En saanut terveysasemalla lääkäriaikaa
Minulla on oireina ollut ulostamiskivut joka ylettyy ihan ns emättimen puolella. Vatsa on koko ajan turvonnut sekä täyden oloinen. Olo on vähintäänkin tukala koko ajan mutta sairaanhoitaja sanoi puhelimessa ettei tämän takia saa lääkäriaikaa. Tiedän että siellä on resurssipula lääkäreistä mutta tiedän myös ettei tämä olo ole normaalia. Mitä te tekisitte itse tässä tilanteessa? Olen opiskelija niin ei ole oikein varaa yksityiselle.
Kommentit (18)
Onko vatsa siis kovalla vai onko uloste normaalia mutta ulostaminen sattuu? Jos ensimmäinen, koita pegorionia levolacia yms.
Jos paska totaalijumissa yli viikon verran sitten lääkärille päästävä. Jos ei edes pieruja meinaa enää tulla.
Yrititkö aikaa opiskelijaterveydenhuollosta vai terveysasemalta? Kumpi olikaan, niin kokeile toista. Aina saa, ja nykyään pitää jotta tulee otetuksi vakavasti, vähän liiotella.
Opiskelijoiden terveysasema tms. Opiskelijaterkkari tms. Sinne ensin ja sieltä lähete sairaalaan tai lääkärille.
Kuinka pitkään tätä on jatkunut? Ei taida olla akkuttiaikaa vaativa vaiva. Kokeile nyt kotikonstit ensin. Mihin ajttelit tarvia lääkäriä? Pitämään kädestä kun yrität kakata?
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö aikaa opiskelijaterveydenhuollosta vai terveysasemalta? Kumpi olikaan, niin kokeile toista. Aina saa, ja nykyään pitää jotta tulee otetuksi vakavasti, vähän liiotella.
No otsikossahan se luki, sori! Eli opiskelijaterveyteen siis.
-3
Vetoa hoitotakuuseen. Aika on pakko antaa vähintään sairaanhoitajalle.
Kokeilisin kaikki mahdolliset kotikonstit luumusopasta apteekista saatavaan mikrolaxiin. Paksusuolessa voi muhia monen päivän tavara jämähtäneenä. Tiedä sitten onko reseptillä saatavana jotain järeämpää kamaa.
Ummetuksesta ei ole kyse vaan se kipu on myös emättimen puolella. Voiko olla joku tulehdus? Itse asiassa ripuloin koko ajan.
Minkälainen ruokavalio sinulla on? Syötkö tarpeeksi kuituja ja hedelmiä? Ummetusta voi hoitaa kotikonstein. Syömisjärjestys vaikuttaa, nopeimmin sulava ensin. Esim sitrussmoothie aamusta ensin. Syö maitohappotabletteja, nyt vaikka aamuin illoin.
Farmaseutti neuvoo apteekissa mikä auttaa ensi hätään. Voit myös ostaa apteekista peräruiskeita.
Vierailija kirjoitti:
Ummetuksesta ei ole kyse vaan se kipu on myös emättimen puolella. Voiko olla joku tulehdus? Itse asiassa ripuloin koko ajan.
Jos tulee kuumetta, mene päivystykseen. Muuten pese suihkulla edestä taaksepäin. Voihan sitä jotain harmittomia näppyjä tulla vaikka mihin, vaikka sinne.
Kuulostaa endometrioosilta tai lihasepätasapainosta lantionseudulla.
Kerroitko soittaessa tarkasti että kyse ei ole ummetuksesta?
Ota yhteyttä potilasasiamieheen ja tee asiasta valitus. Mene terveyskeskukseen jos asut kotikaupungissasi tai päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa endometrioosilta tai lihasepätasapainosta lantionseudulla.
Varsinkin jos pahenee kuukautisten ja/tai ovulaation aikaan
Ota marttyyrin rooli ja odota että tuo vaiva vie hengen. Siitä nousee kauhea haloo ja jatkossa alkaa ihmeesti lääkäriaikoja tipahdella.
En ymmärrä miten joku ei saa aikaa terveyskeskukseen? Voihan sinne päivystykseenkin vain kävellä ja siellä sanoa, että olo on täysin sietämätön ja haittaa opiskelua. Tuntuu, että useimmilla on se suomalainen ongelma, että kun soittavat ajanvaraukseen, niin jotenkin päässä naksahtaa ja rupeavatkin vähättelemään ongelmaansa, jolloin linjan toisessa päässä tulee se kuva, ettei tässä nyt oikeestaan sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut yhdynnässä viime aikoina? Ajattelin että voisiko johtua siitä?
Johtuuko siis ummetuksesta ?