Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lihasjumien takia toinen käsi olla heikompi?

Vierailija
05.04.2018 |

Niin? Olen oikeakätinen, mutta se käsi on vasempaan verrattuna heikompi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko on ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauanko on ollut?

Useamman kuukauden. -ap

Vierailija
4/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Vierailija
5/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis syytä huoleen.. -ap

Vierailija
6/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene näyttämään sitä lääkärille. Jos kyse lihasjumista, saat lähetteen fysioterapiaan.

Vierailija
7/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai?

Mulla meni niskasta välilevy pari vuotta sitten, ja se oireili ensinnäkin tosi jumittuneena ja särkevänä selkänä tuosta lapaluiden välistä. Lisäksi vasemmasta kädestä alkoi kadota voimat. Olin 100 varma että kyse on lihasjumeista kunnes magneetissa paljastui iso pullistuma.

Vierailija
8/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene näyttämään sitä lääkärille. Jos kyse lihasjumista, saat lähetteen fysioterapiaan.

Mull on ensviikolla aika fysioterapiaan. -ap

Vierailija
9/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai?

Mulla meni niskasta välilevy pari vuotta sitten, ja se oireili ensinnäkin tosi jumittuneena ja särkevänä selkänä tuosta lapaluiden välistä. Lisäksi vasemmasta kädestä alkoi kadota voimat. Olin 100 varma että kyse on lihasjumeista kunnes magneetissa paljastui iso pullistuma.

Ohhoh. Miten se hoidettiin? -ap

Vierailija
10/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mulla oli monta kk toinen käsi ihan voimaton ja tärisi ja vapidi jos sillä yritti jotain tehdä( oli paha niskajumi, enkä saanut päätä kunnolla käännettyä, ja jumittui aina välillä paikoilleen) en käynyt lääkärissä mutta helpotti muutaman kuukauden päästä ja kotikonstit vähän lievitti.

Vierailija
11/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mulla oli monta kk toinen käsi ihan voimaton ja tärisi ja vapidi jos sillä yritti jotain tehdä( oli paha niskajumi, enkä saanut päätä kunnolla käännettyä, ja jumittui aina välillä paikoilleen) en käynyt lääkärissä mutta helpotti muutaman kuukauden päästä ja kotikonstit vähän lievitti.

Millaisia kotikonsteja? Hyvä että helpotti lopulta. -ap

Vierailija
12/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kai?

Ohhoh. Miten se hoidettiin? -ap

No alkuun en tietenkään tyhmänä mennyt lääkäriin kun ajattelin että kyse on vaan tavallista kovemmasta niskajumista. Söin relaksantteja ja koitin hierotuttaa ja venytellä niskaa. Lopulta alkoi tavarat putoilla vasemmasta kädestä ja tulla ns. sähköiskuja kyynerpäähän. Menin lääkäriin ja suoraan diacorista kiireisenä töölön sairaalaan leikkaustarpeen arviointiin. Sain ajan 2 viikon päähän, aivan jäätävän määrän sairaan vahvoja opiaatteja. Kahdessa viikossa alkoi yllättäen akuutein kipu hellittää (ehkä lääkkeillä oli vaikutusta asiaan) ja lykättiin 2 viikolla leikkausaikaa, sitten kuvattiin uudelleen ja todettiin että pullistuma oli revennyt ja kuivunut ja näinollen korjaantunut itsestään. Edelleen meinaa sydän pysähtyä joka kerta kun niskan kanssa on ongelmia, ja pelkään pullistumaa :(

Vierailija
13/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itselläni oli aikoinaan hermopinne niskassa, jonka takia oikean käden etu- ja keskisormesta katosi tunto, sekä kädestä voimat. Korjaantui, kun kävin muutaman kerran kiropraktikolla.

Vierailija
14/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy käden heikkouteen voi aiheutua puristuksiin joutuneista hermosyistä.

Jos hermosyyt ovat pitkään puristuksissa, ne alkavat hiljalleen rappeutumaan. Rappeutuneita hermosyitä ei sitten enää oikein korjatakaan, joten käsi voi jäädä surkastuneeksi lopullisesti, vaikka olisi muuten kovassa lihaskunnossa.

Nämä kannattaa kyllä hoidattaa kuntoon nopeasti.

Vierailija
15/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkäriin. Lihasheikkoudet tulee aina selvittää. Lihasheikkous ei johdu lihaksen jumista, vaan on hermoperäinen oire.

Vierailija
16/16 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kotikonsteja? Hyvä että helpotti lopulta. -ap

Särkylääkkeet, kylmägeeli, venyttely (netistä löytyi ohjeet, myös miten ei saa venyttää pahoin jumissa olevaa niskaa), aika perus juttuja mutta helpotti jonkin verran. Särkylääkkeet ja kylmägeeli helpotti eniten.