Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoaako joku muu raskaana vartaloaan?

Vierailija
07.04.2018 |

Vaikka lapsi olisikin kovin toivottu? Minulle iso mahani ja vartaloni kömpelyys on vastenmielisiä asioita, mahani herättää minussa inhoa, en halua nähdä sitä peilistä, en halua siitä yhtään valokuvaa. Olenko ainoa, joka kokee näin? Aina puhutaan raskauden ilosta ja hehkusta ja vauvamahan ihailusta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainoa. Minulla on rv23 menossa, ja olo omissa nahoissa on aivan kuvottava.

Inhottaa ihmisten kommentit kasvaneesta mahasta, lähipiirikään ei taida ymmärtää kuinka kamalan olon tämä minulle on tehnyt.

Vierailija
2/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin. Samoin sitä oloa, kaikkia niitä vaivoja ja vauvan nuljuamista mahassa. Olin kuin avaruusalus Nostromo, alien sisälläni. Lapsiluku jäi yhteen, hänkin kohta täysikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan ole ainoa. Minulla on rv23 menossa, ja olo omissa nahoissa on aivan kuvottava.

Inhottaa ihmisten kommentit kasvaneesta mahasta, lähipiirikään ei taida ymmärtää kuinka kamalan olon tämä minulle on tehnyt.

Kiva että löytyi kohtalotoveri. Tilannetta tosiaan pahentaa se kun ihmiset kommentoivat mahaa koko ajan "ompa mahasi kasvanut parissa viikossa" jne. Ja tulevat koskettelemaan sitä. Parille ystävälle avauduin ja sanoin, että inhoan isoa mahaani ja he lähes järkyttyivät, että vauvamahathan on ihania, ei noin saa sanoa. Ap.

Vierailija
4/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että löytyi kohtalotoveri. Tilannetta tosiaan pahentaa se kun ihmiset kommentoivat mahaa koko ajan "ompa mahasi kasvanut parissa viikossa" jne. Ja tulevat koskettelemaan sitä. Parille ystävälle avauduin ja sanoin, että inhoan isoa mahaani ja he lähes järkyttyivät, että vauvamahathan on ihania, ei noin saa sanoa. Ap.

Tähän olen törmännyt kanssa "ei noin saa sanoa" ja "et voi noin ajatella". Ja kyllä pistää suututtamaan, kai sitä ihminen sentään saa omasta ruhostaan ajatella ja sanoa mitä haluaa.

Olen töissä sanonut kaikille, että en halua keskustella koko helkkarin raskaudesta sanallakaan kenenkään kanssa, typerää sellainen lässyttäminen puolivieraiden ihmisten kanssa. Pitävät minua todella negatiivisenä vauvaa kohtaan, ja puhuvat ilkeästi selän takana. Eivät ymmärtä, että inhoan vain raskautta ja vauva on kyllä toivottu.

Vierailija
5/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän todellakin tunteesi. Jos olisin raskaana, varmaan aluksi, tai siis silloin kun raskaus alkaa näkymään, olisin iloinen ettei sitä tarvitse vetää sisään.

(mahani on aina turvonnut, jos olen syönyt leipää yms..)

Mutta uskoisin, että inhottaisi sitten kun oikein alkaisi kasvamaan, ja vauva liikehtimään mahassa.

Vierailija
6/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olen törmännyt kanssa "ei noin saa sanoa" ja "et voi noin ajatella". Ja kyllä pistää suututtamaan, kai sitä ihminen sentään saa omasta ruhostaan ajatella ja sanoa mitä haluaa.

Olen töissä sanonut kaikille, että en halua keskustella koko helkkarin raskaudesta sanallakaan kenenkään kanssa, typerää sellainen lässyttäminen puolivieraiden ihmisten kanssa. Pitävät minua todella negatiivisenä vauvaa kohtaan, ja puhuvat ilkeästi selän takana. Eivät ymmärtä, että inhoan vain raskautta ja vauva on kyllä toivottu.

Mä inhosin kyllä imetystäkin, eikä sitäkään voinut etukäteen tietää. Se herätti ainoastaan vastenmielisyyden ja raivon tunteita, joten lopetin, kun vielä pidin vauvasta. Nyt jälkikäteen olen ymmärtänyt, että syy voi olla hormonaalinen, d-mer. Olisi kiva tietää, onko sillä yhteyttä noihin raskausfiiliksiin.

2

Vierailija
7/13 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä inhosin kyllä imetystäkin, eikä sitäkään voinut etukäteen tietää. Se herätti ainoastaan vastenmielisyyden ja raivon tunteita, joten lopetin, kun vielä pidin vauvasta. Nyt jälkikäteen olen ymmärtänyt, että syy voi olla hormonaalinen, d-mer. Olisi kiva tietää, onko sillä yhteyttä noihin raskausfiiliksiin.

2

Tulevaa imetystä olen miettinyt myös, olen pohtinut saako se aikan samanlaisen kuvotusreaktion kun itse raskauskin.

-1

Vierailija
8/13 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhosin. Samoin sitä oloa, kaikkia niitä vaivoja ja vauvan nuljuamista mahassa. Olin kuin avaruusalus Nostromo, alien sisälläni. Lapsiluku jäi yhteen, hänkin kohta täysikäinen.

Samaistun tähän. Maaliskuussa laskettu aika ja ainokaiseksi jää. Itse vauvaa rakastan ja odotan synnytyksen jälkeistä elämää. Tämä raskaana olo ei ole millään lailla minulle mieleistä aikaa. Oman kropan hallinnan menetys 9 kk:n ajaksi on kova paikka. Teen siivoustyötä yrittäjänä ja hankalaa alkaa olemaan. Tällainen kömpelyys ja painon nousu on minulle kova paikka.

Vierailija
9/13 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Omaani en inhonnut. Huonovointisuus oli kamalaa. Jotenkin hienoa ne muutokset vartalossa ja kehossa. Toki kovilla olin, mutta inhota en osannut enkä halunnut. Onneksi.

Vierailija
10/13 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ainakin tykkää kun alkuraskauden aikana rinnat paisuneet ainakin kaksi kokoa 😅

Vierailija
11/13 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun rupesin asiaa miettimään niin raskaanaollessa en juurikaan ole vartaloani miettinyt ollakseni rehellinen. Muuten olen hyvinkin kriittinen sen suhteen ja pidän aika tarkasti huolta että paino pysyy kurissa ja muodot paikoillaan niin sanotusti. Mutta raskauksien aikana en ole asiaa edes miettinyt, on varmaan tarpeeksi tekemistä jatkuvan pahoinvoinnin ja kaikkien kipujen kanssa.

Vierailija
12/13 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Ei tulis mieleenkään maksaa jostain mahakuvauksista hepeneet päällä nyt. Tukala olo ja kauneus on tästä kyllä kaukana.

Vauvan syntymän jälkeen kelpaa kyllä että otetaan perhekuvia.

Vierailija
13/13 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on onneksi ohi menevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä