Laihtuisiko sillä, että makaisi vain sängyllä
eikä söisi mitään? Tai tosi vähän jos jotain. Tällainen voisi sopis mulle.
Kommentit (31)
Kokemuksen mukaan ei, ainakin jos haluat vielä jonain päivänä syödä jotain. Olen itse syömättömyyden lisäksi vielä liikkunutkin. On mulla toki nesteitä poistunut joitakin kiloja, mutta takaisinhan ne tulee.
Laihtuu kun jaksaa tarpeeksi kauan olla kunnolla miinuskaloreilla niin että ketoosi menee elimistössä päälle. Tähän menee varmaan helposti 2-3 viikkoa, sen jälkeen rupeaa tapahtumaan.
Tietenkin kunhan syöt alle 1200 kaloria (tai ehkä alle 1400 jos olet pitkä ja isokokoinen).
Vierailija kirjoitti:
Laihtuu kun jaksaa tarpeeksi kauan olla kunnolla miinuskaloreilla niin että ketoosi menee elimistössä päälle. Tähän menee varmaan helposti 2-3 viikkoa, sen jälkeen rupeaa tapahtumaan.
Ketoosi ja lievät miinuskalorit on täysin eri asia kuin syömättömyys tai hyvin vähäinen syöminen. Jos noudattaa jälkimmäisiä ja alkaa sitten syödä enemmän, keho pyrkii varastoimaan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kunhan syöt alle 1200 kaloria (tai ehkä alle 1400 jos olet pitkä ja isokokoinen).
Oletan että tarkoitat kilokaloreita, et kaloreita. Noilla kaloreilla kyllä laihtuisi kuka vain, koosta riipumatta.
Mutta muuten, ei se ole ihan noin yksioikoista että voi tuosta vain heittää kalorirajan jolla laihtuu. Joku pieni kokoonpainunut laiha vanha nainen saattaa kuluttaa alle 1200 kilokaloria päivässä, vaikka tekisi muutakin kuin makaisi sängyssä.
Kun syö säännöllisesti lautasmallin ja suositusten mukaisesti, laihtuu maatessaan. Minulle kävi näin sairaalassa kun jouduin vuodeosastolle, vaikka se kuinka helposti, kuinka nopeasti ja kuinka paljon laihtuu riippuu tietysti geeneistä.
Älä laihduta syömällä liian vähän, se ei ole kestävä ratkaisu.
Mä oon aina syönyt suurimman osan ajasta kohtalaisen vähän ja silti en ole mikään laiha, koska jos sitten joskus syö enemmän kuin mihin on tottunut, se tuppaa muuttumaan läskiksi. Tai sitten sun täytyy syödä aina vain ja ainoastaan terveellisesti, ei mitään karkkia tai roskaruokaa jotka voisivat varastoitua kroppaan.
Itse olen alkanut laihtua vasta kun syön enemmän mihin aiemmin olin tottunut, mutta ei liikaa ja nyt mikään yhden hampurilaisaterian syöminen ei kaada kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen mukaan ei, ainakin jos haluat vielä jonain päivänä syödä jotain. Olen itse syömättömyyden lisäksi vielä liikkunutkin. On mulla toki nesteitä poistunut joitakin kiloja, mutta takaisinhan ne tulee.
Älkää viitsikö alapeukuttaa totuutta: jos olette syömättä, laihdutte ja alatte sitten syödä vaikka maltillisestikin ja selvästi alle normaalin kalorirajanne, se laihtumanne neste tulee takaisin, yleensä korkoineen. Tuossa syömättömyydessä katoaa myös lihaksia, joten se sallittu kaloriraja vain alenee kun lihakset eivät enää kuluta niin paljon. Lisäksi kroppa haluaa nääntymisen jälkeen ruveta varastoimaan rasvaa entistä hanakammin.
Esimerkiksi olen ollut kesän lähes syömättä ruokahaluttomuuden takia, laihtunut noin kuusi kiloa ja sitten olen syksyllä alkanut taas syödä normaalia ruokaa. Menee hetki ja ne kuusi kiloa on tulleet takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö alapeukuttaa totuutta: jos olette syömättä, laihdutte ja alatte sitten syödä vaikka maltillisestikin ja selvästi alle normaalin kalorirajanne, se laihtumanne neste tulee takaisin, yleensä korkoineen. Tuossa syömättömyydessä katoaa myös lihaksia, joten se sallittu kaloriraja vain alenee kun lihakset eivät enää kuluta niin paljon. Lisäksi kroppa haluaa nääntymisen jälkeen ruveta varastoimaan rasvaa entistä hanakammin.
Esimerkiksi olen ollut kesän lähes syömättä ruokahaluttomuuden takia, laihtunut noin kuusi kiloa ja sitten olen syksyllä alkanut taas syödä normaalia ruokaa. Menee hetki ja ne kuusi kiloa on tulleet takaisin.
Olet syönyt liikaa normaalia ruokaa sitten. Kulutuksen mukaan kun syö niin ei tule takaisin. T:laihdutin nutriletilla 25 kg ja sen jälkeen söin painoani vastaavasti ja laskin kalorit. Säännöllinen terveellinen syöminen ei lihota, kunhan kalorit ovat kohillaan. HIilarit varsinkin lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Ei syömättömyys ole mikään "oikotie" laihtumiseen, vaan tasapainoinen ruokavalio ja riittävästi liikuntaa! Sohvalla makaamalla ei laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen mukaan keskitysleireillä kun ei anneta ruokaa ihmisille niin kaikki laihtuu. Sellaisia erikoisgeenejä tai hidasta ruoansulatusta ei ole kenelläkään, etteikö laihtuisi ruokamäärää tarpeeksi rajoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi olen ollut kesän lähes syömättä ruokahaluttomuuden takia, laihtunut noin kuusi kiloa ja sitten olen syksyllä alkanut taas syödä normaalia ruokaa. Menee hetki ja ne kuusi kiloa on tulleet takaisin.Olet syönyt liikaa normaalia ruokaa sitten. Kulutuksen mukaan kun syö niin ei tule takaisin. T:laihdutin nutriletilla 25 kg ja sen jälkeen söin painoani vastaavasti ja laskin kalorit. Säännöllinen terveellinen syöminen ei lihota, kunhan kalorit ovat kohillaan. HIilarit varsinkin lihottaa.
Fakta on, että kukaan ei liho, jos ei syö yli kulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen mukaan keskitysleireillä kun ei anneta ruokaa ihmisille niin kaikki laihtuu. Sellaisia erikoisgeenejä tai hidasta ruoansulatusta ei ole kenelläkään, etteikö laihtuisi ruokamäärää tarpeeksi rajoittamalla.
Opettele lukemaan: syömättömyydellä laihtuu kyllä, mutta ne kilot tulee takaisin kun alkaa taas syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan: syömättömyydellä laihtuu kyllä, mutta ne kilot tulee takaisin kun alkaa taas syödä.
Ihan sama miten laihtuu ja jos alkaa syödä yli kulutuksensa niin lihoo.
Ihmedieteillä ei opi syömään kulutustaan vastaavasti, joten kun ditti loppuu, niin palataan vanhoihin huonoihin tapoihin ja lihotaan kilot takaisin.
Itse laihdutin 27kg laskemalla kaloreita ja söin 700kcal vajausta vuorokaudessa ja laihduin keskimäärin 0,7kg viikossa kuten teoriassa pitikin. Mutta kompastuskivi oli se että urheilin paljon. Opin syömään sopivan määrän kaloreita laskemattakin, mutta myöhemmin kun urheilu jäi vähemmälle, niin paino alkoi taas nousta. Kaloreiden laskemista olisi pitänyt jatkaa vaikka urheilu jäi ja opetella syömään oikein myös vähemmällä liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi olen ollut kesän lähes syömättä ruokahaluttomuuden takia, laihtunut noin kuusi kiloa ja sitten olen syksyllä alkanut taas syödä normaalia ruokaa. Menee hetki ja ne kuusi kiloa on tulleet takaisin.Olet syönyt liikaa normaalia ruokaa sitten. Kulutuksen mukaan kun syö niin ei tule takaisin. T:laihdutin nutriletilla 25 kg ja sen jälkeen söin painoani vastaavasti ja laskin kalorit. Säännöllinen terveellinen syöminen ei lihota, kunhan kalorit ovat kohillaan. HIilarit varsinkin lihottaa.
Eli olet syönyt jotain jo aiemmin, niitä Nutriletteja. Mikä siinä on kun vastataan ilmeisesti ymmärtämättä mihin vastataan?
Puhe oli siitä, että ollaan syömättä vaikka pari kuukautta niin, että on päiviä jolloin ei syödä mitään. Sitten alat syödä vaikka aterian päivässä ja noin pitkän syömättömyyden jälkeen ei jaksa isoa ateriaa kerralla, joten kalorit eivät todellakaan ole liian korkealla. Silti lihot laihtumasi kilot takaisin. Syy on siinä, että kun nääntynyt keho saa viimein ravintoa, se alkaa heti varastoida sitä rasvaksi seuraavan syömättömyysjakson pelossa. Lisäksi kun olit syömättä, keho alkoi takertua rasvavarastoihisi samasta syystä ja suurin osa laihtumastasi kilomäärästä oli nesteitä, joten nesteetkin tulevat takaisin.
Minä olen laihtunut ruokavalion avulla 5 kiloa alkuvuodesta lähtien. En ole lisännyt liikuntaa arkeeni, yleensä päivän aikana tulee 4000-10 000 askelta. Kun syö alle kulutuksensa niin kyllä sitä laihtuu. Enkä edes ole ollut millään järkyttävällä laihdutuskuurilla, vaan syönyt. 1200-1600 cal arkisin. Tavoitteeni on 1500cal. Herkkuja syön tuohon päälle kerran-kaksi viikossa
T. 163cm/62kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi olen ollut kesän lähes syömättä ruokahaluttomuuden takia, laihtunut noin kuusi kiloa ja sitten olen syksyllä alkanut taas syödä normaalia ruokaa. Menee hetki ja ne kuusi kiloa on tulleet takaisin.Nimenomaan näin. Ei syömättömyys ole mikään "oikotie" laihtumiseen, vaan tasapainoinen ruokavalio ja riittävästi liikuntaa! Sohvalla makaamalla ei laihdu.
Höpsistä. Liikunta ei ole mikään laihdutuskeino. Liikunta kyllä tukee laihtumista lisäämällä aineenvaihduntaa. Mutta varsinkin jos liikkuu paljon, niin se lisää ruokahalua ja energiaa pitää tankata riittävästi että jaksaa likkua paljon. Itsellä ainakin painon pudotus oli helpompaa kun liikunta oli reippaita pitkiä kävelylenkkejä. Kun aloin juosta tavoitteellisesti, niin painon pudotus hidastui ja vaikeutui selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten laihtuu ja jos alkaa syödä yli kulutuksensa niin lihoo.
Ihmedieteillä ei opi syömään kulutustaan vastaavasti, joten kun ditti loppuu, niin palataan vanhoihin huonoihin tapoihin ja lihotaan kilot takaisin.
Itse laihdutin 27kg laskemalla kaloreita ja söin 700kcal vajausta vuorokaudessa ja laihduin keskimäärin 0,7kg viikossa kuten teoriassa pitikin. Mutta kompastuskivi oli se että urheilin paljon. Opin syömään sopivan määrän kaloreita laskemattakin, mutta myöhemmin kun urheilu jäi vähemmälle, niin paino alkoi taas nousta. Kaloreiden laskemista olisi pitänyt jatkaa vaikka urheilu jäi ja opetella syömään oikein myös vähemmällä liikunnalla.
Ne kilot tulee takaisin, koska jos et syö maltillisella kalorivajeella vaan aivan liian vähän tai et ollenkaan, keho haluaa varastoida kaiken mitä syöt myöhemmin. Ei tarvitse syödä huonoja ruokia tai yli kulutuksensa.
Jos syöt sopivalla kalorivajeella, keho ei luule olevansa nälkiintymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet syönyt jotain jo aiemmin, niitä Nutriletteja. Mikä siinä on kun vastataan ilmeisesti ymmärtämättä mihin vastataan?
Puhe oli siitä, että ollaan syömättä vaikka pari kuukautta niin, että on päiviä jolloin ei syödä mitään. Sitten alat syödä vaikka aterian päivässä ja noin pitkän syömättömyyden jälkeen ei jaksa isoa ateriaa kerralla, joten kalorit eivät todellakaan ole liian korkealla. Silti lihot laihtumasi kilot takaisin. Syy on siinä, että kun nääntynyt keho saa viimein ravintoa, se alkaa heti varastoida sitä rasvaksi seuraavan syömättömyysjakson pelossa. Lisäksi kun olit syömättä, keho alkoi takertua rasvavarastoihisi samasta syystä ja suurin osa laihtumastasi kilomäärästä oli nesteitä, joten nesteetkin tulevat takaisin.
Kaloreiden rajoittaminenhan ei tarkoita sitä että pitäisi välttää juomista ja hankkia nestehukkaa.
Olen samaa mieltä että raju kalorivaje ei ole hyvä juttu, eikä kestävä hoikistumiskeino, koska se ei johda oikeiden ruokailutapojen omaksumiseen.
Tietysti laihtuu ja kestää syödäkkin ja silti laihtuu, kunhan ei syö liikaa.
Ei laihtuminen ole mitään rakettitiedettä, täytyy vaan syödä vähemmän mitä kuluttaa.
Syöminen varastoon on vaan niin geeneissä, että sitä on himskatin vaikea vastustaa.