Syön ihan koko ajan ja lihon en pysty lopettaa!
Nyt oikeasti tarvitsen apua! Mulla menee tää syöminen ihan yli. En arvosta itseäni en pidä itsestäni huolta ja nyt vaan lihon ja voin niin huonosti. Koko ajan sanon itselleni et nyt loppu ja aloitan ns. Terveellisen elämän mutta retkahdan hoka päivä eikä mua sillä hetkellä kiinnosta. Olen jo 10 vuotta yrittänyt laihtua ja olenkin jonkun verran mutta sitten lihon taas . Mitä ihmettä teen että lopetan sen syömisen. Tuedän tasan tarkkaan miten liikkua ja syödä terveellisesti mutta sitten iskee se himo ja unohdan kaiken ja vaan syön kaikkea p*skaa :(
Kommentit (25)
Minä taistelin vuosia tunnesyömisen, masennuskausien ja sokerihimon kanssa. Takana myös vaikeita kokemuksia ja huono itsetunto.
Kaikki tosiaan muuttui , kun aloin syömään 'whole food plant based'.
Ennen en uskonut sellaisiin, mutta kun päätin kokeilla kunnolla ja aloitin, niin n.4-5 päivässä sokerin himo katosi, ahmiminen loppui kuin seinään ja energiatasot nousivat.
Mikään muu ei muuttunut kuin ruokavalio.
Poistin siis ruokavaliostani kaiken ihmiskeholle turhan ja aloin syömään ruokia niiden luonnollisessa muodossa, vatsan täyteen.
Ei oliiviöljyä vaan syön oliiveja.
Ei avokadoöljyä, vaan avokado.
Ei pellavansiemenöljyä, vaan siemenrouhetta.
Niitähän ihmiskeho on luotu käyttämään eikä puristettuja öljyjä, joista on poistettu kaikki muut ravinteet.
Eläinperäiset ruuat happamoittavat ja tulehduttavat kehoa, ja ne on ihan helppo korvata kasviproteiineilla (ei teollisilla "soijanakeilla 'yms!).
Parasta on kuitenkin se, ettei tarvitse laskea mitään makroravinteita.
Kun syö 'whole foods" monipuolisesti ja eri värejä, paljon tuoreena ja raakaruokaa runsaasti ja aina valitsee täysjyvän puhdistetun sijaan, niin saa tarpeeksi kaikkia ravinteita.
Itse käytän jodin lähteenä 1/4 tl merilevärouhetta.
Mitä värikkäämpi kasvis, sitä antioksidanttipitoisempi.
Esim.punakaali parempi kuin
Kalsiumia saa chia -siemenistä ja muista siemenistä, lehtikaalista, pinaatista, tahinista, appelsiineista, ruusunmarjoista.
Blenderillä voi tehdä mantelimaitoa itse yön yli liotetuista manteleista.
Kahviin laitan kauramaitoa.
Vähitellen makuaisti alkaa muuttumaan normaaliksi ihmisen makuaistiksi ja kaikki marjat yms. alkaa maistumaan makeilta ja hyviltä.
Etsi ihania reseptejä ja kokeile niitä.
Ensimmäistä kertaa tuntuu , että syömiseni ei ole rajoitettua, vaan värikästä ,iloista ja terveyttä antavaa. (Jännä, koska tässä jätetään tuotteita pois)
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen halunnut lähteä liikkumaan ja se tuntuu hyvältä.
Anemiani parani myös tällä.
Ensimmäistä kertaa olen tuntenut olevani aidosti onnellinen.
Myös lapseni ovat alkaneet syömään paljon enemmän kasviksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä.
Paino laski 2 kk aikana jo 4 kg. Vatsa toimii moitteettomasti.
Ja ei maksa mitään kokeilla:-D
Tsemppiä!
olen ollut samassa tilanteessa kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taistelin vuosia tunnesyömisen, masennuskausien ja sokerihimon kanssa. Takana myös vaikeita kokemuksia ja huono itsetunto.
Kaikki tosiaan muuttui , kun aloin syömään 'whole food plant based'.
Ennen en uskonut sellaisiin, mutta kun päätin kokeilla kunnolla ja aloitin, niin n.4-5 päivässä sokerin himo katosi, ahmiminen loppui kuin seinään ja energiatasot nousivat.
Mikään muu ei muuttunut kuin ruokavalio.
Poistin siis ruokavaliostani kaiken ihmiskeholle turhan ja aloin syömään ruokia niiden luonnollisessa muodossa, vatsan täyteen.
Ei oliiviöljyä vaan syön oliiveja.
Ei avokadoöljyä, vaan avokado.
Ei pellavansiemenöljyä, vaan siemenrouhetta.
Niitähän ihmiskeho on luotu käyttämään eikä puristettuja öljyjä, joista on poistettu kaikki muut ravinteet.
Eläinperäiset ruuat happamoittavat ja tulehduttavat kehoa, ja ne on ihan helppo korvata kasviproteiineilla (ei teollisilla "soijanakeilla 'yms!).
Parasta on kuitenkin se, ettei tarvitse laskea mitään makroravinteita.
Kun syö 'whole foods" monipuolisesti ja eri värejä, paljon tuoreena ja raakaruokaa runsaasti ja aina valitsee täysjyvän puhdistetun sijaan, niin saa tarpeeksi kaikkia ravinteita.
Itse käytän jodin lähteenä 1/4 tl merilevärouhetta.
Mitä värikkäämpi kasvis, sitä antioksidanttipitoisempi.
Esim.punakaali parempi kuin
Kalsiumia saa chia -siemenistä ja muista siemenistä, lehtikaalista, pinaatista, tahinista, appelsiineista, ruusunmarjoista.
Blenderillä voi tehdä mantelimaitoa itse yön yli liotetuista manteleista.
Kahviin laitan kauramaitoa.
Vähitellen makuaisti alkaa muuttumaan normaaliksi ihmisen makuaistiksi ja kaikki marjat yms. alkaa maistumaan makeilta ja hyviltä.
Etsi ihania reseptejä ja kokeile niitä.Ensimmäistä kertaa tuntuu , että syömiseni ei ole rajoitettua, vaan värikästä ,iloista ja terveyttä antavaa. (Jännä, koska tässä jätetään tuotteita pois)
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen halunnut lähteä liikkumaan ja se tuntuu hyvältä.
Anemiani parani myös tällä.
Ensimmäistä kertaa olen tuntenut olevani aidosti onnellinen.
Myös lapseni ovat alkaneet syömään paljon enemmän kasviksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä.Paino laski 2 kk aikana jo 4 kg. Vatsa toimii moitteettomasti.
Ja ei maksa mitään kokeilla:-D
Tsemppiä!
olen ollut samassa tilanteessa kanssasi.
Siis punakaali parempi kuin valkokaali.
Punasipuli parempi kuin tavallinen.
Jne.
Oi kiitos ihanista vastauksistanne :)
Vierailija kirjoitti:
Okei kiitos vastauksistanne:) mitä voisin syödä paljon ilman että lihoisin. Esim avokadossa ja siemenissä ja pähkinöissä on paljon kaloreita. Haluaisin "pienentää" vatsalaukkuani syömällä vähemmän onnistuuko se? Sain paljon voimaa näistä viesteistä ehkä nyt oikeasti teen sen . Taidan myös pelkää sitä että jos laihdun niin oikeat isot ongelmat tulevat esiin .
Voit syödä vaikka 1-2 avokadoa päivässä ja desin pähkinöitä ja siemeniä vaihdellen plant based ruokavaliolla kaiken muun rinnalla.
Suosi luomua ,jos budjetti kestää. Muuten, osta mikä näyttää tuoreelta, raikkaalta, on tarjouksessa tai kausituotteena.
Et tarvitse proteiinijauheita etkä monivitamiineja.
Kun kaikki turha jää ,kuten ne öljyt, voit, lihat, margariinit, maito, suola, sokerit ja lisäaineet, niin elimistön kemia muuttuu ns.luonnolliseksi. aineenvaihdunta muuttuu.
Monet huippu-urheilijat ovat siirtyneet myös tuolle ruokavaliolle ja parantaneet tuloksiaan ja palautumista.
Jos haluat vaikka perjantaina herkutella uunilohella, anna mennä. Mutta syö pääsasiassa muuten käsittelemätöntä kasviruokaa ,vatsa täyteen..:-D
Jos sinulla on käsittelemättömiä tunnepuolen asioita, niin rauhoitu omien ajatustesi kanssa luonnossa, ota aikaa itselle ja koita aina ajatella itsestäsi ,mikä on positiivista ja missä olet onnistunut, mitä kohti haluat mennä, haaveile ja tee suunnitelmia, aloita jooga/pilates, hyvää oloa tuottava harrastus jossa pysähtyä. Ja terapiaankin voi mennä juttelemaan, toki se vähän maksaa.
Vähemmän syöminen onnistuu kun syöt ruokasi normaalirasvaisena ja vältät sokeria. Turhat mielihalut loppuu.