Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni onkin kehno työntekijä, mikä neuvoksi?!

Vierailija
03.04.2018 |

Ystäväni haki ja pääsi töihin samaan paikkaan, jossa itse olen ollut jo vuosia töissä. Työkaverina ystävä onkin osoittautunut kehnonpuoleiseksi, hänellä ei ole ollenkaan työssä vaadittavaa oma-aloitteisuutta tai kykyä ottaa vastuuta.

Olen hankalassa tilanteessa, sillä en osaa enää suhtautua luontevasti ystävääni. Vapaa-ajalla on hyvin kiusallista, kun hän puhuu töistä yhteisille kavereille. En voi suoraan sanoa hänelle, että hän on surkea työssään, koska eihän tuollaista voi työkaverille sanoa. Toisaalta käsitykseni hänestä on huonontunut ja ystävyytemme viilentynyt asian vuoksi.

Ystävä ei tunnu ollenkaan huomaavan, että työyhteisö ei ole tyytyväinen eikä osaa muuttaa käytöstään työpaikalla. Koen olevani hankalassa tilanteessa. Mitä tekisitte minun sijassani?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi asiaan mitenkään vaan jättäisin sen pomonne päänsäryksi.

Vierailija
2/5 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole ystäväsi esimies niin ei ole sun asiasi puuttua tilanteeseen. Sitä vastoin jos olet oikea ystäväni niin tsemppaat ystävääsi, kun tilanne valkenee hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia ei kannata ikinä suositella kaveria mihinkään työpaikkaan ellei tiedä millainen kaveri on työntekijänä.

Eihän tämä enää aua, ja kuten itsekin huomasit, noin saa vaan kätevästi pilattua välit muuten niin hyvään kaveriin.

En tiedä mitä sun pitäis tehdä, voisko esimies puuttua asiaan jos ei tee töitä niinkuin kuuluu? Voitko puhua esimiehelle muutenkin ongelmasta? Voisko ystäväsi siirtyä toiseen työpisteeseen, toisiin tehtäviin tai toiseen yksikköön tms

Vierailija
4/5 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea tuolle tilanteelle kyllä mitään on tehdä.

Se että kehotit ystävääsi hakemaan paikkaa ja hän sen sai, sen jälkeen on esimiehen tehtävä huolehtia että työt tulee tehdyksi.

Vierailija
5/5 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Eihän tuossa voi muuten käydä, kuin että ystävyys kylmenee, ellei jompi kumpi teistä vaihda työpaikkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan