Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tahdonvoimalla te kasvatatte kynsiänne?

Vierailija
06.04.2018 |

Itse sain kynnet kasvatettua ja olivatkin kauniit mutta sitten tuli elämässä stressiä ja muthetta ja nyt on kynnet taas entiset eli ei juuri mitään.Mistä sen tahdonvoiman taas löydän?? Ja minulla on siis aina ollut ongelmia niiden kanssa joten kasvattaminen on aivan hirveän työlästä ja vaikeaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kasva tahdonvoimalla eikä millään muullakaan konstilla.

Tai kasvaa hiukan, mutta saman tien repeilee ja liuskoittuu. Kynsilakka vielä pahentaa!

Kumma juttu kun hiukset kuitenkin kasvaa tosi nopeaan ja pitkiksi?

Vierailija
2/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kynnet on ihan mennyttä maailmaa. Lyhyet on kauniimmat, hygieenisemmät ja käytännöllisemmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee geneettinen juttu. Minulla on aina ollut vahvat kynnet, jotka kasvavat helposti pitkiksi eikä liuskoitu tms. Riippumatta siitä syönkö hyvin tai huonosti tai onko stressiä vai ei. 

Vierailija
4/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kynnet kasvaa ja vahvistua, kun lopetin lakan käytön.

Vierailija
5/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät kynnet on ihan mennyttä maailmaa. Lyhyet on kauniimmat, hygieenisemmät ja käytännöllisemmät.

Olen samaa mieltä. Pitkät noita-akka kynnet on ällöttävät, en ole ikinä ymmärtänyt mikä se juttu niissä on. Itse pidän aina kynteni lyhyinä ja siististi lakattuina.

Vierailija
6/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kysynyt mielipidettä pitkistä kynsistä, eikä edes sanonut haluavansa sellaisia...

Mulla oli tapana repiä kynnet kivuliaan lyhyiksi stressissä. Keksin laittaa laastarit aina muutaman sormen päähän kerrallaan - laastarin alta oli vaikea repiä, ja tavasta eroon totuttelu kävi helpommin.

Vierailija
7/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en halua pitkiä vaan ns.kuopasta ylös kynnet.En käytä kynsilakkaa.Silloin kun kynnet olivat pidemmät kävin kynsihuollossa hoidattamassa niitä niin pysyivät nätteinä ja ihan siisnimatboli ei mitään tehtyjä. Joku ylempänä sanoi että kyntesä liuskottuu niin myös minulla mutta siihen auttoi kun kävin kynsihuollossa kun laitetaan kunnon kesto ja kovetus lakka. Hirveän vaikea oli kasvattaa ne ja nyt pitäisi aloittaa taas mutta kahden viikon aikana olen saanut ne pari kolme kynteä hieman kasvamaan kunnes taas katkesiva tai murtuivat niin että revin loput.

Vierailija
8/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tarvin tahdonvoimaa kynsien pitämiseen lyhyehköinä. Ne kasvaa aivan liian nopeasti häiritsevän pitkiksi. Ei mullakaan vaikuta syömiset, stressit tai mikään muukaan kynsien kasvamiseen, ne vaan kasvaa. Mun tytöt ovat perineet yhtä vahvat kynnet.

Vierailija
9/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tuo kynsien repiminen?

Ainakin kuulostaa aika brutaalilta...

Vierailija
10/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa tuo kynsien repiminen?

Ainakin kuulostaa aika brutaalilta...

Veikkaisin että tarkoittaa sitä että repii reunoja ei niinkään itse kynsiä irti.

Vierailija
11/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kalkkia ja D-vitamiinia. Hyvin kasvavat kynnet.

Vierailija
12/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kalkkia tai d-vitamiinia, en juo maitoa, siltikin hiukseni ja kynteni kasvavat ja ovat vahvat. Soitan pianoa, joten kynsien kasvu on vain rasite. Lomalla kasvatan aina pitkät kynnet ja lakkaan nätisti.

Vierailija
13/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä, millaiset ovat pitkät ja lyhyet kynnet. Itse pureskelin kynsiä aikuisikään asti ja välillä vieläkin. Joten olen tottunut siihen, että kynnet ovat todella täysin nysät, jopa kivuliaan lyhyet. Sellaiset kynnet minä miellän lyhyiksi kynsiksi. Sitten kun kynteni kasvavat sen verran, että ne ulottuvat juuri ja juuri sormenpään yli, koen että mulla on jo aika pitkät kynnet.

Aikani ihmettelin kun ihmiset kertoivat pitävänsä kynnet lyhyinä, mutta lakkaavat niitä kauniisti. Siis minkäänlainen kynsilakka täysin nysissä kynsissä on törkeän näköistä, eihän nysäkynsistä kauniita lakkaamalla saa. Lakka vain kiinnittää ihmisten huomion niihin karmeisiin lyhyisiin kynsiin. Ja mä mietin että ihmiset jotka lakkaavat lyhyitä kynsiä, ovat hulluja.

Sitten jossain vaiheessa tajusin, että näiden ihmisten mielestä sellaiset kynnet ovat lyhyet, jotka minä miellän jo aika pitkiksi. Ja joo, kyllähän niissä lakkakin jo näyttää sievältä eikä sellaisia tarvitse piilotella ja hävetä. Pointti on siinä, että tuollainen muutaman millin mitta kynsipedistä on heille normi, koska he eivät pure tai revi kynsiään lyhyemmiksi koko ajan. Meille kynsiemme rääkkääjille ne nysäkynnet ovat normi ja muutaman millin mitta vaatii kahden kuukauden omistautuneen kasvatusoperaation, jolloin kynsiä pitää huoltaa ja helliä niin erilaisin tuottein ja öljyin kuin ihan aivotyöskentelyn tasolla, ettei epähuomiossa jännitysleffaa katsoessaan pureskele/revi taas kynsiään nysiksi.

Vierailija
14/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laitattamassa nysiin geelikynnet. Onhan nämä ..hm, epäkäytännölliset eikä kovin kauniit, mutta ideana on että kohta geelikynnet voisi vaihtaa geelilakkaukseen ja lopputuloksena olisi nätit peruskynnet.

Vierailija
15/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kynnet on aina olleet vahvat ja hyväkuntoiset ja kasvaa vähän liiankin hyvin, jatkuvasti saa olla leikkaamassa. Kai se on sitten luonnonlahja, en ainakaan tee mitään asiaa edistääkseni. Elän ja syön normaalisti.

Vierailija
16/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset.

Ruohonjuuresta hae juotavaa savea. 2 viikon kuuri sitä niin näette tuloksen.

Vierailija
17/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuri ja lasiviila. Heti kun kynnet vähänkin kasvavat niin viilalla särmät pois ja kärjet sileiksi. Sileäkärkiset kynnet eivät tartu mihinkään eivätkä lohkea helposti niin ei tarvitse repiä tai jyrsiä niitä.  Ovatko kynsien purijat miettineet koskaan minkälainen pöpötarha niissä repaleiksi purruissa kynsien tyngissä asustaa ja onko niitä pakko imuroida vielä suuhunsakin? Ennemmin vaikka purkka tai pastilli suuhun ettei tarvitse sormiaan syödä.

Mitään erikoista ei tarvita, vain jotain käsivoidetta jos siltä tuntuu, kynsilakan poistoaineista useimmat haurastuttavat kynsiä. Itselläni ainakin kynnet kasvavat aika vauhdilla mutta menevät huonoon kuntoon jos erehdyn lakkaamaan niitä.

Vierailija
18/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsienputujan kynnet ei viikossa tai kahdessa kynsikuopasta nouse.Vaatii parhaimmillaan tai pahimmillaan,muten sen kokee, niin jopa kuukausien kasvattamisen.

Vierailija
19/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut paha tapa käsitellä stressiä puremalla kynsiä siitä lähtien, kun täytin kuusi. Nyt olen 30 ja repsahduksia sattuu usein. Kynteni ovat kivuliaat ja max. puoli senttiä pitkät tyvestä. Puren ja revin niitä vereslihalle lähes huomaamatta. Kipuunkin tottuu... Olen onnistunut seuraavilla keinoilla kasvattamaan kauniit kynnet useampaan otteeseen ja minun pitäisikin nähdä vaiva jälleen. Kynsien puremattomuus vaatii tietoista kamppailua.

Kynsien pitäminen siistinä on kaikkein tärkeintä, jotta huomio pysyy etenemisessä, enkä vahingossa unohdu pureskelemaan. Juon lasin vettä ja yritän käsitellä stressaavaa tilannetta muilla keinoin. Taustalla on tietoinen päätös. Hion kynnen pinnan ja reunat tasaisiksi ensin kiillostusviilalla ja myöhemmin valkoisen reunan tultua esiin lasiviilla. Siistin kynsinauhat ja käytän reilusti öljyjä ja käsivoiteita ja huolehdin muutenkin käsien hyvinvoinnista. Käytän joka vaiheessa lakkaa, sillä se tuntuu suojaavan kynttä, enkä tahdo lakkaa suuhuni. Kynsien pidentyessä käytän formaldehydipitoisia kovettajia maltillisesti liuskoittumista estämään. Käytän aina voimakkaan värisiä kynsilakkoja pituuden sen salliessa. Lakkausta en päästä lohkeamaan, koska muuten houkutus repimiseen kasvaa. Poistoaineen jälkeen öljyän aina kynnet huolellisesti.

Haluaisin pureskelusta lopullisesti eroon, mutta vaikeaa on. Hammaslääkärin mukaan sillä ei ole ollut vaikutusta hampaisiin. En onneksi myöskään ole kipeänä kuin ehkä kerran vuodessa. Luonnollisesti kynsien kasvuun vaikuttaa erityisesti ruokavalio.

Menestystä kasvatusprojekteihin! Kyllä me onnistumme saamaan vielä normaalit kynnet.

Vierailija
20/23 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on näemmä joko tai minun kohdallani. Hiukset eivät kasva millään, mutta kynnet sitä hurjemmin. Kynsiä olen lakannut koko ikäni syystä, että minulla on psoriasis myös kynsissä ja se on todella kamalan näköistä. Kynnet ovat vahvat ja kovat, hiuksenikin ovat paksut, mutta pituutta niihin ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan