Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä ravintolassa syöminen on rahan tuhlausta!

Vierailija
03.04.2018 |

Mikä järki laittaa 30-40e yhteen ateriaan kun sillä saa kaupasta semisniiduilija viikoksi eväät?

Itse myönnän että aina ei jaksa laittaa safkaa niin menen syömään ABC:lle noutopöydän joka maksaa 9,90e ja olen tyytyväinen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, mutta kuolinpaidassa ei ole taskuja. 

Vierailija
22/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisin ravintolalasku kahdelle oli vähän toistasataa.

En pidä tuhlauksena hauskuuteen käytettyä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kallista, mutta sen arvoista.

Syödään usein pitkän kaavan kautta, eli alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Siihen viiniä ja jotkut drinkit yms.

Kotona ei jaksa ruveta kolmea ruokalajia tekemään.

Ei olla mitään suurituloisia, mutta joskus on ihan mukava vähän törsätä ja nauttia.

Mulle pitkän kaavan kautta on aina tarkoittanut pitkää menua eli jotain 5-9 ruokalajia ja 3 ruokalajia on ns. normi setti. Ei siis ole tarkoitus kettuilla, vaan ihan vaan kommentoida terminologiaa.

Vierailija
24/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki laittaa 30-40e yhteen ateriaan kun sillä saa kaupasta semisniiduilija viikoksi eväät?

Itse myönnän että aina ei jaksa laittaa safkaa niin menen syömään ABC:lle noutopöydän joka maksaa 9,90e ja olen tyytyväinen.

No sitähän se toki on, mutta jokusen kerran vuodessa teemme niin silti. Paljon mieluummin laitan sen rahan siihen, kuin kaljakoriin.

Hyvänä puolena on myös työllistävyys. Nuoruuden oman persaukisuuden jälkeen laitan mielelläni joskus rahaa juuri työllistäviin palveluihin, jotta nykyiset nuoret persaukiset saisivat töitä. Tuolla rahalla maksaa jo yhden kokin tunnin palkan sivukuiuineen.

Vierailija
25/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään ihan sen takia ulkona syömässä, kun ei jaksa laittaa ruokaa, sotkea keittiötä ja on kivaa, kun tuodaan hyvä safka nenän eteen. Tulee syötyä mielenkiintoisempiakin ruokia kuin kotona jaksaisi tehdä.

Kallein syömäni ruoka oli Suomessa Näsinneulassa. Minun ja miehen lasku oli muistaakseni noin 240 Euroa. En ole koskaan syönyt näissä superkalliissa Michelin-ravintoloissa, joissa kai menee viisi sataakin helposti kahdelta.

Vierailija
26/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin ravintolalaskuni oli himpun vajaa 400e, neljä ruokailijaa. Jäi aivan ihana muisto meille kaikille. Ruoka oli hyvää (5 ruokalajia) ja juomat laadukkaita.

Seura parasta ikinä ❤

Vierailija
27/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan jostain syystä pysty nauttimaan ravintolassa syömisestä. :d

Oletko tottunut syömään televisiota katsoessa tai kirjaa/kännykkää lukiessa?

Vierailija
28/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan järkeä käyttää 30-40 e peruspakastemättöön Rossossa tai Chicosissa. Kerran kuussa 100-150 e Grönissä tai Basbassissa. Olen sen arvoinen.

Vierailija
29/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, mutta kuolinpaidassa ei ole taskuja. 

Sehän on vain paperinen etupuolella laitettava suojus. Kannattaa nyt nauttia, siinä leuka sidotaan harsolla kiinni ja tekarit pois. Nilkat kiinni joten ei voi tanssata.

Vierailija
30/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan useasti ravintolassa ei saa parempaa ruokaa kuin omassa kodissani teen. Siksi käyn vain harvakseltaan ravintoloissa. Toki en väitä kaikissa paikoissa käyneeni, mutta aika moni Helsingin ravintola on tullut vuosien varrella testattua.

M40+

Vierailija
31/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja kaverit voi jyrsiä ihan rauhassa Alepan punaisen lapun maksalaatikkoa, minä suon itselleni ja perheellinen välillä mielelläni jotain sellaista, joka ei heidän sanavarastoonsa ilmeisesti kuulu: nautinnon.

Maksalaatikkoa vedän joka viikko mut en koskaan punalappuista tai halpisrainbowta vaan sitä premium leverlådaa eli Saarioisten. Ja mitä mun kavereihin tulee niin he niissä tykkää käydä kun ollaan reissun päällä ja mä sit joudun vanavedessä menemään mukana ja tilaan aina halvimman annoksen listalta.

Tänään päätin herkutella ja ostin lehtipihvejä 400g. Okei ei siit ehkä tullu ihan ravintolakamaa mut valmistuskustannukset oli yht 7e joten olen tyytyväinen :)

Ap

Vierailija
32/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syöminen kymmenien muiden ihmisten keskellä, melu ja tarjoilijoiden ravaaminen edes takas, ja järjetön odotus että saa edes sen ruoan. Mulle se ei oo mitään, mitä odotan tai mitä haluan tehdä mutta onneksi ei ole pakko :)

Vierailija
33/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se syöminen kymmenien muiden ihmisten keskellä, melu ja tarjoilijoiden ravaaminen edes takas, ja järjetön odotus että saa edes sen ruoan. Mulle se ei oo mitään, mitä odotan tai mitä haluan tehdä mutta onneksi ei ole pakko :)

Kannattaa valita ravintola vähän paremmin. Itse tykkään syödä usein ulkona ja viihdyn pienissä ja rauhallisissa ravintoloissa. Kun ottaa aperitiivit, alkuruuan jne. niin ei siinä niin kauan mene. Paremmassa paikassa tulee keittiön tervehdyksetkin vielä.

Vierailija
34/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita ravintola vähän paremmin. Itse tykkään syödä usein ulkona ja viihdyn pienissä ja rauhallisissa ravintoloissa. Kun ottaa aperitiivit, alkuruuan jne. niin ei siinä niin kauan mene. Paremmassa paikassa tulee keittiön tervehdyksetkin vielä.

Kannattaa ymmärtää että ei kaikki nauti samoista asioista :).

Vierailija
35/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, vähän samaa vikaa. Kaikki Helsingin kalleimmat ravintolat on koluttu moneen kertaan työlounaiden ja -illallisten merkeissa, mutta ei vaan nappaa. Ei kiinnosta.

Eri asia on, jos poikkeuksellisesti saa istua itse valitsemassaan hyvässä seurassa. silloin ravintolassakin voi olla mukavaa. Mutta kerta vuodessa riittää hyvin sitäkin.

Vierailija
36/42 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, vähän samaa vikaa. Kaikki Helsingin kalleimmat ravintolat on koluttu moneen kertaan työlounaiden ja -illallisten merkeissa, mutta ei vaan nappaa. Ei kiinnosta.

Eri asia on, jos poikkeuksellisesti saa istua itse valitsemassaan hyvässä seurassa. silloin ravintolassakin voi olla mukavaa. Mutta kerta vuodessa riittää hyvin sitäkin.

Sepä se, seura sen ravintolaillan tekee muiden tekijöiden ohessa ja puolisoni tai hyvien ystävieni kanssa nautin siitä kaikkein eniten.

Vierailija
37/42 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei syödä kotona kuin kerran pari viikossa viikonloppuisin. Usein silloinkin ruoka haetaan ravintolasta.

Me ei asuta Suomessa.

Vierailija
38/42 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto on hyvää kun sen yksin syö.

Vierailija
39/42 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on siinä että saa ottaa kännin ja se onkin muka hienoa kun sen tekee "ravintola"ssa.

Kusista pöperöä sikahintaan ja nälkä jää.

Vierailija
40/42 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kotona tehden ois halvempaa, mutta kyllä mä olen valmis maksamaan siitä että voi toisinaan istua valmiiseen pöytään ja joku muu hoitaa kaiken muun. Ei tarvitse suunnitella, hankkia raaka-aineita, kokata, tiskata, siivota. Usein syön myös edullisen lounaan jossain ravintolassa tai kahvilassa, että kaiken ei tarvitse olla fine dining, mutta abc:n noutopöydästä en maksaisi edes sitä 9,90euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi