Onko saatavana vielä pieniä älypuhelimiä?
Jos on niin mikä malli se on? Nuo nykyiset puhelimet eivät mahdu mukaan.
Kommentit (15)
Näihin 6" luureihin tarvitsee repun mukaan.
Mä pelkään koska tämä s4 mini simahtaa. Ei taida löytyä yhtä pientä.
Mulla on sen verran pieni käsi, että perus 5-tuumaisen käyttäminen on vaikeaa yhdellä kädellä. Kun edellinen puhelin meni rikki, niin ostin samsung A3 2017, ja siinä on 4,7" näyttö. Oli muuten vaikea alle 5" näytöllistä puhelinta, kun lähes kaikki vaikuttaa olevan vähintään sen 5".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sen verran pieni käsi, että perus 5-tuumaisen käyttäminen on vaikeaa yhdellä kädellä. Kun edellinen puhelin meni rikki, niin ostin samsung A3 2017, ja siinä on 4,7" näyttö. Oli muuten vaikea alle 5" näytöllistä puhelinta, kun lähes kaikki vaikuttaa olevan vähintään sen 5".
Samsung galaxy A3 (2017) siis. Toivottavasti ei hajoa moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outoa, kun yhdessä vaiheessa puhelimet oli niin pieniä että hyvä kun sai painettua vain yhtä näppäintä kerrallaan, ja nyt sitten taas sellaisia, minnkä siirtelyyn tarvitaan suunnilleen rinkka.
Käykää jossain myymälässä katsomassa. Itse hämmästyin viime viikonloppuna, että puterirasiankokoisia kännyköitä tehdään edelleen.
Laittakaa tänne vinkki jos jostain löydätte pienen mallin. Vanhat mallit ei käy kun niihen ei saa enää päivityksiä.
Jouduin ennen joulua ostamaan iphone se:n, kun etsin pientä puhelinta Sony Xperia compactin seuraajaksi (joka oli ihana puhelin). Olen pettynyt iPhoneen. ☹️ Ihan jees, mutta haluaisin jonkun muun. Laitan tämän ehkä myyntiin ja ostan jonkun muun, jos vaan löytyisi yhteen käteen sopiva puhelin.
Toivottavasti puhelinvalmistajat tekisivät niitä.
Pienin ja myös todella hyvä ja edullinen on iphone se, 249€ monessa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään koska tämä s4 mini simahtaa. Ei taida löytyä yhtä pientä.
Mulla sama. Akku meni jo. Onneksi löytyi vara-akku, vaikka dna-myyjä yritti myydä liian ison uuden sanomalla ettei niitä missään enää oo. En halua yhtään isompaa. Tässä on kaikki mitä tarvitsen ja just niin sopiva kantaa mukana.
https://img.gfx.no/2090/2090425/XperiaXZ1Compact%2010.jpg
Sony Xperia XZ1 Compact. Ei ole paljon isompi kuin iPhone SE (molemmat kuvassa) ja taitaa olla markkinoiden nopein puhelin. Hintaa on kyllä 399€.
IPhone on kuin suoraan Pohjois-Koreasta. Niin rajoitettu eli käyttäjä ei pahemmin voi muokata käyttöliittymää omanlaisekseen. Lisäksi omat typerät epästandardi liittimet..
Android luureissa taas kannattaa ostaa oikeastaan vain Nokian puhtaalla Androidilla olevia malleja koska silloin voi olla varma että laitetta on tietoturvallista käyttää vielä 2-vuoden päästä ostamisesta. Muissa halvoissa Android malleissa on usein turhaa tauhkaa tilaa ja akunkestoa viemässä ja päivityksistä ei ole mitään takeita.
Nykyään jos laitteen Android versio on alle 7 nii ei ole enää turvallista käyttää..
Sony Xperia XZ2 Compactissa on viiden tuuman näyttö verrattuna 5,8-tuumaiseen Xperia XZ2-malliin. Molemmissa malleissa on samat ominaisuudet. Niissä on sama idea kuin S9:ssä ja S9 plussassa eli kaksi erikokoista puhelinta samoilla ominaisuuksilla.
Palasin takaisin Androidiin ja oli todella vaikeaa löytää enintään viiden tuuman näytöllä olevaa puhelinta. Sony oli sitten ainoa vaihtoehto ja tykkään siitä 19 mpx-kamerasta. Ensin halusin XZ1:sen hyvän etukameran perusteella, mutta se malli ehtikin loppua.
Sonyt kiinnosti mua iPhonen käyttäjänäkin, koska niissä on parhaimmat kamerat verrattuna muihin Android-puhelimiin sekä iPhoneen verrattuna.
Jos haluat tehoa pienessä koossa, niin Sony Xperia XZ2 Compact.
iphone se