Mihin on suunniteltu käytettävän lähellä kattoa oleva pistorasia?
Olen nähnyt näitä muutamassa kerrostaloasunnossa. Seinässä, mutta hyvin ylhäällä, olo- ja makuuhuoneissa.
Mikä näiden idea on?
Kommentit (90)
Jos ufot tulee sitten viimeinkin kaakaolle, ne voivat ladata ajokkinsa tuosta kyseisestä rasiasta.
Veljelläni huomasin sellaisen ikkunan yläpuolella, näytti hassulta kun ei ollut verhoja edessä.
Siinä kohtaa oli ennen kevytrakenteinen vaatehuone. Tarkoitettu vaatehuoneen valaisimelle.
Hallitus voi seurata niistä rei ´istä, jotta miten se kokoomuksen ja keskustan köyhäin kansanosan kyykyttämishanke onnistuupi ihan käytännön tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus voi seurata niistä rei ´istä, jotta miten se kokoomuksen ja keskustan köyhäin kansanosan kyykyttämishanke onnistuupi ihan käytännön tasolla.
Jatkossa jokaisessa uudessa asunnossa on vakiona tuollainen pistorasia ja niitä tullaan jälkiasentamaan huhtikuun aikana valtava määrä eri puolilla Suomea. Aktiivimallin vaatimusten täyttämiseksi riittää jatkossa oman pistotulppansa liittäminen tuohon aktivointipistorasiaan. Joidenkin sulake palaa, joidenkin ei.
Minulla on 70-luvun elementtikerrostalokaksiossa olohuoneen takaseinällä tuollainen. Sille on kattovalon valokatkaisijapaneelissa oma kytkimensä. Olen kytkenyt siihen spottivalon, joka aiemmin valaisi darts-taulua. Nyt se vaan on.
Sieltä voi meidän söpö pääministeri kurkistella ja tuumailla sekä sitten kiristää köyhäin elinoloja vielä vaan lisää.
Sykkivään metriseen.
Sinne vaan väännät pullean keskivartalosi takapile pystytanassa alapuolelle...
Valot, tykit, kajarit, telkkarit....jne keksi itse paras käyttötapa.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi meidän söpö pääministeri kurkistella ja tuumailla sekä sitten kiristää köyhäin elinoloja vielä vaan lisää.
Avaisit edes verhot, niin saat valoa. Ei hallitus voi kaikkea puolestasi tehdä.
Meillä on pistorasioita katossa. Olohuoneen peräseinällä, olkkarin ikkunalla ja takkahuoneen peräseinällä. Oisko ollut vielä yhdessä makkarissakin. Eli katossa, ihan seinän lähellä. Ei siis mitään huoneen kedkelle tulevaa kattolamppua varten. Tslo rakennettu -86.
En ole keksinyt näille mitään käyttöä.
Sieltä voi, jos aivan tarkkaan vain kuuntelee, kuulua Cheekin herkkää örähdystä. Onhan Cheek likipitäen aivan kuin enkeli, siksipä niitä reikiä katon rajassa niin usein on.
Meillä on tuollainen eteisessä katon varaan asennettua valvontakameraa varten.
Sä voit ripustautua siihen kun haluat tehdä sääli-itsariyrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuollainen eteisessä katon varaan asennettua valvontakameraa varten.
Oliskohan noin? Edes huoltomies ei tiennyt miksi eteisessä oven yläpuolella on pistorasia.
Muissa huoneissa on riittävästi pistorasioita mm yhdistetty oh+keittö on 19 kpl pistorasioita.
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin on tuollainen, mutta sellaisessa paikassa, etten oikein mitään jo ehdotettua sinne laittaisi. Lähellä nurkkaa, kaukana antennipistokkeesta ja ikkunasta, joten mitäköhän varten tuo voisi olla? Talo on valmistunut vuonna 1972, jos sillä on merkitystä.
70-luvun massiivisissa kirjahyllyssä oli valo baarikaapissa ja joissakin muuallakin lamppuja. Sitä varten oli pistorasia katon rajassa.
Meillä on 70- luvun rivarissa joka huoneessa pistorasiat katonrajassa seinissä kattovalaisimia varten. Katoista puuttuu sähkövedot valaisimille ja valaisimien johdot on vedetty pintavetona katosta seinälle. Ylimääräiset näkyvät johdot ei kyllä ole kauniita, mutta minkäs teet.
Mun vuokrakämpässä on melkein joka ikkunan luona sellainen ja ne toimivat vielä valokatkaisijasta. On tosi kätevää jouluvalojen kanssa.