Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän lapset ei suostu syömään?

Vierailija
06.04.2018 |

Aloitan: kalaa

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkiruokaa.

Vierailija
2/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala, pekoni ja kasvikset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sienet

Vierailija
4/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei suostuta syömään mätiä, hernerokkaa tai oliiveja.

Käärme, kilpikonna kuoressaan tai etanat valkosipulissa on ok.

Vierailija
5/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarlo V.i.t.tu sanoo, hei.

Vierailija
6/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani inhoaa puuroa.

Vierailija
7/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei syö hernerokkaa, vaikka teen seen kuivaherneistä sipulikeittoliemeen ja mausteena on smetanaa, sipulia ja savukinkkua.

Vierailija
8/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset syövät monipuolisesti ja ainakin vanhempi jopa ennakkoluulottomasti (ei sano uusista ja oudoista asioista, että yäk, vaan kysyy, saako maistaa), mutta on heilläkin inhokkeja: kuopus vastustaa kategorisesti hapanmaitotuotteita. Rahkapiirakka kyllä menee, muttei oikeastaan mikään muu. Jos lähistöllä lappaa jugurttia astiaan, hän kysyy, mikä tämä paha haju on. Tuoreet yrtit on juttu, jota molemmat karsastavat. Olen syöttänyt niitä heille vain vauvasta asti, mutta silti aina ronklataan. No, ehkä joku päivä tuokin loppuu. On varmasti jotakin muutakin, mutta nuo tulevat ekana mieleen.

Esikoisen (6) pitää maistaa, kuopukselle (3) olen ihan viime aikoina alkanut sanoa, että vähintään kielellä pitää maistaa.

Vierailija
9/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tänään se voi olla peruna, huomenna sienet. Syövät sitä, mitä haluavat syödä.

Vierailija
10/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä, hernekeittoa, silliä.

Vierailija
11/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monia ruokia ei syö. Syö kuitenkin paljon raakoja kasviksia, hedelmiä ja marjoja.

Vierailija
12/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varsin vähän ruokiajoita kumpikaan lapsista ei suosu syömään. Mieltymykset menevät nimittäin todella ristiin. Kumpikin inhoaa toistensa lempiruokia. Ihan järkyttävän vaikeaa tehdä ruokaa josta molemmat tykkäisivät.

Kumpikaan ei pidä lanttulaatikosta, lämpimästä maidosta tai kesäkeitosta.

Toinen ei syö mitään eineksiä, miedonmakuisia tai "mössöjä". Toinen ei syö tulista, eksoottista tai kasvisruoaksi tulkitsemaa (siis soijarouhe, härkis tms.).

Vierailija
13/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua paprikaa. Ja valmisruokia, mikä ärsyttää kiireisenä. Nuudeleita ovat viime aikoina oppineet syömään.

Vierailija
14/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruodollinen kala ei kelpaa, mutta syö maksaa paistettuna, liekitettynä tai jauhepihveinä (niissä, joissa on raastettua raakaa perunaa)

Kaikkein pahimmat varvasvälijuustotkin on herkkua.

Vierailija
15/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvani inhoaa puuroa.

Tunnen tilanteen. Puuroa löytyy mistä tahansa muusta paikasta paitsi vauvan suusta.

Vierailija
16/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaa ja kokonaisia herneitä, hernekeittoa kuitenkin syö. Tuore tomaatti ja paprika tökkivät myös. Pitää suolaisista ruoista joita en itse varmaan lapsena syönyt: homejuusto, oliivit, savutofu, sienisalaatti 😁

Vierailija
17/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syntymänirso lapsi, joka 17 vuotta myöhemmin on edelleen nirso. Kaikki tehtiin, nyt olen jo luovuttanut - ja kuulen edelleen siitä, kuinka olen pakottanut jälkikasvun maistamaan parsakaalia joskus päiväkoti-ikäisenä. Tuo ei pidä edes pizzasta. Onneksi ei tarvitse olla naimisissa tyttären kanssa, sääli puolisoa, jos hänellä joskus sellainen on. He tulevat elämään kanatortilloilla, mikäli se on jälkikasvusta kiinni.

Vierailija
18/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei tykkää oerinneruuista.nei mistään laatikoista, rosollista eikä mämmistä ja silkistä.

Vierailija
19/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvani inhoaa puuroa.

Lapseni sairasti 7 kk ikäisenä vatsataudin ja meni lusikkalakkoon, eli puuroja ja soseita ei syöty. Eli sormiruoalla ja rintamaidolla siihen asti kun lusikka alkoi pysyä kädessä.

Vierailija
20/30 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika ei syö hernerokkaa, vaikka teen seen kuivaherneistä sipulikeittoliemeen ja mausteena on smetanaa, sipulia ja savukinkkua.

Kuulostaa kamalalta sotkulta! Onko savukinkku pizzarouhetta ja sipuli sitä paahdettua purua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi