Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat hyväksyttyjä syitä olla poissa töistä?

Vierailija
05.04.2018 |

Yllättäen siis.
Lapsen sairastuminen? Oma sairastuminen? Puolison menetys? Äidin kuolema? Kissan sairastuminen? Koiran kuolema? Huonosti nukuttu yö?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottaa, mä hyväksyn sen....itselläni ;)

Vierailija
2/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäisin kysymyksen eduskuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kualema

Vierailija
4/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri oli kerran poissa, kun oli nukkunut vaan neljä tuntia yöllä...

Vierailija
5/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti niin päin jos olisit yrittäjä joka maksaa työntekijänsä palkan. Millä syyllä hän voisi olla pois ja silti maksaisit palkkaa? Palkaton vapaa on tietty eri juttu. Sitä voi ottaa vaikka ilman suurempaa syytä jos työpaikan tilanne sen sallii.

Vierailija
6/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallissa et milloinkaan.

Pakkotyötä.

Orjuuta.

Vierailija
7/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on kana uunissa.

Vierailija
8/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli pois töistä ku auto meni rikki. Töihin matkaa 2,5km ja tyypillä toimiva fillari.

Vierailija
9/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuminen. Lapsen sairastuminen. Puolison, lapsen tai vanhemman vakava hengenvaaratilanne/saattohoito. Nuo nyt ainakin. Esimiehen kanssa aina sovittava kuitenkin.

Vierailija
10/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt palkallisista poissaoloista? Omaan piikkiin voi olla töistä pois ihan vapaasti mistä syystä haluaa.

Vierailija
11/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen siis.

Lapsen sairastuminen? Oma sairastuminen? Puolison menetys? Äidin kuolema? Kissan sairastuminen? Koiran kuolema? Huonosti nukuttu yö?

Ihan minkä tahansa syyn vuoksi, jonka sopii työnantajan kanssa.

Työsopimuslaissa on palkattoman poissaolon syyksi hyväksytty "pakottava perhesyy".

Vierailija
12/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt palkallisista poissaoloista? Omaan piikkiin voi olla töistä pois ihan vapaasti mistä syystä haluaa.

Höpö höpö. Ei työnatajan tarvitse myöntää palkatonta vapaata muusta kuin pakottavasta perhesyystä, joka voisi olla vaikka puolison sairastuminen tms. Omin luvin töistä poissaolo oikeuttaa purkamaan työsuhteen.

Vierailija
13/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuolema

Vierailija
14/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan voi olla palkattomilla vapailla noin vain. Esimiehen lupa aina.

Vierailija
15/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yönsä nukkunut huonosti ei ainakaan ole mikään syy. Terve aikuinen kestää parikin huonosti nukuttua yötä. Sen jälkeen kannattaisi hakea työterveydestä apua ja voi saada virallisenkin sairauloman pariksi päiväksi, jotta saa unirytminsä hoidettua kuntoon. Pää voi humista humalan tavoin, jos on huonosti nukkunut. 

Tiedän työkaverin olleen saikulla 3 viikkoa avioeron jälkeen. Kertoi itse. Stressitila voi olla kova ja keskittyminen nolla, jotta esim. asiakaspalvelussa voisi olla. Läheisen kuolema voi aiheuttaa aivan samankaltaisen tilanteen.

Yks työkaveri jumitti Briteillä ylimääräisen päivän, kun tuhkapilvi esti lentokoneita. Kaipa hän joutui käyttämään ylimääräisen lomapäivän tai pitämään palkattoman päivän.

Mutta kertokaapa voiko olla työstä pois, jos on ärtynyt suoli ja sen takia joutuu piereskelemään koko lounastunnin jälkeisen ajan ja pitäisi tehdä samassa tilassa töitä jonkun muun kanssa? Olisi aika kiduttavaa olla pieremättä tai viettää reiluja aikoja vessassa. Piereminen kun voi satunnaisina päivinä olla aivan mahdotonta. Ja pieru voi myös päästä karkuun, vaikka kuinka yrittää pidätellä ja olla "ihmisiksi."

Vierailija
16/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yönsä nukkunut huonosti ei ainakaan ole mikään syy. Terve aikuinen kestää parikin huonosti nukuttua yötä. Sen jälkeen kannattaisi hakea työterveydestä apua ja voi saada virallisenkin sairauloman pariksi päiväksi, jotta saa unirytminsä hoidettua kuntoon. Pää voi humista humalan tavoin, jos on huonosti nukkunut. 

Tiedän työkaverin olleen saikulla 3 viikkoa avioeron jälkeen. Kertoi itse. Stressitila voi olla kova ja keskittyminen nolla, jotta esim. asiakaspalvelussa voisi olla. Läheisen kuolema voi aiheuttaa aivan samankaltaisen tilanteen.

Yks työkaveri jumitti Briteillä ylimääräisen päivän, kun tuhkapilvi esti lentokoneita. Kaipa hän joutui käyttämään ylimääräisen lomapäivän tai pitämään palkattoman päivän.

Mutta kertokaapa voiko olla työstä pois, jos on ärtynyt suoli ja sen takia joutuu piereskelemään koko lounastunnin jälkeisen ajan ja pitäisi tehdä samassa tilassa töitä jonkun muun kanssa? Olisi aika kiduttavaa olla pieremättä tai viettää reiluja aikoja vessassa. Piereminen kun voi satunnaisina päivinä olla aivan mahdotonta. Ja pieru voi myös päästä karkuun, vaikka kuinka yrittää pidätellä ja olla "ihmisiksi."

Mulla on työkaveri, jolla on Crohnin tauti. Välillä se lykkää puhelimensa mulle ja ryntää vessaan. Mieluummin mä sitä tuuraan puhelimessa, ku annan sen paskoo tuohon tuolillensa. Ei käy kateeks sen "pidempiä taukoja" koska ne menee mahakipuisena vessassa. 

Vierailija
17/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa ruokavaliota.

Kärsin itse samasta mutta jätin pois sokerin ja jauhot + perunan ja riisin, auttoi.

Vierailija
18/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri oli kerran poissa, kun oli nukkunut vaan neljä tuntia yöllä...

No hah, tällä perusteella voisin sitten itse olla pois lähes viikottain...ikinä en ole huonosti nukutun yön jälkeen töistä jäänyt pois, vaikka unet olisi jääneet pariin tuntiin.

t. eräs huonosti nukkuva

Vierailija
19/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa ruokavaliota.

Kärsin itse samasta mutta jätin pois sokerin ja jauhot + perunan ja riisin, auttoi.

Ei se aina oo ihan noin yksinkertasta. 

Vierailija
20/24 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei saanut palkatonta vapaata, kun keskosena syntynyt lapsemme leikattiin kolmen kuukauden ikäisenä ja alle kolmikiloisena. Totta kai mies ilmoitti leikkauspäivämäärän heti kun saimme sen tietää, esimiehelle taisi kuukauden varoaika tulla liian äkkiä. Kuulemma ei ollut esimiehen ongelma että meillä on sairas lapsi... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi