Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päänsärkyä, johon ei auta tavalliset särkylääkeet

Vierailija
03.04.2018 |

Minulla on aina aika ajoin tälläistä päänsärkyä, joka kestää n. 3vrk yötä päivää. Siihen liittyy myös pahoinvointia, en kuitenkaan oksenna. Pystyn myös toimimaan muuten suht normaalisti. Apteekin käsikauppalääkkeet vaimentavat vähän kipua mutta eivät vie sitä pois. Tällä hetkelläkin päänsärky päällä, alkoi viime yönä. Niskat ovat myös jumissa. Muilla samaa? Mikä on auttanut?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkö värikkäitä kuvioita? Onko valo tai ääniherkkyyttä?

En näe värikkäitä kuvioita. Joskus huimaa tai mustenee. Valoherkkyyttä ehkä jonkinverran on. Kumartelu pahentaa särkyä ja huimausta.

Kuulostaa migreenikohtaukselta. Mulla oli samanlainen n. kk sitten ja otin silloin burana 600mg. Panadolia mulla ei ollut mutta 1mg panadolia suositeltiin. Kannattaa mennä lääkäriin jos sulla ei oo tarpeeksi vahvoja lääkkeitä. Otin myös yhden Panacodin seuraavana joka auttoi kipuun huomattavasti paremmin kuin burana mutta se onkin kolmiolääke eikä missään nimessä saa ottaa yhdessä muiden kanssa.

Vierailija
22/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe värikkäitä kuvioita. Joskus huimaa tai mustenee. Valoherkkyyttä ehkä jonkinverran on. Kumartelu pahentaa särkyä ja huimausta.

Kuulostaa migreenikohtaukselta. Mulla oli samanlainen n. kk sitten ja otin silloin burana 600mg. Panadolia mulla ei ollut mutta 1mg panadolia suositeltiin. Kannattaa mennä lääkäriin jos sulla ei oo tarpeeksi vahvoja lääkkeitä. Otin myös yhden Panacodin seuraavana joka auttoi kipuun huomattavasti paremmin kuin burana mutta se onkin kolmiolääke eikä missään nimessä saa ottaa yhdessä muiden kanssa.

Siis oli myös monta päivää kestävä voimakas päänsärky ja makasin pimeässä suurimman osan ajasta kun en saanut lääkäriaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranax 550mg

Vierailija
24/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaahan nyt aika hierojalle! Tähän hätään ei tietysti auta, mutta vastaisuuden varalle. Ihmiset syö monesti ihan turhaan buranaa ja ties mitä mömmöjä, vaikka apu voisi tulla ihan ilman lääkkeitäkin. Harrastatko liikuntaa? Teetkö työtä, jossa niskat jumittuu, taukojumppaatko? Onko sulla hyvä tyyny ja patja, nekin vaikuttaa, varsinkin tyyny. Lääkkeitä vain jos kaikki muu on jo kokeiltu. 

Vaan kun hieronta ei ole mikään lääkintämuoto, joka auttaa kipuihin. Hieronta ei poista päänsärkyä ainakaan pitkällä tähtäimellä eikä syytä miksi lihakset on jumissa. Tuntuu mukavalta hetken, mutta ei ole mikään lääke.

Vierailija
25/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä, unohdan aina, että Panadolia saa ottaa kaksi 500mg kerralla. Pitääpä käydä yötä vasten ottamassa vielä toinen tabu. Panacodia en pysty käyttämään, oksennan se pihalle.

Vierailija
26/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä, unohdan aina, että Panadolia saa ottaa kaksi 500mg kerralla. Pitääpä käydä yötä vasten ottamassa vielä toinen tabu. Panacodia en pysty käyttämään, oksennan se pihalle.

Käsikauppalääkkeitä voi nyrkkisääntönä ottaa ainakin 2-3 kertaisen annoksen ilman mitään huolia paketin ohjeeseen verrattuna ja usein vielä enemmänkin, niihin on kyllä jätetty reippaasti toleranssia niihin suosituksiin.

Tosin joskus se fires back kuten mulla pari vuotta sitten kun aloin jostain syystä vetämään kestineä naamaan helposti jotain 5-10 tabua päivässä kun oli allergia muka paha ja se ei tuntunut helpottavan millään ja lopulta tajusin että niiden syönti vaan pahentaa tilannetta ja pudotettuani yhteen päivässä alkoi olo muuttua paremmaksi.

Vierailija
27/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta kroonista migreeniä. Nyt reilun kuukauden aikana yksi ainoa lyhytkestoinen särkykohtaus - olen siirtynyt gluteenittomalle ruokavaliolle. En tästä syystä, mutta se on ainoa asia mikä on muuttunut. Tuntuu täysin käsittämättömältä elää ilman kipua.

Vierailija
28/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samaa. Hormonaalista migreeniä eli mulla se ajoittuu menkkoja edeltäviin päiviin. Aina n. 3vrk kestää.

Vierailija
29/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlaiset oireet! Usean päivän päänsärkyjä, yleensä 2-3 päivää yötä päivää. Niskat usein jumissa ja joskus pyörryttää. En tiedä mitä tämä on.

Vierailija
30/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samaa. Hormonaalista migreeniä eli mulla se ajoittuu menkkoja edeltäviin päiviin. Aina n. 3vrk kestää.

Minullakin usein ajoittuu kuukautisten aikaan tämä vaiva. Niskat voi olla jumissa muutenkin mutta silti päänsärkyä ei tule. Mulla on muutenkin voimakkaat PMS-oireet. Toisaalta päänsärkyään ei tule joka kuukausi (onneksi). Otapa näistä sitten selvää! Ap (jee muistin).

Vierailija
31/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa selvältä migreeniltä. Käy pikaisesti lääkärissä ja pyydä täsmälääke kokeiluun. Sitä ennen, kun kohtaus seuraavan kerran iskee, ota 800mg ibumaxia ja 1g parasetamolia yhtä aikaa, niitä käytetään yhdessä myös migreenin hoitoon. 400mg Buranaa ei auta aikuisen migreenikivussa, ei ainakaan omalla kohdalla, enkä ole kuullut muiltakaan migreenikoilta vastaavaa.

Vierailija
32/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ihan samanlaista, ei ole migreeniä vain yksinkertaisesti johtuu niskajumista ja kuvaan liittyy pahoinvointia, veri ei siis kierrä kunnolla päähän. Lääkäri voi määrärtä lihasrelaksantteja, mutta mulla oli niin paha jumi, että kävin kiropraatikolla naksauttamassa niskajumit auki, heti auttoi ja tuntui oikein kuin veri alkoi kiertämään päässä.

Kannattaa kiinnittää huomiota istuma-asentoon, itse ainakin teen toimistoduunia ja venytellä niskoja joka päivä!

Vierailija
33/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa migreeniltä.

Hieronta voi myös pahentaa migreeniä. Voi ärsyttää niskan hermoja.

Niskajumi on itse asiassa myös yksi migreenin oire joten kumpi oli ensin, muna vai kana.

Hakeudu neurologille niin sut testataan ja saat todennäköisesti kohtauslääkkeet käyttöön. Ei kannata viivytellä.

Muista syödä ja nukkua säännöllisesti ja juoda tarpeeksi vettä.

T. Migreenikko

Vierailija
34/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula. Ilolientä ääntä kohti, niin kyllä se siitä!

Vierailija
35/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa selvältä migreeniltä. Käy pikaisesti lääkärissä ja pyydä täsmälääke kokeiluun. Sitä ennen, kun kohtaus seuraavan kerran iskee, ota 800mg ibumaxia ja 1g parasetamolia yhtä aikaa, niitä käytetään yhdessä myös migreenin hoitoon. 400mg Buranaa ei auta aikuisen migreenikivussa, ei ainakaan omalla kohdalla, enkä ole kuullut muiltakaan migreenikoilta vastaavaa.

Kiitos vinkistä! Täytyy hakea apteekista Ibumaxia ja kokeilla! Ap

Vierailija
36/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tilanne jatkuu. Yöllä heräsin särkyyn ja otin särkylääkettä. Kävin myös lääkärissä ja siitä jäi vähän ristiriitainen olo. Suositeltiin fysioterapiaa, jonne sainkin jo ajan. Se meni tosin 2 viikon päähän, joten ei tähän akuuttiin tilanteeseen kauheasti auta. Lääkäri pyörähti huoneessa hyvin pikaisesti. Kokeili niskaa ja päätä, arveli kuukautismigreeniksi. Lääkkeitä ei kuitenkaan määrännyt. :-( Näin meidän tk:ssa. Täytyy mennä ensi kerralla suoraan yksityiselle, jos tämä ei ala tästä pian helpottaa. Hain apteekista kipugeeliä kokeiluun, ehkä jonkin aikaa tuntui paremmalle sen käytön jälkeen. Ap

Vierailija
37/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa migreeniltä.

Hieronta voi myös pahentaa migreeniä. Voi ärsyttää niskan hermoja.

Niskajumi on itse asiassa myös yksi migreenin oire joten kumpi oli ensin, muna vai kana.

Hakeudu neurologille niin sut testataan ja saat todennäköisesti kohtauslääkkeet käyttöön. Ei kannata viivytellä.

Muista syödä ja nukkua säännöllisesti ja juoda tarpeeksi vettä.

T. Migreenikko

Kiitos vastauksestasi! Tällä kertaa niskajumi oli ensin ja sitten tuli pääkipu. Mielenkiintoista kuulla, että nämä voivat esiintyä yhdessä.

Vierailija
38/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostea pääsiäinen? kirjoitti:

Krapula. Ilolientä ääntä kohti, niin kyllä se siitä!

Ei ollut kostea pääsiäinen mutta voihan sitä epätoivon iskiessä riipaista kokeeksi kännitkin. ;-)

Vierailija
39/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Jos annatte lääkeneuvontaa, kertokaa viestinne yhteydessä, oletteko lääkäri vaiko muuten vaan asiasta kiinnostunut.

Ei mulla muuta.

Vierailija
40/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tilanne jatkuu. Yöllä heräsin särkyyn ja otin särkylääkettä. Kävin myös lääkärissä ja siitä jäi vähän ristiriitainen olo. Suositeltiin fysioterapiaa, jonne sainkin jo ajan. Se meni tosin 2 viikon päähän, joten ei tähän akuuttiin tilanteeseen kauheasti auta. Lääkäri pyörähti huoneessa hyvin pikaisesti. Kokeili niskaa ja päätä, arveli kuukautismigreeniksi. Lääkkeitä ei kuitenkaan määrännyt. :-( Näin meidän tk:ssa. Täytyy mennä ensi kerralla suoraan yksityiselle, jos tämä ei ala tästä pian helpottaa. Hain apteekista kipugeeliä kokeiluun, ehkä jonkin aikaa tuntui paremmalle sen käytön jälkeen. Ap

Lääkäreille täytyy olla kova ja osata vaatia. Kannattaa mennä uudestaan ja käskeä kirjoittamaan molempia burana 600mg ja panadol 600mg. Ei kannata olla liian kiltti, silloin ne ei tee mitään. Valitettavasti on kokemusta..sekä migreenistä että lääkäreistä ja suututtaa sun puolesta kun vähätellään:(