kenestäkään taloudellisesti riippumatonta tai edes varakasta Suomessa. Sillä saa sinkkuboksin kaupungista tai keskikokoisen perheasunnon muuttotappiokunnasta.
2. Taloudellinen riippumattomuus tarkoittaa sitä että voi elää omaisuudella. Kinanen tuikitavallinen yrittäjä, ja vieläpä poikkeuksellinen puolivillainen sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein pidä se siitä, että työväenluokka menestyy. T. Kookomuslainen
Päinvastoin, kokoomuslaiset tykkää kovasti siitä että työväenluokka menestyy ja vaurastuu. Silloin työväenluokka ostaa kokoomuslaisten ja yleensäkin yrittäjien tuotteita ja palveluita, pitää talouskasvua ja työllisyyttä yllä, ja varsinkin tulee tiukan paikan tullen omillaan toimeen sen sijaan että ryntää heti tukiluukulle veronmaksajien rahoja itselleen kinuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, kokoomuslaiset tykkää kovasti siitä että työväenluokka menestyy ja vaurastuu. Silloin työväenluokka ostaa kokoomuslaisten ja yleensäkin yrittäjien tuotteita ja palveluita, pitää talouskasvua ja työllisyyttä yllä, ja varsinkin tulee tiukan paikan tullen omillaan toimeen sen sijaan että ryntää heti tukiluukulle veronmaksajien rahoja itselleen kinuamaan.
Tottakai tuotteita ja palveluita pitää ostaa. Mutta menestyä ei saa eikä ainakaan näyttää. Minusta esim autovero ja bensan hinta pitäisi nostaa nii, että vain oikeilla menestyjiä on varaa autoilla.
T.kookomuslainen
Hän määrittelee termin "taloudellisesti riippumaton" ihan uudestaan :) Tuo ole lähelläkään sitä. Ihan perusyrittäjä on. Laittaisi lukuja pöytään: miten paljon omaisuutta, sijoituksia ja tuloja, niin pystyisi oikeasti arvioimaan, onko taloudellisesti riippumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tuotteita ja palveluita pitää ostaa. Mutta menestyä ei saa eikä ainakaan näyttää. Minusta esim autovero ja bensan hinta pitäisi nostaa nii, että vain oikeilla menestyjiä on varaa autoilla.
T.kookomuslainen
Väsynyt trolli
Sanna yrittää korostaa vaarimatonta taustaansa kun kertoo että kuka tahansa voi menestyä kuten hän. Kuitenkin äitinsä on yrittäjätaustainen, pyöritti lahjatavaraliikettä tms joten ei ihan rutiköyhältä vaikuta. Miehen varallisuudesta ei kerrota mitään mutta tekivät esim. häämatkan ulkomaille ja mies matkustaa työn puolesta Kiinaan jonne otti Sannan mukaan, helpottaa elämää jos on hyvätuloinen mies..
Mietim mistä Sanna ostaa vaatteensa ja laukkunsa, näyttää pukeutuvan hyvin ja huolehtii itsestään. Kehotti naisia säästämään jättämällä ripsihuollot väliik, merkkilaukut ja vaatteet kauppaan ja sijoittamalla nämä rahat. Miten pukeutua hyvin 0-budjetilla?
Vierailija kirjoitti:
Mietim mistä Sanna ostaa vaatteensa ja laukkunsa, näyttää pukeutuvan hyvin ja huolehtii itsestään. Kehotti naisia säästämään jättämällä ripsihuollot väliik, merkkilaukut ja vaatteet kauppaan ja sijoittamalla nämä rahat. Miten pukeutua hyvin 0-budjetilla?
Kun mies maksaa.
Silloin voi jotain pientä bisnestä pyöritellä itsekin harrastuksekseen ja elää "taloudellisesti riippumatonta" elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sannan mielestä ahneuteen liittyy myös ajatus siitä, että hyvätuloiset keinottelisivat verojen kanssa. Suomessa progressiivinen ansioverotus kuitenkin aiheuttaa sen, että mitä isompituloinen on, sitä enemmän myös maksaa veroja.
– Verolait ovat kaikille samat, ei rikkailla ole mitään erityisoikeuksia.
Sanna siis väittää kirkkain silmin, että kukaan hyvätuloinen ei keinottele verojen kanssa.
Juuri tuollaisen epärehellisen asenteen takia rikkaita pidetään ahneina.
Vierailija kirjoitti:
Hän määrittelee termin "taloudellisesti riippumaton" ihan uudestaan :) Tuo ole lähelläkään sitä. Ihan perusyrittäjä on. Laittaisi lukuja pöytään: miten paljon omaisuutta, sijoituksia ja tuloja, niin pystyisi oikeasti arvioimaan, onko taloudellisesti riippumaton.
Blogista:
Tällä hetkellä olen 30-vuotias. Olen yrittäjä ja sijoittaja. Olen ehtinyt myymään pari yritystäni joissa osassa olen vieläkin mukana neuvonantajana. Minulla on useita sijoitusasuntoja sekä muuta sijoitusomaisuutta. Minun ei tarvitse tehdä enää päivääkään töitä kenellekään muulle, sillä olen itse oma pomoni yrityksessäni, joka valloittaa kansainvälisiä markkinoita parhaillaan. Tästä kaikesta huolimatta en ole yhtään sen erilaisempi ihminen kuin sinä.
Ei minullakaan ole ollut suuria palkkatuloja, mutta silti olet tässä pisteessä, jossa elän vapaata elämää ja matkustelen noin 4 kuukautta vuodessa.
Sanna aloitti asuntosijoittamisen viisi vuotta sitten ilman penniäkään omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Seura tekee kaltaisekseen. En varmaan itsekään olisi koskaan uskaltanut ryhtyä yrittäjäksi, jos lähipiirissäni ei olisi ollut niin paljon yrittäjiä.
Minulla ei olisi ollut voimia eikä uskallusta ryhtyä yrittäjäksi ellen olisi lopettanut yhteydenpitoa negatiivisiin valittajiin ja tulevaisuuden uhkakuvia maalaileviin henkilöihin ja muihin myrkynkeittäjiin.
Vierailija kirjoitti:
Sanna aloitti asuntosijoittamisen viisi vuotta sitten ilman penniäkään omaa rahaa.
Veljeni on tehnyt saman.
Ihan puhtaasti velkarahalla osti sijoitusasuntoja heti kun sai työpaikan. Vaikka palkka oli pieni, sai hän pankista lainaa niihin asuntoihin.
Aiemmin oli ollut pitkään työttömänä ja eli toimeentulotuen varassa.
Pohjaltakin voi ponnistaa. Ei tarvita kultalusikkaa jos vaan sinnikkyyttä löytyy.
Moni kyllä yritti estää veljeni asuntosijoitukset ja yritti saada hänet myymään velkaiset asunnot silloin kun hinnat olivat pohjalla. Silloin veljelle olisi jäänyt vain velkaa käsiin ja negatiiviset besserwisserit olisivat päässeet sanomaan, että "minähän sanoin ettei tuosta mitään tule".
Niitä latistavia bessetwissereitä tuntuu olevan paljon ja he saavat paljon pahaa aikaan.
Joskus siis haaveilin kalliista laukuista itsekin. En enää, koska tiedän etteivät oikeasti varakkaat ihmiset laita rahojaan välttämättä vaatteisiin tai muuhun materiaan. He laittavat rahansa asioihin, jotka tuottavat heille lisää rahaa
Vierailija kirjoitti:
Blogista:
Tällä hetkellä olen 30-vuotias. Olen yrittäjä ja sijoittaja. Olen ehtinyt myymään pari yritystäni joissa osassa olen vieläkin mukana neuvonantajana. Minulla on useita sijoitusasuntoja sekä muuta sijoitusomaisuutta. Minun ei tarvitse tehdä enää päivääkään töitä kenellekään muulle, sillä olen itse oma pomoni yrityksessäni, joka valloittaa kansainvälisiä markkinoita parhaillaan. Tästä kaikesta huolimatta en ole yhtään sen erilaisempi ihminen kuin sinä.
Ei minullakaan ole ollut suuria palkkatuloja, mutta silti olet tässä pisteessä, jossa elän vapaata elämää ja matkustelen noin 4 kuukautta vuodessa.
Suomeksi olen myynyt 2. yritystä, joista TOISESSA olen vielä mukana. Ja kyllä, kaikki yrittäjät ovat omia pomojaan omissa yrityksissään. Tämä EI ole taloudellista riippumattomuutta. Taloudellinen riippumattomuus tarkoittaa että sijoitustuotoilla pystyy kattamaan elämänsä, ja ei ole pakko tehdä töitä/yrittää pysyäkseen hengissä.
100% velkarahallako tämä Sanna sai sijoitusasuntonsa? Soitin viime viikolla pankkiin sijoitusasuntoasioissa ja ei mitään puhettakaan että saisin lainaa sijoitusasuntoon edes 3000€ kertyneillä säästöilläni :D sukulaisia, vanhempia tai rikasta miestä ei ole takaamassa tai mahdollistamassa "taloudellista riippumattomuutta". Vähän vaikeaa on ponnistaa "superköyhistä" lähtökohdista. Taitaa tässä jutussa olla aika paljon aukkoja. Olisi kiva tietää mitkä pankit myöntää 100% lainaa sijoitusasuntoon??!
Samanlainen sijoittaja ja varallisuusvalmentaja ja bloggaaja (ja mitä lie) on sanna spårman, vantaalainen perheenäiti. Iltasanomissa oli oikein juttua hänestä. Ihmettelen suuresti mistä näitä "varallisuusvalmentajia" oikein sikiää?? Suvisvilla-bloggaajalla kovia kilpailijoita...