Lähihoitaja perusti yrityksen -elää nyt taloudellisesti riippumatonta elämää
Varallisuusvalmentaja Sanna Kinasen, 30, mielestä kaikkien pitäisi oivaltaa, että ihan tavalliset ihmiset voivat vaurastua.
Varallisuusvalmentaja Sanna Kinanen, 30, on hyvätuloinen ja tietää, että varakkaisiin ihmisiin kohdistuu ennakkoluuloja.
– Moni ajattelee, että vauraat ihmiset ovat joko syntyneet upporikkaaseen perheeseen tai sitten he ovat poikkeuksellisen lahjakkaita.
Sannan mielestä kaikkien pitäisi oivaltaa, että ihan tavalliset ihmiset voivat vaurastua. Hyvä esimerkki tästä on Sanna itse. Hän on valmistunut lähihoitajaksi, mutta jo koulussa hän suunnitteli ryhtyvänsä yrittäjäksi. Malli tuli kotoa: Sannan äitikin oli pyörittänyt lahjatavaraliikettä.
26-vuotiaana Sanna perusti äitiysvaatteita myyvän verkkokaupan, ja parin vuoden päästä hän myi sen kymmenillä tuhansilla euroilla eteenpäin.
Alkupääomaa Sannalla oli nolla euroa, mutta nyt 30-vuotiaana hän on jo saavuttanut korkeat tulot sekä tilanteen, jossa on melko vapaa tekemään, mitä huvittaa.
– Olen kuitenkin todella pihi monissa asioissa ja sijoitan suuren osan tuloistani. Tällä lailla olen onnistunut kasvattamaan varallisuuttani sekä elämään vapaata elämää.
Monet ajattelevat, että rikkaat ovat muita ahneempia. Sannan mielestä on tärkeää purkaa ennakkoluuloja äveriäitä ihmisiä kohtaan ihan vain siksi, että ne voivat estää ihmisiä vaurastumasta.
– Ihmiset varmaankin suojelevat itseään ajattelemalla, että rikkaat ovat jotenkin heitä itseään pahempia. Tämä antaa tekosyyn ajatella, ettei itse voisi vaurastua.
Sannan mielestä ahneuteen liittyy myös ajatus siitä, että hyvätuloiset keinottelisivat verojen kanssa. Suomessa progressiivinen ansioverotus kuitenkin aiheuttaa sen, että mitä isompituloinen on, sitä enemmän myös maksaa veroja.
– Verolait ovat kaikille samat, ei rikkailla ole mitään erityisoikeuksia.
Sannan mukaan vauraat ihmiset tekevät usein kovasti töitä, säästävät kuluissaan ja sijoittavat suunnitelmallisesti.
Kun Sanna meni viime vuonna naimisiin, hän seurasi Facebookin hääryhmässä keskustelua, jossa puhuttiin häämatkojen hinnoista. Kun joku kertoi, että häämatka maksoi useita tuhansia, keskustelijat ihmettelivät, mistä rahat matkaa varten saatiin.
– Ihmiset eivät usein budjetoi omaa talouttaan eivätkä ehkä sen takia ymmärrä, että hyvällä suunnitelmalla voi saada isotkin matkarahat kasaan.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/tyo-ja-raha/lahihoitaja-perusti-yrity…
Kommentit (92)
Sä et siis vieläkään ole oppinut että koko artikkelin lainaaminen on nounou ja että referointi ja oman otsikon muotoilu ois fiksumpaa? Montako kertaa sulle pitää ihan perusasioita toistaa?
Olen usean vuokralaisen vuokranantaja, asuntoja minulla on eri puolilla Suomea. Täytyy sanoa, että tähän mennessä olen päässyt yllättävän vähällä *koputan puuta*, mutta nyt alkaa jo ärsyttämään se, miten paljon aikaa minulle menee vuokranmaksujen perään kyselemiseen ja seurantaan siitä, onko vuokra maksettu oikein. Kun vuokra on maksettu osissa pitkin kuukautta, ei siitä heti saa selvää mille kuukaudelle mikäkin summa kohdistetaan… Välillä tilille on tullut 10 euroa…Eli nyt puhutaan todellakin osamaksusta, ja osamaksujen suuruuden on vuokralainen määrittänyt täysin itsekseen. Onneksi on sentään Excel apuna.
Alkuun tämän ko. vuokralaisen kanssa ei ollut suurempia ongelmia vuokranmaksujen kanssa, mutta sitten tuli miehestä ero. Vuokralainen pyysi nopeasti uuden vuokrasopimuksen pelkästään hänen nimellään, että saisi korkeampaa asumistukea kun asuu yksin lasten kanssa. Minähän tein tietenkin uuden vuokrasopimuksen. Vuokrat tulivat kyllä, mutta jälleen osissa. Vuokralainen ei myöskään vaivautunut informoimaan minua siitä milloin aikoo maksaa seuraavan erän tms. Elin ja elän vieläkin aikamoisessa epätietoisuudessa tämän vuokralaisen kanssa.
Nyt viimeisimpinä vuokralaiselle tuli työttömyys. Nyt sitten odotellaan työttömyyskorvauksia Kelalta mikä tarkoittaa sitä, että minä odottelen vuokria jälleen. Vuokralaisella on lapsia ja tähän mennessä hän on hoitanut asiat jotakuinkin – saatavia on minulla tällä hetkellä noin 300 euroa plus tämän kuukauden vuokra. Ei puhuta siis vielä mistään isoista summista mutta parempi niin.
Mielessä on kyllä käynyt se, että kuinka pitkään jaksan tätä ainaista muistuttelemista ja epätietoisuutta. Iso osa minusta tuntee suurta sympatiaa tätä vuokralaistani kohtaan ja toivoisin, että hän hoitaa jatkossa asiansa niin, että voimme jatkaa vuokralaissuhdetta. Yleensä olen aika tiukka mitä tulee vuokranmaksuun, koska huonoja kokemuksiakin on ja käräjillä ollaan oltu aiemmin hankalan vuokralaisen kanssa (lue siitä lisää täältä). Lisäksi koen, että jos vuokranantaja lepsuilee, niin silloin lepsuilee myös vuokralainen helpommin. Ystävien kautta on myös samoja kokemuksia. Olen yrittänyt tehdä selväksi vuokralaiselleni, että joustan kyllä ja saa maksaa osissa, kunhan nyt maksaa eikä lipsu liikaa. Tykkään olla vuokranantaja ja minusta on ihanaa, että saan olla vuokranantaja erilaisille ihmisille. Vuokranantajana oleminen ei kuitenkaan ole mitään hyväntekeväisyyttä ja asioiden tulee hoitua.
https://bisnesnainen.com/kuinka-pitkaan-vuokranantajan-taytyy-joustaa/
Eikö blogilla ole tarpeeksi lukijoita kun pitää täällä mainostaa?
Vierailija kirjoitti:
Sä et siis vieläkään ole oppinut että koko artikkelin lainaaminen on nounou ja että referointi ja oman otsikon muotoilu ois fiksumpaa? Montako kertaa sulle pitää ihan perusasioita toistaa?
Paljonko artikkelien referoimisesta av:lle maksetaan? Joillakin on elämää palstan ulkopuolellakin.
Kiva toi kommentti: ympäröi itsesi menestyvillä ihmisillä.(nimenomaan ystävät, ei työkaverit!!!!!)
Eli heivaa lähipiiristäsi esim kaikki lähihoitajat...
Miksköhän on edes kouluttautunut alalle? Ei mummoilta saa businesvinkkejä tai suhteita?
Yrjö tyyppi
Sannan valmennus maksaa 600 euroa, voi maksaa myös osamaksulla. Mitähän tuolla rahalla saa?
Vierailija kirjoitti:
Kiva toi kommentti: ympäröi itsesi menestyvillä ihmisillä.(nimenomaan ystävät, ei työkaverit!!!!!)
Eli heivaa lähipiiristäsi esim kaikki lähihoitajat...
Miksköhän on edes kouluttautunut alalle? Ei mummoilta saa businesvinkkejä tai suhteita?
Yrjö tyyppi
Ei siinä mitään tuollaista tarkoiteta, vaan että heivaa ympäriltäsi märisijät, selittelijät, persaukiset joilla ei ole edes halua olla muuta kuin persaukinen yms ilmapiirin myrkyttäjät.
Seura tekee kaltaisekseen. En varmaan itsekään olisi koskaan uskaltanut ryhtyä yrittäjäksi, jos lähipiirissäni ei olisi ollut niin paljon yrittäjiä.
Se nyt vaan sattuu pitämään paikkansa, että varakkaat yritysjohtajat on psykopaattisia pihistelijöitä, joiden pitää saada aina vaan enemmän duunarin selkänahasta. Mitä vanhemmiksi tulevat, tuo vaiva vaan pahenee. 10v sitten meidän firmassa jaettiin tulospalkkioita ja palkankorotuksia, nyt kaikki edut ja kannustukset on viety työntekijöiltä ja alkaa tuntumaan että meidän pitäisi maksaa hänelle että saadaan käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sannan valmennus maksaa 600 euroa, voi maksaa myös osamaksulla. Mitähän tuolla rahalla saa?
Tuolla rahalla saat tuettua Sannan taloudellisesti riippumatonta elämää!
Sannahan puhuu paskaa. Ei hän mitään taloudellisesti riippumatonta elämää elä jos kerran pitää yrityskursseja ja yrittää epätoivoisesti tienata blogillaan. Yrittäjä hän on.
Hieman sieltä rivien välistä paistaa, että pitää itseään hieman parempana ihmisenä kuin vaikkapa pienituloisia vuokralasiaan, vaikka ihan asiaakin puhuu monin paikoin.
Vierailija kirjoitti:
Seura tekee kaltaisekseen. En varmaan itsekään olisi koskaan uskaltanut ryhtyä yrittäjäksi, jos lähipiirissäni ei olisi ollut niin paljon yrittäjiä.
Mulla nimenomaan toisnpäin: olen perus luterilaisesta duunariperheestä jossa yrittäjyys ja yrittäjät olivat vastenmielisyyden ilemtymä. Mua niin vitutti se narina ja aloin itse yrittäjäksi. Osittain siksi kun alallani ei oikein ole palkkatyöpaikkoja, osittain kostaakseni.
Taitaa tämän Sannan "taloudellisesti riippumaton" elämä mahdollistua noilla valmennuksilla.:D hölmöiltä rahat pois. Ei vaurastumiseen kaikenmaailman satasia maksavia sannoja tarvita, vaan riittää että perehtyy sijoitusoppaisiin, konsultoi yrittäjiä ja hankkii itse ne sijoituskohteensa. Siinä säästää rahaa.
On minullakin varaa matkustella Thaikkuihin, sijoittaa rahastoihin ja ostaa sijoitusasunto jos saan säästettyä ja takaajan. :) vaikka en ole yrittäjä vaan ihan tavallinen duunari. Jos tätä Sannaa on aina kiinnostanut rahan teko niin ihmettelen, miksi edes koskaan haki lähihoitajaksi opiskelemaan. Rahaa tienaa helpommin kauppakorkeassa ja tekniikan puolella.
Miten tämä Sanna on taloudellisesti riippumaton, myi muutamalla kymppitonnilla yrityksen? Ilmeisesti on vuokranantaja, mistä tuli rahat asuntoihin? Velkaa? Mummon perintö?
Onko hän toimittajan ystävä vai mikä on syynä jälkeen yhteen tyhjään lehtijuttuun? Taloudellisesti riippumaton my ass.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tämän Sannan "taloudellisesti riippumaton" elämä mahdollistua noilla valmennuksilla.:D hölmöiltä rahat pois. Ei vaurastumiseen kaikenmaailman satasia maksavia sannoja tarvita, vaan riittää että perehtyy sijoitusoppaisiin, konsultoi yrittäjiä ja hankkii itse ne sijoituskohteensa. Siinä säästää rahaa.
Ihan samaa "hölmöiltä rahat pois" hommaahan esim. Martina Aitolehti ja Jutta Gustafsberg harrastaa, tilipussin paksuus riippuu paljon siitä kuinka paljon naamaansa saa lehtiin ja televioon näkymään. Hölmöjä aina löytyy jotka maksaa huonommistakin neuvoista ja lähtevät mukaan verkostomarkkinointeihin ym. yksisarvinen-terapioihin. Ja jos jotain taskuun vielä jää niin sitten viedään ne rahat jollekin meediolle ja sitten valitetaan kun ruoka on niin kallista ja rahat on tiukilla.
Semmonen mainosteksti tällä kertaa. Noh, toivottavasti blogi saa klikkejä edes näin
Sannan blogi
https://bisnesnainen.com/taman-jalkeen-kukaan-ei-ostaisi-kiinasta-enaa-…