Naapuri osti 100 000 euron auton
Osti jonkun ökybemarin. Sanoi, että ei tarvinnut mitään lainojakaan. Minun neljän vuoden bruttopalkka on tuo 100 000€. Ja toinen voi vain mennä ja ostaa tuollaisen auton ihan kuin se ei olisi mitään. Minulla ei ikinä tule olemaan tuollaiseen autoon varaa. On aivan käsittämätöntä, miten epäreilu tämä maailma on. Olen varmaan kateellinen luuseri, mutta tuntuu niin pahalta että jollakulla voi olla niin paljon rahaa.
Kommentit (25)
Epareilua koska?
Ma voin ostaa vuoden netolla tuollaisen mutten osta koskei mulla ole viella varaa
Wow, mäkin haluaisin. Perinnöllä ainakin onnistuu, jos se on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Epareilua koska?
Ma voin ostaa vuoden netolla tuollaisen mutten osta koskei mulla ole viella varaa
Juu varmaan saisit 😂😂😂
Osta 20 vuotta vanha alkujaan 100000 euroa maksanut auto, huomaat ettei ne kovin kummoisia ole, kalliita tosin korjata.
Kyllä se kuolema kuittaa bemarikuskinkin joskus ja ilman autoa ja rahaa joutuu täältä lähtemään. Kaikki me olemme saman arvoisia. Sinulla voi olla jotakin, josta hän on kateellinen. Ei voi tietää.
"On aivan käsittämätöntä, miten epäreilu tämä maailma on."
Mitä nyt helvettiä?! Kerrohan nyt ensi alkuun vaikka, mitä teet työksesi, kun siitä maksetaan 25 tonnia vuodessa. Mietitään sen jälkeen, olisitko voinut esimerkiksi kouluttautua johonkin vähän paremmin palkattuun hommaan.
Kaikkeen ei voi vaikuttaa, mutta kyllä elämässä aika pitkälle makaa niin kuin petaa.
"Do what you love is a great advice for making a $20,000 year"
Niinpä. Maailma ei ole reilu. Mitä joku Sannikin tai Cheek tekee että ansaitsee ne rahat? Paskaa musiikkia vaan joka sattuu olemaan jonkun arvoista, koska moni maksaa siitä. Mutta ei ne mitään arvokasta työtä tee, josta olisi jotain hyötyä tai työtä, josta joku muu kuin levy-yhtiö tai artisti itse hyötyisi.
Se on vaan se että raha seuraa muuta rahaa. Sen takia maailmassa on joku 0,1% super rikkaiden joukko, joille tuollaiset 100k summat ovat sellaisia joita voisi heitellä päivittän pitkin katuja, eikä tuntuisi missään, naurattaa vain saattaisi alkamaan, kun killingit sattuvat niin tipahtelemaan, lasten karkkirahat. Vähän sama jos meiltä tavallisilta ihmisilät tipahtaisi pari viiden sentin kolikkoa maahan. 100k bemareita voisi hyvikseen hakata vaikka lekalla paskaksi jos siltä tuntuisi.
Kun miettii sitä kuilua, joka on tuon 0,1% - 1% rikkaimman välillä niin ehkä se auttaa ymmärtämään ja asettamaan perspektiiviin sen, miten kaikki on suhteellista. 1% rikkaimmalle prosentille miljoona ehkä on jonkinlainen taskuraha, mutta 0,1% se ei ole kirjaimellisesti yhtään mitään. Ja sitten kun miettii sitä loppua 99% miten se kuilu vain syvenee ja syvenee niin pistää miettimään.. laittaa ymmärtämään sen, että suomalainen hyvätuloinen jolla olisi vaikka miljoonan euron arvoinen velaton omakotitalo ja miljoonan osakesalkku, ei ole millään mittarilla maailmassa edes rikas, paitsi ehkä prosenttiosuuksia katsoessa, niin ehkä se auttaa ajattelemaan, että ihan sama, ihan hyvin tässä kuitenkin menee.
Musta tuntuisi kyl ihan hirveältä asua noin kalliin auton vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuisi kyl ihan hirveältä asua noin kalliin auton vieressä.
Siis ei kateudesta vaan siitä että miksi jonkun pitää laittaa rahansa nuin kalliiseen AUTOON.
Jos sillä on kylmä sydän, niin siinä ei paljon kallis auto auta.
Jos et pysty pistämään paremmaksi, kuten ilmeistä on avauksesi perusteella, niin sinulle jää vain kaksi vaihtoehtoa; muuta sinun tasollesi sopivalle asuinaluelle, jossa pystyt elämään ilman kateutta. Tai sitten ajat kotterollasi ostamaan köyttä.
Mitä väliä autolla on? En koskaan ole välittänyt millaisella autolla muut ajavat.
Joo ei riitä mullakaan rahat tuollaiseen autoon, mutta en ostaisi sellaista, vaikka riittäisikin. Sellaisen auton arvo putoaa aivan liikaa, eikä sillä autolla saa myöskään liikenteessä ajaa yhtään sen kovempaa kuin millään muullakaan autolla, koska on olemassa sellainen juttu kuin nopeusrajoitus. Ehkä Saksan Autobahnoilla sellainen auto pääsisi oikeuksiinsa, mutta muualla ei, oikeastaan missään.
Jos mulla olisi paljon rahaa, voisin kyllä ostaa 100 000 euron tai kalliimmankin bemarin. Olen ajanut ihan kohtuullisen kalliilla bemareilla (M5, M6 ja 530 da) ja onhan ne todella hienoja ajaa. Ihan toista kuin jokin tusina-Toyota. Joo, auton arvo tippuu nopeasti, mutta jos olisi paljon rahaa, niin mitäs sillä olisi väliä, vaikka tuollaisen ökybemarin ostaisikin. Käärinliinassa ei ole taskuja, joten kyllä mä nauttisin elämästä myös ostamalla hyvän auton.
Maailma on epäreilua, kyllä, mutta silti: vaikka olisin kuinka rikas, en ikimaailmassa laittaisi sataatonnia autoon, minkäänlaiseen. Se on ihan vaan tyhmyyttä ja näyttämisen halua. Sadan tonnin ja vaikkapa neljänkympin autossa ei ole niin suurta eroa - kyse on siis vain ja ainoastaan egoilusta ja siitä että yrittää saada naapurit kateellisia. Porsastelua. Yön.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei riitä mullakaan rahat tuollaiseen autoon, mutta en ostaisi sellaista, vaikka riittäisikin. Sellaisen auton arvo putoaa aivan liikaa, eikä sillä autolla saa myöskään liikenteessä ajaa yhtään sen kovempaa kuin millään muullakaan autolla, koska on olemassa sellainen juttu kuin nopeusrajoitus. Ehkä Saksan Autobahnoilla sellainen auto pääsisi oikeuksiinsa, mutta muualla ei, oikeastaan missään.
Mun mies osti vanhan auton, maksoi yli 100ke ja kyseisin auton arvo tulee vaan nousemaan. Mut se onkin hullu autoharrastaja 😏
Jos joku haluaa sadan tonnin auton ja hänellä on siihen varaa niin sehän on pelkästään hyvä asia. Ehkä myös ammatinvalintakysymys (mä tienaan just sen 25 tonnia vuodessa mutta enpä enempää tarvikaan ;) ).
Kyllä minäkin kai ostaisin jos olisi rahaa, vaikka eipä se sadan tonnin auto sen nopeammin liikenneruuhkassa etene kuin tonnin kotterokaan.
Rikkaana varmaan vituttaisi se, että sillä rahalla ei kuitenkaan saisi kaikkea mitä haluisi.
Mun naapuri loukkaantui kun mä en huomannut että se oli käynyt ostamassa uuden auton. Hänen piti itse mainita asiasta, ja mä vaan hölmönä että ai jaa, en huomannutkaan. No helvata, kun se auto oli samanvärinen kuin se vanhakin niin en mä värin lisäksi ollut huomannut autosta mitään muuta. En auton merkkiä, mallista nyt puhumattakaan. Oisko muka pitäny?
Voi voi