Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loppuraskaus, en enää jaksa töissä mutta en saa sairauslomaakaan.

Vierailija
05.04.2018 |

Kaksi viikkoa + 1 päivä enää jäljellä äitiyslomaan. Olen aivan loppu. Itken iltaisin kun en enää jaksa. En saa nukuttua kipujen takia, en ole saanut pitkään aikaan. Koko ajan sattuu johonkin. Pahoinvointi on tullut takaisin, liikkuminen ison mahan kanssa on vaikeaa ja raskasta ja lisäksi supistelee koko ajan. En ymmärrä miten jaksan vielä kaksi viikkoa, kun yksikin päivä saa minut romahtamaan. Olen käynyt kolmella eri lääkärillä ja kaikki sanoo, että he eivät voi kirjoittaa tuota viimeistä kahta viikkoa minulle saikkua. Mitä ihmettä teen? En saa aikaistettua enää äitiyslomaakaan (olisi pitänyt ilmoittaa 2 kk ennen) eikä lomiakaan ole, joita voisin nyt ottaa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät kirjoita? Millä lääkärillä käyt?

Vierailija
2/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt yksityisellä gynellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuulostaa, ootko neuvolassa sanonut tästä? Kyllä mulle sanottiin jos supistelee ja on kipuja jatkuvasti niin sitten sairauslomaa.

Vierailija
4/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan lääkari kirjoittaa varmasti

Vierailija
5/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt yksityisellä gynellä?

Neuvolalääkärillä, yksityisellä gynellä ja työterveydessä. Ap.

Vierailija
6/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa..

ainoa selitys minusta voisi olla, että näytät liian pirteältä ollaksesi kärsivä ja siksi lääkärit eivät usko. 

Vierailija
7/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen työ?

Vierailija
8/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten otat palkatonta

Vierailija
9/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millanen työ?

Kiireinen toimistotyö. Ap.

Vierailija
10/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin viikon saikkua kun en pystynyt enää edes istua kahdeksaa tuntia toimistossa. Heti lääkäri kirjoitti mitään kyselemättä.

11/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoaako ne lääkärit siihen, että raskaus ei ole sairaus ja kolotukset, krempat, liitoskivut ja supistelut ovat normaaleja juttuja?

Mulle meinaan sanottiin noin lääkärissä, kun nuorinta odotin. -> Ei oikeutta sairauslomaan.

Vierailija
12/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole sairas mutta et koe itseäsi työkykyiseksi, niin sinun tulee neuvotella työnantajan kanssa palkattomasta vapaasta. Ihan niinkuin kaikkien muidenkin.

Vierailija
13/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet valittamaan selkää lääkäriin.

Vierailija
14/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ottanut äitiyslomat alkamaan mahd. ajoissa, ois varmaan kandenut sunkin.

Ps. Raskaus ei todellakaan ole sairaus

Vierailija
15/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää.

Kyllä supistusten takia saa jo sairaslomaa.

Vierailija
16/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten ihmetellään kun Suomeen ei synny tarpeeksi vauvoja.. kaikenmaailman pikkuflunssat riittää saikkuun, mutta sitten kun (muistui omat raskausajat mieleen) 163cm odottaa nelikiloista vauvaa niin pitäisi jaksaa, kun ei edes istua pysty toimistossa normaaliasennossa..

Vierailija
17/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ottanut äitiyslomat alkamaan mahd. ajoissa, ois varmaan kandenut sunkin.

Miksi sinä sitten et ollut töissä synnytykseen asti? Eihän se raskaus sairaus ole...

Vierailija
18/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo "raskaus ei ole sairaus" on tarkoittavinaan? Joo, raskaus ei ole sairaus, vaan raskaus, mutta jos on vastaava olo kuin sairaana, niin pitääkö silloin olla töissä? Vai mitä oikein tarkoitat?

Vierailija
19/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vetoaako ne lääkärit siihen, että raskaus ei ole sairaus ja kolotukset, krempat, liitoskivut ja supistelut ovat normaaleja juttuja?

Mulle meinaan sanottiin noin lääkärissä, kun nuorinta odotin. -> Ei oikeutta sairauslomaan.

Mulle sanottiin kanssa noin, ja harjoitussupparit kuuluu kanssa asiaan (niinkuin kuuluukin). Ongelma oli vaan siinä, etten mä osannut kuvailla niitä supistuksia tarpeeksi kivuliaiksi, ihmettelin sitten vaan itsekseni miten oon niin heikko enkä kestä jotain minkä muut kestää hymysuin ja hehkuen. No joo, lapsi meinaskin sitten syntyä pikkukeskosena niitten "vaarattomien ja asiaan kuuluvien harjoitussupistusten" vuoksi. Eli jos ne supparit tuntuu pahalta ja kipeiltä, niin on suuri todennäköisyys, että ne ei oo mitään harmittomia harkkareita, kaikilla ne ei vaan tunnu niin kamalilta. Ei mulla synnytyssupistuksetkaan tuntunu ennen ponnistamista kovin miltään, samaltahan se oli koko 15 viikkoa ennen sitä tuntunut...

Vierailija
20/42 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttää.

Kyllä supistusten takia saa jo sairaslomaa.

Ei kuulemma voi kirjoittaa saikkua kun kohdunsuu ok suppareista huolimatta. Ap.