Antero Vartian (Vihr.) mielestä etujärjestöt vievät eduskuntaa kuin märkää rättiä
Sanoi, että ei osannut kuvitella politiikkaan tullessaan, että etujärjestöillä on niin iso rooli poliittisessa päätöksenteossa. Itsekin ihmettelin että miksi etujärjestöjen edustajat ovat mukana työryhmässä, joka pui yritystukien leikkaamista? Kuulostaa täysin järjen vastaiselta.
Kommentit (8)
Itse olen nyt ollut kiikun kaakun sdp:n ja vihreiden välissä. Se nyt on selvää että näitä hallitussössijöitä en tule enää ikinä äänestämään, vaikka entinen kokoomuslainen olenkin. En tiedä, vaaleihin on vielä hetki aikaa, ja todennäköisesti valitsen sen, joka selvimmin asettuu vastustamaan nykyistä menoa.
Seuraava pääministeri Sipulin jälkeen tulee ja sanoo ensimmäisessä puheessaan, että on kutsunut työmarkkinajärjestöt koolle päättämään siis kaikki tärkeät asiat seuraavalle kaudelle. Ihan vaalituloksesta ja puolueesta riippumatta. Ts. kun muualla ihmetellään miten lobbarit pääsevät vaikuttamaan päätöksiin niin paljon, niin Suomessa lobbareiden annetaan suoraan päättää kaikki ne asiat. Ja ihmetellään sitten jos esim. joku yksittäinen kansan valitsema poliitikko yrittää vaikuttaa asioihin etujärjestöjen ulkopuolelta. Siis ns. "sooloilee".
Vartian kaltaisia ihmetteleviä tekijöitä tarvitaan politiikkaan lisää. Äänestin edellisissä vaaleissa Vartiaa. Jokunen sellainen lausunto häneltä on tullut, että en tiedä, äänestänkö seuraavissa, mutta ainakin arvostan.
Yrittäkää nyt muutkin löytää ajattelevia ihmisiä, joille annatte äänenne, niin saadaan muutosta.
No noi viherpiiperöt on itse aikamoisia lobbareita ja omaa agendaa sekä laillisilla että laittomia keinoilla käyttäen tuntuvat ajavan. Soluttautuvat virkamieshallintoon ja tekevät ihmisten elämästä yhtä helvettiä. Että ei ole paljon varaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi, että ei osannut kuvitella politiikkaan tullessaan, että etujärjestöillä on niin iso rooli poliittisessa päätöksenteossa. Itsekin ihmettelin että miksi etujärjestöjen edustajat ovat mukana työryhmässä, joka pui yritystukien leikkaamista? Kuulostaa täysin järjen vastaiselta.
Minä en ainakaan enää koskaan tule äänestämään yli 50-vuotiasta ehdokasta, enkä puolueita joiden läpimenijät ovat voittopuolisesti tuota eläkeläisporukkaa. Suurten ikäluokkien ihmiset ovat niin pahasti jumiutuneita nykyiseen, rakenteellisesti korruptoituneeseen systeemiin, että heillä ei vain ole munaa alkaa toimia sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan enää koskaan tule äänestämään yli 50-vuotiasta ehdokasta, enkä puolueita joiden läpimenijät ovat voittopuolisesti tuota eläkeläisporukkaa. Suurten ikäluokkien ihmiset ovat niin pahasti jumiutuneita nykyiseen, rakenteellisesti korruptoituneeseen systeemiin, että heillä ei vain ole munaa alkaa toimia sitä vastaan.
Itseasiassa suuret ikäluokat on jo selvästi yli 60-vuotiaita...
Ville Niinistö avautuu myös tästä FB:ssä, alan pikkuhiljaa siirtyä vihreisiin joukkoihin.