Minua sanotaan netissä usein professoriksi...
Miten tämä on mahdollista? Hädin tuskin pääsin peruskoulusta läpi.
Kommentit (22)
Ehkä sinua arvioivilla oli oppimisvaikeuksia jo ala-asteella?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinua arvioivilla oli oppimisvaikeuksia jo ala-asteella?
Minullahan niitä oppimisvaikeuksia oli.
Ap
Onpas vihamielisiä kommentteja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onpas vihamielisiä kommentteja.
Ap
Ehdotan, että kirjoitat itse haluamasi vaihtoehdon.
Mitäs tuosta, mua on sanottu sängyssä jumalaksi.
Olisin toivonut asiallisia vastauksia. Ensimmäinen kommentoija kuitenkin osui jo aika hyvin asian ytimeen ja vahvisti sen, mitä olen itsekin epäillyt. Uskon siis itsekin, että olen asperger, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi varata aikaa tutkimuksiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuosta, mua on sanottu sängyssä jumalaksi.
Hurmaavaa ja hauskaa, pidän susta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua sanotaan netissä usein professoriksi....
Ei olisi uskonut ainakaan tämän avauksen perusteella.
Tarkoitetaan varmaan jonkin humanistisen alan professoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua sanotaan netissä usein professoriksi....
Ei olisi uskonut ainakaan tämän avauksen perusteella.
No siksihän minä tämän keskustelun teinkin, kun en itsekään ymmärrä, miksi minusta niin sanotaan. Pyrin aina olemaan juuri sellainen kuin olen, joten tein tämänkin keskustelun miettimättä sen kummemmin, onko se kannattavaa. Tiedostin kyllä jo etukäteen, millaisia kommentteja tulen saamaan, mutta toisaalta olisin toivonut olevani väärässä.
Ap
Kun olin kerran isohkon porukan kiusan kohteena, joku puolusti minua. Se tuntui mukavalta. Tässä keskustelussani tuota mukavaa tunnetta en vielä ole kokenut.
Ap
Joku laittoi viimeisimpiin kommentteihini yläpeukun, haluaisin tietää kuka tuo ihana ihminen on.
Ap
Ap, johtuisiko professoriksi kutsuminen siitä, että jäät pohtimaan asioita tarkkaan? Toinen on heittänyt ilmaan jonkun ihan päättömän asian, joka on tarkoitettu vitsiksi, mutta sinä löydät siitä monenlaista mietittävää.
Jos näin on, nimitys on ihan paikallaan, eikä sitä todennäköisesti ole sanottu mitenkään pahalla. Jatka vaan pohdiskelua, jos se tuntuu sinusta kivalta. Niin minäkin teen. :)
Mainitsit, että sinulla on ollut oppimisvaikeuksia koulussa. Myöskään Einsteinistä ei olisi uskonut, että hänestä tulee nero. Kuulemma hän oppi puhumaan myöhään ja hänen koulunkäyntinsä takkuili pahasti.
Niin, ja netissä tosiaan voi saada ihmisistä ihan vääriä käsityksiä. Joku on arvellut minua nettikirjoitteluni perusteella räväkäksi, värikkääksi ja jopa kovaääniseksi ihmiseksi, jolla on varmat mielipiteet. Kun sitten tapasimme ihan oikeasti nenätysten, hän totesi minun olevan luonnossa ihan erilainen: hiljainen, miellyttävä ja hyvin ystävällinen. Enkä mielipiteitänikään tuo esille kovin jyrkästi päinvastoin kuin netissä. Kirjoittaessa en vain jaksa aina olla yhtä diplomaattinen kuin nenätysten. Sitäpaitsi netissä ei näy ilmeet eikä eleet, ja äänensävytkin puuttuvat. Niiden puute saattaa synnyttää väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Joku laittoi viimeisimpiin kommentteihini yläpeukun, haluaisin tietää kuka tuo ihana ihminen on.
Ap
Minä. Peukutin sen merkiksi, että olen sinun kanssasi samaa mieltä. En ole huomannut tässä keskustelussa vielä mitään hyvää. Kommentit ovat olleet pääsääntöisesti lyttääviä.
Luultavasti johtuu tuosta epäluonnollisesta ja robottimaisesta kirjoitustyylistäsi.
Oikeat ihmiset ei kirjoita noin. Paitsi ehkä jotkut propellihattuprofessorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä. Peukutin sen merkiksi, että olen sinun kanssasi samaa mieltä. En ole huomannut tässä keskustelussa vielä mitään hyvää. Kommentit ovat olleet pääsääntöisesti lyttääviä.
Menen aina yhtä hämilleni, kun joku on kanssani samaa mieltä. Sitä usein tapahdu. Toivon että jonain päivänä saan sinun kaltaisesi ihmisen ystäväkseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, johtuisiko professoriksi kutsuminen siitä, että jäät pohtimaan asioita tarkkaan? Toinen on heittänyt ilmaan jonkun ihan päättömän asian, joka on tarkoitettu vitsiksi, mutta sinä löydät siitä monenlaista mietittävää.
Jos näin on, nimitys on ihan paikallaan, eikä sitä todennäköisesti ole sanottu mitenkään pahalla. Jatka vaan pohdiskelua, jos se tuntuu sinusta kivalta. Niin minäkin teen. :)
Mainitsit, että sinulla on ollut oppimisvaikeuksia koulussa. Myöskään Einsteinistä ei olisi uskonut, että hänestä tulee nero. Kuulemma hän oppi puhumaan myöhään ja hänen koulunkäyntinsä takkuili pahasti.
Niin, ja netissä tosiaan voi saada ihmisistä ihan vääriä käsityksiä. Joku on arvellut minua nettikirjoitteluni perusteella räväkäksi, värikkääksi ja jopa kovaääniseksi ihmiseksi, jolla on varmat mielipiteet. Kun sitten tapasimme ihan oikeasti nenätysten, hän totesi minun olevan luonnossa ihan erilainen: hiljainen, miellyttävä ja hyvin ystävällinen. Enkä mielipiteitänikään tuo esille kovin jyrkästi päinvastoin kuin netissä. Kirjoittaessa en vain jaksa aina olla yhtä diplomaattinen kuin nenätysten. Sitäpaitsi netissä ei näy ilmeet eikä eleet, ja äänensävytkin puuttuvat. Niiden puute saattaa synnyttää väärinkäsityksiä.
Tämä saattaa pitää paikkansa. Ehkä minun pitäisi jotenkin "rentoutua" kirjoittamisen suhteen, mutta toisaalta silloin en olisi enää oma itseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti johtuu tuosta epäluonnollisesta ja robottimaisesta kirjoitustyylistäsi.
Oikeat ihmiset ei kirjoita noin. Paitsi ehkä jotkut propellihattuprofessorit.
En siis ole oikea ihminen? Mikä minä sitten olen?
Ap
Olet varmaan joku helvetin ärsyttävä pätevä burgeri.