Löin tänään töissä nyrkilläni näppäimistöä niin, että palat lentelivät. Onkohan mulla joku burn out tms?
Olen todella stressaavassa tilanteessa työssäni. Pidän toimenkuvastani ja vastuistani, mutta työtä on yksinkertaisesti liikaa. Olen muutamana päivänä tuntenut outoa alakuloa tai "levottomuutta", jotain jota en kunnolla osaa selittää. Viimeksi tänään ihmettelin lounaalla, että mikä mua oikein vaivaa. Tunnistan toki stressin, mutta nämä muut tuntemukset ovat aivan uutta minulle.
No, iltapäivällä pitkän ja vaativan palaverin jälkeen, sitten tapahtui tämä näppäimistön hakkaaminen. Tulin huoneeseeni ja totesin, että minulle on palaverin aikana tullut kolme puhelua ja yksi erittäin kiireellinen sähköposti. Samalla hetkellä sain kaukopuhelun, jonka aikana piti selvittää eräs asia. Puhelun jälkeen vaan jokin "niksahti" ja aloin lyödä nyrkillä näppistä. Mielestäni kolme kertaa löin ja neljä osaa lensi eri ilman suuntiin.
Onkohan nämä jotain burn out -oireita? Mistä sen tietää ja mitä sitten pitäisi tehdä jos näin on? :(
Kommentit (33)
VITTU MÄ REPESIN SUN OTSIKOLLE, HEHHEH!!! NO SIIS KATTOKAA NY VÄHÄN!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂!!!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣!!!!!!!!!
Mä olen joskus hakannut työkaverin takia hissin seinää niin että sormet turposivat.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan itsehillinnän ongelma. Kallonkutistajalle mars. Ei kai nykyään enää mitään kaukopuheluja ole?
Miksikä sinä sitten nimität mantereiden välisiä puheluita? Vi*un tyhmä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joskus hakannut työkaverin takia hissin seinää niin että sormet turposivat.
Että ihan sormet turposivat :D
Nouseeko puhelujen hinnoista nykyäänkin haloo?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tarvitse hetkeen tehdä hommia, kun on näppis päreinä? Olisit heittänyt koneenkin seinään.
Kone seinän kautta lattialle, sutena perään, hame korviin ja tirauttaa kirpeät tyttömäiset kyykkä kuset siihen päälle ja heti sen jälkeen kotio. Ovet paukkuen, tietty.
Tintti the bird kirjoitti:
Nouseeko puhelujen hinnoista nykyäänkin haloo?
Ei. Kun puhelin langatkaan ei enää laula. Ei ole lankoja eikä laulavia tinttejä niillä istumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräseinää vasten ajetun eläimen hyökkäyshän se siinä. Tuossa jamassa vain on tosi suuret riskit joka suuntaan. Saatat tehdä vähän mitä vain pääteltyäsi näppäinraivoamisen sopimattomaksi. Seuraavaksi saatat itkeä hillittömästi julkisesti, haukkua asiakkaan tai ajaa päin siltapilaria yhtä impulsiivisesti. Koska se hätääntynyt eläin huomasi, ettei edellinen ratkaisu toiminut.
Aikalisän paikka.
Pienet kosmeettiset ratkaisut eivät nyt auta. Paine on vääränlaista, et pysty parantamaan tilannettasi omin avuin, tajuat luisuvasi alamäkeen ja voimatkin heikkenevät. Tämä tilanne pitkittyy ja huomaat muiden hädässään vaativan sinulta vieläkin enemmän, jotta heitä ei pelottaisi niin paljon.Jotain alkukantaistahan siinä raivossa oli. En ole aiemmin kokenut mitään vastaavaa. Hätä oli todellinen.
Varaan ajan työterveyteen..
Työterveydestä ei ole apua. Mulle tuputettiin sairauslomaa, sanoin että missä vaiheessa sellasta ehtisin pitämään? Työt kasaantuu pöydälle sillä välin. Näin tapahtuu aina mm. pakollisten lomien aikana. Ei auta kuin etsiä uusi työpaikka tai irtisanoutua. Itse muutin ajatteluani niin, että teen sen minkä työajan puitteissa ehdin ja muuten olen kuin ellun kana. Jos se ei työnantajaa miellytä, aina voi irtisanoa, karenssia en ota. Tästä on jo neljä vuotta, vielä ei ole irtisanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräseinää vasten ajetun eläimen hyökkäyshän se siinä. Tuossa jamassa vain on tosi suuret riskit joka suuntaan. Saatat tehdä vähän mitä vain pääteltyäsi näppäinraivoamisen sopimattomaksi. Seuraavaksi saatat itkeä hillittömästi julkisesti, haukkua asiakkaan tai ajaa päin siltapilaria yhtä impulsiivisesti. Koska se hätääntynyt eläin huomasi, ettei edellinen ratkaisu toiminut.
Aikalisän paikka.
Pienet kosmeettiset ratkaisut eivät nyt auta. Paine on vääränlaista, et pysty parantamaan tilannettasi omin avuin, tajuat luisuvasi alamäkeen ja voimatkin heikkenevät. Tämä tilanne pitkittyy ja huomaat muiden hädässään vaativan sinulta vieläkin enemmän, jotta heitä ei pelottaisi niin paljon.Jotain alkukantaistahan siinä raivossa oli. En ole aiemmin kokenut mitään vastaavaa. Hätä oli todellinen.
Varaan ajan työterveyteen..
Työterveydestä ei ole apua. Mulle tuputettiin sairauslomaa, sanoin että missä vaiheessa sellasta ehtisin pitämään? Työt kasaantuu pöydälle sillä välin. Näin tapahtuu aina mm. pakollisten lomien aikana. Ei auta kuin etsiä uusi työpaikka tai irtisanoutua. Itse muutin ajatteluani niin, että teen sen minkä työajan puitteissa ehdin ja muuten olen kuin ellun kana. Jos se ei työnantajaa miellytä, aina voi irtisanoa, karenssia en ota. Tästä on jo neljä vuotta, vielä ei ole irtisanottu.
Työterveydestä on se apu, että saa hetken kerätä voimia ja miettiä uutta strategiaa. Minulla ainakin tuossa pisteessä oli jo aivotoiminta lamautunut ja sen elvyttämiseen meni kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Minä nolasin itseni tänään julkisesti, kun vaan syöksyi yli. Tilitoimistosta päivää...
Tiukka tilinpäätöskevät sielläkin? No tämän kuun loppuun helpottaa, eikun siis toukokuun alv-päivän jälkeen, no viimeistään juhannusviikolla sitten 😉
Itse kiljuin eilen vittusaatanaa kurkku suorana neukkarissa kun löysin virheen tilinpäätöksestä, jota tultiin tänään tarkastamaan.
Hyvällä tuurilla saat ne palikat takaisin paikalleen ja hyvin toimii? Oikeastaan voisit repiä loputkin irti ja putsata sieltä näppäinten alta kaikki sinne kertyneet paskat pois.
Itselläkin pikkuisen pinna kireällä kun työnantaja laittoi taas strategisesti muutama minuutti ennen vuoron loppua tiedotteen kaikille että ensi viikosta pari viikkoa eteenpäin pitää alkaa täytellä kaiken muun paskan lisäksi jotain helkkarin virheraporttia tökkäämällä joku tieto johonkin tiedostoon jos havaitsee jonkun 101 mahdollisesta ongelmasta systeemissä X. Ja tästä ei makseta meille tulospalkkaorjille mitään. Tuli semmonen fiilis, että "press the button!"
Ei vaan itsehillinnän ongelma. Kallonkutistajalle mars. Ei kai nykyään enää mitään kaukopuheluja ole?