Työkavereiden valitus saa työmotivaation laskevaan!
Olen tunnelmoinut aina itseni hyvään vireeseen, saan työskentellä organisaatiossa jossa on perinteikkyyden tuntua, historiaa on jo useita vuosikymmeniä. Rakennus ja pihapiiri ovat legendaarisia ja monet kylän (nykyään kaupungin) asiat ovat liittyneet tavalla tai toisella tähän paikkaan.
Mutta sitten joku juntti työkaveri alkaa viereisessä työpisteessä valittaa, ”voi perkele miten huono päivä, miksi olen tällaisessa paskassa laitoksessa”! En tajua. Minun mielestäni täällä työskentely on kuin lottovoitto. Asenteesta se on enemmän kiinni, koska työyhteisössä ei ole mitään vikaa minun mielestäni. Miten osaisin sivuuttaa ne puheet? Ne pääsee aina vaikuttamaan mielialaan ja hyvä vire katoaa, eikä sitten jaksaisi enää tehdä mitään pientäkään juttua. Jos näitä fossiileja ei olisi, tsemppasin itseni aina päivän alussa loistokuntoon ja jaksaisin todella hyvin. Joudun työskentelemään yhteistyössä heidän kanssa :(
Kommentit (3)
Käske painua .ittuun. Sano että tulijoita on kyllä tilalle, ei tarvitse luulla että siellä on pakko olla.
Kuulostaa mun työkaverilta. Pahinta on, että nää tällaset osaa jotenkin junailla aina sen työpaikan itelleen. Vissiin pelolla saavat esimiehenkin heidät palkkaamaan, koska esimies pelkää valitusta. :( Mietin kans lopareiden ottoa yhden valittaja takia. Siellä se vaan istua nököttää päivästä toiseen ja valittaa.
Kysy mikä työpaikassa mättää ja seuraavassa kyselyssä anna se kritiikki että se ongelman juuri saatais hoidettua jos sitä on. Jos se ongelma on tyyliä ”vihaan koska vihaan” niin joko sanot pomolle jotain tai vaihdat osastoa.