Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hääjuhlat vai ei, kun ihmisiä ei enää kiinnosta häät

Vierailija
06.04.2018 |

Ollaan menossa naimisiin ja ollaan alustavasti mietitty häitä 2019 kevättalvelle. Olen kuitenkin alkanut epäillä onkohan se kuitenkaan järkevää. Ihmiset tuntuvat nykyään pitää häitä lähinnä ikävinä velvollisuuksina, pitää matkustaa/majottua/pukeutua, ja tää kaikki vie aikaa ja rahaa. Onko nykypäivänä enää järkeä pitää juhlia, kun ihmiset on niin kiireisiä ja viettävät viikonloput mieluiten kotona perheen kanssa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ärsyyntyy hääkutsusta ja joku loukkaantuu jos menette "salaa" naimisiin.

Vierailija
2/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3142679/ensi-kesan-haakutsut-taas-saapu…

Tää varmaan selittää miks ihmiset ei järjestä häitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi järjestää häät?

Vierailija
4/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kuten tykkäät. Vieraat tekevät samoin.

Vierailija
5/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa pitää juhlat, jos itse hauatte. Häitä ja rakkautta kannattaa aina juhlia, ja juhliakin voi järjestää monella eri tavalla.

Ne eivät tule, jotka mieluummin murjottavat kotona.

Vierailija
6/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas olisi ihanaa päästä häihin vieraaksi. Iloisia juhlia ei ole ikinä liikaa.

Onnea tulevasta avioitumisesta ja toivottavasti saat itsellesi mieluiset juhlat. 

Vierailija
7/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestätte vaan hyvillä mielin häät. Suurin osa tulee vieraiksi mielellään!

Vierailija
8/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että muulloin kuin kesällä järjestetyt häät ei ärsytä ihmisiä niin paljon kuin kesällä. Johtuen siitä, että kesäisin monilla on niin paljon juhlia (häitä, valmistujaisia/yo-juhlia, rippijuhlia) joihin tulee kutsu, että se alkaa olla jo rasittavaa ja tuntua pakkopullalta juosta kaiken maailman juhlissa. Sitten jos talvella tulee hääkutsu, niin voikin olla ihan kiva piristys kaiken pimeyden keskellä. En tiedä, mutta voisin kuvitella näin.

Vierailija
9/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin naimisiin toissakesänä.

Vihkiminen maistraatissa ja sitten illallinen meille mieleisessä ravintolassa meren äärellä. Siinäpä se.

Rahaa meni koko häätohinaan varmaan alle tonni.

Vieraita hääparin lisäksi viisi.

Säästyneillä rahoilla sisustimme kotia ja reissaaminen tavallista pidempään ulkomailla.

Vielä tänäkin päivänä tavoittelemme toisiamme selkään hyvästä valinnasta. Jokainen toki pitää sellaiset häät kuin haluaa, meidän häämme olivat juuri sellaiset kuin me halusimme.

Vierailija
10/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa pitää juhlat, jos itse hauatte. Häitä ja rakkautta kannattaa aina juhlia, ja juhliakin voi järjestää monella eri tavalla.

Ei, vaan ne eivät tule, joille häät ovat parille tehty rahankeruujuhla ja ulkomaanmatkan rahoituskeino. Jos taas järjestät häät, jotka eivät tarvitse vieraiden rahoitusta vaan ovat aidosti kaikille sopivat, vieraat tulevat mielellään!

Vierailija
11/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista suunnitella häitä vuoden päähän. Jos on kerran päättänyt mennä naimisiin, miksei voi mennä aiemmin?

Vierailija
12/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään ihme ole kun häähössötys on mennyt ihan överiksi ja pukkaa joka tuutista. Kaikki pitää tehdä isosti ja kalliisti ja sitten joudutaan jyvittämään kuluja vieraillekin.

On kokonaan unohtunut, että vieraan ei koskaan tarvitse maksaa juhlista mitään. Jos on varaa järjestää juhlat itse, se on ihan oma asia mutta kerjäys- ja vaatimismorsiamenryöstöt ja naurettavat lahjalista-, ja matkatilit pitää lopettaa tyystin.

Vierailija
13/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ne eivät tule, joille häät ovat parille tehty rahankeruujuhla ja ulkomaanmatkan rahoituskeino. Jos taas järjestät häät, jotka eivät tarvitse vieraiden rahoitusta vaan ovat aidosti kaikille sopivat, vieraat tulevat mielellään!

Voin kertoa, että kukaan ei järjestä häitä kerätäkseen rahaa. Kyllä niissä juhlissa tuppaa yleensä toisinpäin käymään.

En itsekään tykkää antaa rahaa häälahjaksi, mutta teen niin, jos kutsussa on näin toivottu. Ymmärrän että nykyään nuorillakin pareilla kodit tursuaa tavaraa ja perinteisille astiastoille tai lakanaseteille ei ole enää tarvetta.

Vierailija
14/14 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy monelle on tuntea inhotusta osallistua on nykyiset morsiusparin vaatimukset lahjoista.

Törkeitä on laittaa tilinro ja minusta jokainen saa tuoda lahjaksi mitä tahtoo itse ja pari voi työntää lahjat sinne minne tahansa mikäli ei kelpaa.

Työkaveri joka ei ees mikään hyvä sellainen ilmoitti haluavansa tietyt Marimekon pyyhkeet ja minusta ne oli liian kalliit tuttavuuden perusteella