Mitä seurauksia tulee, jos on lukenut toisen terveystietoja perusteetta?
Miten näihin rikkeisiin suhtaudutaan poliisin tai syyttäjän taholla? Voiko selvitä ilman mitään seurauksia?
Minulla on siis tällainen tilanne. Tosin olen se osapuoli, jonka tietoja on syyttä luettu lokitietojen mukaan. Asia painaa paljon mieltäni ja vaikuttaa jo nukkumiseenkin.
Kommentit (9)
Aloita ensin pyytämällä selvitys miksi on avattu (katsottu) ko paikasta.
Mä kävin jonkun luona joka selvitti mitä ne tarkoitti. Esim merkintä tuli kun soitin tk ja varasin ajan.
Ja aika oli vasta parin viikon päästä...
Jos selitys ei tyydytä, niin tee rikosilmoitus poliisille.
Olen pyytänyt selitystä käynneille tiedoissani ja mitään syytä ei ollut. Neuvoivat ko. terveyspalvelustakin tekemään tutkintapyynnön ja näin toimin. Vaivaa vain millä vakavuudella näihin sitten suhtaudutaan.
Suurella vakavuudella, kyllä siitä syyllinen rangaistuksen saa.
Vierailija kirjoitti:
Aloita ensin pyytämällä selvitys miksi on avattu (katsottu) ko paikasta.
Mä kävin jonkun luona joka selvitti mitä ne tarkoitti. Esim merkintä tuli kun soitin tk ja varasin ajan.
Ja aika oli vasta parin viikon päästä...
Jos selitys ei tyydytä, niin tee rikosilmoitus poliisille.
Tarkoititko, että sut olisi saanut etsiä järjestelmästä vasta silloin parin viikon päästä? Terkussa käytetään potilastietojärjestelmää, ei kynää ja paperia.
Jokaisella julkisella ja yksityisellä palveluntuottajalla on lokitietojen tarkastamiseen tarkoitettu lomake. Löytyy netistä esim. HUS lokitetojen tarkastuslomake tms.
Tiedän et hiljattain kaksi sairaanhoitajaa erotettiin ja yksi sai varoituksen.
Virallinen varoitus nyt ainakin. Ja kai sellaisesta voi myös rikosilmoituksen tehdä. Joko teit selvityspyynnön asiasta?