Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua pidetään graduseminaarissa tyhmänä

Vierailija
06.04.2018 |

Kun kyselen niin yksityiskohtaisia kysymyksiä esim. lähteisiin liittyen. Itselleni nämä juuri niitä oleellisimpi. Nyt on koko motivaatio gradun tekoon poissa, koska graduopettaja oli niin nuiva. Enkö oikeasti osaa ja olen tyhmä..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, teksti vilisee virheitä. Kandin tutkielmasta sain 5, nyt kaikki se flow on poissa. Onko muilla ollut samaa? -ap

Vierailija
2/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanoiko oikeasti sinulle, että olet tyhmä ja osaamaton? Jos näin on, niin onpa harvinaisen paska ohjaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sanoiko oikeasti sinulle, että olet tyhmä ja osaamaton? Jos näin on, niin onpa harvinaisen paska ohjaaja.

Ei, mutta on todella lavea eikä pidä tärkeinä asioina esim. viittaustekniikkaa siten, että siinä erityisemmin neuvoisi. Suhtautuu jotenkin alentuvasti niihin kysymyksiin. Juu, gradua tehdessä pitää jo hieman osatakin, mutta on tämä edelleenkin opinnäyte eikä tutkimus sinällään. Joka tapauksessa maku on mennyt graduseminaarin vetäjän takia koko touhuun, vaikka yritän motivoida itseäni. ap

Vierailija
4/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo viittaukset ole aika triviaaleja juttuja. Löytyykö ne omatoimisesti jostain graduohjeesta tai aiempia töitä matkimalla?

Vierailija
5/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo viittaukset ole aika triviaaleja juttuja. Löytyykö ne omatoimisesti jostain graduohjeesta tai aiempia töitä matkimalla?

Kyse ei ole vain viittauksista. Olen suorittanut koko tutkinnon gradua lukuunottamatta 4,5 keskiarvolla, joten luulen, että ongelma ei ole minussa jos en "osaa" vaan graduryhmän vetäjässä. Hänen kuuluisi neuvoa paremmin. ap

Vierailija
6/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu on angloamerikkalaisen luokkayhteiskunnan jäänne läntisen valtapiirin koulutusjärjestelmää kuormittamassa.

Jokainen täysipäinen ihminen tajuaa ettei gradulla ole mitään tekemistä opiskelijan oppilaitoksesta saaman opin kanssa, se on luokkayhteiskuntaan tarkoituksella luotu ihmisryhmiä erottava kynnys. Afrikassa juostaan sulka perseessä leijonaa pakoon yhteiskunnallista eriarvoisuutta lujittavana riittinä, länsimaissa sama juttu vähän hienostuneemmissa kulisseissa. 

Vierailija
7/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't you worry, tyhmiä kysymyksiä ei ole, vaikka joku nuiva mulkku saisikin sut tuntemaan niin. Mä häpäisin itseni totaalisesti gradusemmassa pitämällä elämäni paskimman esityksen. En vaan masennukseltani jaksanut parempaan. Kurkkua kuristaa, en tiedä valmistuuko ajallaan vai ei.

Vierailija
8/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vain viittauksista. Olen suorittanut koko tutkinnon gradua lukuunottamatta 4,5 keskiarvolla, joten luulen, että ongelma ei ole minussa jos en "osaa" vaan graduryhmän vetäjässä. Hänen kuuluisi neuvoa paremmin. ap

Graduohjaajasi ei osaa hommaansa. Tämä on valitettavan yleistä yliopistoissa. Itselläni alkuperäinen graduohjaaja oli niin pihalla, että oli pilata graduni, ja jouduin hankkimaan jo eläkkeellä olevan professorini ohjaajaksi ja toiseksi gradun tarkastajaksi. Kannatti, sillä sain gradustani eximian.

Vierailija
9/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaustekniikka olisi pitänyt oppi siellä kandiseminaarissa. Jos sait siitä vitosen, sun pitäisi se nyt jo osatakin. Ehkä olet opetellut pintasuuntautuneesti ja unohtanut? Silloin sun kannattaisi nyt miettiä, mitö thdä toisin, jottei kaikki unohtuisi tälläkin kertaa. Yksi näistä asioista on, että otat omatoimidesti selvää siitä mitä sulta vaadittuun lähtötasoon nähden puuttuu.

Vierailija
10/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse ollut yliopistolla töissä tohtorikoulutettavana / assistenttina ja myös opetusvelvollisuutta oli.

Itseäni myös kyllä olisi vaistomaisesti jotenkin ärsyttänyt sellainen tyyppi jollaiseksi itseäsi kuvaat. Kireä perfektionisti, joka ei viitsi käyttää akateemisen tärkeintä taitoa eli itse tiedon hankkimisen kykyä edes perusasioissa, eli gradua tehdessä lähdeviittausasioissa. 

Ja joo, moni henkilökunnasta on myös sitä mieltä että se gradu ja sen arvosana on lopulta aika turha. Itse jaksoin panostaa edes jonkun verran siksi, kun halusin opiskella tohtoriksi, ja jatkokoulutukseen pääsemisen kannalta sillä oli merkitystä. Työelämään maisterina lähtevillä ihan sama mikä arvosana siitä gradusta on, kunhan on oppiarvo, joten melkeinpä tulee mieleen että tyhmä liikaa vaivaa näkee...

Toki jos itseä kauheasti kiinnostaa aihe niin sitten täytyy antaa intohimon viedä, mutta varsinkin jos sen ohjaajan oma intohimo ei ole sama, ei voi olettaa että hän on yhtä innostunut. Gradu kuitenkin on vasta opinnäyte siitä että osaa kirjoittaa tieteellistä tekstiä, käyttää lähteitä jne, ei siinä tarvitse mitään ihmeellistä saavuttaa.