Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut pään magneettikuvauksessa?

Vierailija
15.07.2008 |

Missä olit? Miksi olit? Saitko tietää tulokset heti? Mitä päästäsi löydettiin?

Pitäisi ehkä mennä, mutta jännittää niin kovasti.

Minlälainen se oli tutkimuksesna!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kivuton toimenpide kapeassa putkessa, meteli kova. Varjoainetta varmaan suoneen laittavat. Tulokset olen saanut yleensä lääkärin vastaanotolla päivien tai viikkojen kuluttua. Löydöksiäni olleet neuroborrelioosi ja aivokasvain.

Vierailija
2/5 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vapaaehtoisena lukemattomia kertoja. Ja itse mitannut muita (tutkija olen).

Magneetti on vaaraton, ei säteile eikä vaikuta muutenkaan. Melulta suojataan korvatulpilla. Varjoainetta käytetään aika harvoin, useimmat tutkimuset eivät vaadi pistoksia tms.

Ahtaanpaikankammoiselle kokemus voi olla epämiellyttävä, mutta siinä auttaa se, että kuvaaja pystyy puhumaan sinulle ja saat napin, jolla voit hälyttää, jos alkaa ahdistaa tai on muuten jotain hätää. Uudet magneetit ovat designiltaan aika avonaisia, eivät niin pitikiä ja kapeita putkia kuin vanhemmat.

Kuvaus kestää yleensä vajaan puoli tuntia. Tulokset saat lähetteen antaneelta lääkäriltä. Kuvat ovat valmiit heti, mutta lääkäristä ja tilanteen kiireellisyydestä riippuen voi mennä päiviä tai viikkojakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kummempi juttu oli varjoaineen laitto, josta tuli jännä lämpimän aistimus. Kaksi viikkoa meni vastauksiin, mitään ei onneksi löytynyt.

Vierailija
4/5 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään jatkunut silmäkipu.

Vierailija
5/5 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin selkäytimen ja siten pään. Jos mahdollisuus saada musiikkia kuulokkeisiin pyydä sitä, ja pyydä myös kuvaajaa aina vaikka 10 min välein sanomaan, paljonko aikaa vielä jäljellä. Itse olin ekassa tutkimuksessa noin 40 min ilman musiikkia ja ilman välikommentteja. Ei mukava kokemus, luulin että on jo unohdettu sinne putkeen. Tuohon toiseen sitten pyysin niitä välispiikkejä ja musiikkia. Olihan se piippaus-nappula kädessä,mutta kun sitä en sitkeänä sissinä millään halunnut painaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi