Opettajat, kun ilmoitatte kuukausipalkkanne, niin jaatteko vuosipalkan vain niillä kuukausilla, jolloin sitä opetusta on?
Vai oletteko te kesä- ja heinäkuussakin "töissä" takapihan riippukeinussa köllöttelemässä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole lomaa, se on opetuksetonta aikaa ;) Aikoinaan opettajan palkka maksettiin vain opetuskuukausilta, mutta järjestelmää muutettiin niin, että sama palkka jaettiin 12:lla ja alettiin maksaa joka kuukausi.
Ja eipä sitä lomaakaan loppujen lopuksi ole juurikaan enempää kuin muillakaan kunnallisilla työntekijöillä. Se vaan huomataan eri tavalla :) Lisähuomautuksena vielä sellainen, että opettaja ei voi koskaan lähteä halvoille matkoille, kun aina on sesonki.
Ps. Vapaa maa, vapaa ammatinvalintamahdollisuus.
Höpöhöpö, koulua on 187-189/vrk vuodessa. Koulutukset työajalla. Töitä siis karkeasti joka toinen päivä.
Olen itse vaativassa töissä, 6-7vrk/ vk. Vähän jäävällä vapaa-ajalla teen tuntiopettajan hommia. Pystyisin hoitamaan päätoimisen opetustyön 2-3 pv/vko helposti ilman päätyötä, jos ajata saisi valita vapaasti. Huom. ei siis peruskoulu kyseessä.
Sitten tekisit työsi huonosti. Kyllä teidät tiedetään.
Jotkut osaavat asiansa ja ovat tehokkaita, kutsutaan myös asiantuntijoiksi.
Toisekseen kaikkihan joutuvat hommia tekemään kotona, on se ala mikä vain, jos ei nyt ihan suorittavista hommista puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole lomaa, se on opetuksetonta aikaa ;) Aikoinaan opettajan palkka maksettiin vain opetuskuukausilta, mutta järjestelmää muutettiin niin, että sama palkka jaettiin 12:lla ja alettiin maksaa joka kuukausi.
Ja eipä sitä lomaakaan loppujen lopuksi ole juurikaan enempää kuin muillakaan kunnallisilla työntekijöillä. Se vaan huomataan eri tavalla :) Lisähuomautuksena vielä sellainen, että opettaja ei voi koskaan lähteä halvoille matkoille, kun aina on sesonki.
Ps. Vapaa maa, vapaa ammatinvalintamahdollisuus.
Höpöhöpö, koulua on 187-189/vrk vuodessa. Koulutukset työajalla. Töitä siis karkeasti joka toinen päivä.
Olen itse vaativassa töissä, 6-7vrk/ vk. Vähän jäävällä vapaa-ajalla teen tuntiopettajan hommia. Pystyisin hoitamaan päätoimisen opetustyön 2-3 pv/vko helposti ilman päätyötä, jos ajata saisi valita vapaasti. Huom. ei siis peruskoulu kyseessä.
Milloin lepäät? Vai oletko niin korvaamaton, että sinun pitää työskennellä 8/7?
Vierailija kirjoitti:
Teen 50-60 tuntista työviikkoa. Joskus nuo "ylimääräiset" tunnit vaan pitää saada takaisin.
Töitä on paljon, eikä niitä oikein voi hyvällä omallatunnolla vähentää. Nytkin pitäisi aloittaa lukiolaisten kokeiden korjaus...
Herran jestas, miten ihmeessä saat kulumaan aikaa 12 h/arkipäivä tai 8,5 h/joka päivä? Tätä en missään tapauksessa usko!
Vierailija kirjoitti:
10, miltäs vuodelta tietosi ovat? Luultavasti 20-30 vuoden takaa. Et oikeasti tiedä mitään opettajan työnkuvasta tällä hetkellä. Työ on lisääntynyt huimasti. Nykyisin on Wilma, joka viikko vähintään yksi kokous, vaativat vanhemmat jne. Itse olen joka päivä koululla yli 8 tuntia eikä siellä tarvitse yksin olla. Omat vanhempani olivat opettajia ja itsellä kokemusta 30 vuotta opena.
Joka viikko vähintään yksi kokous!? No se ei ole paljon se. Ja yli 8 tuntia on vähimmäismäärä, jonka asiantuntijana missä muussa työssä joutuu toimistolla olemaan. Pakko ihmetellä teitä opettajia, ette pärjäisi kovin monessa työssä, kun valitatte niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän lasten opettajat ovat olleet lomamatkoilla muulloinkin, kuin koulujen loma-aikoina. Tosin todennäköisesti saaneet virkavapaata 1-2 viikkoa.
Ja vielä tähän lomakuvioon, että opettajat eivät voi matkustaa muulloin, kuin koulujen loma-aikoina, niin eivät koululaisten perheetkään voi muulloin matkustaa...Jos opettaja matkustaa loma-aikana, hän on joko ottanut palkatonta virkavapautta tai hänet on lomautettu. Sekin muuten kertoo omaa kieltään sekä opettajien palkoista että matkojen hinnoista, että opettajien on joskus todellakin taloudellisesti kannattavampaa ottaa palkatonta kuin matkustaa koulujen loma-aikoina.
Niin tai ihan yksinkertaisesti puolison loma ei osu koulun loma-aikaan ja lähtevät reissuun sen vuoksi muulloin.
Täällä pohditaan tätä opettajien mahtavaa palkkaa ja pitkiä lomia päivittäin? Jos nuo ovat niin kadehdittavia niin opiskelkaa nyt ihmeessä opettajaksi niin pääsette näistä huikeista eduista nauttimaan! Pitää sitten varautuu kohtuu pitkään opiskeluaikaan mutta silloin voi varmaan tuleville opettajille tyypilliseen tapaan olla mamileasingilla ja asustaa iskän valtavassa keskustakämpässä, ilmaiseksi. Että oppii kunnolla loisen elämäntavat koska niitähän lastenne opettajat ovat, yhteiskunnan paarialuokkaa jonka pitäisi tehdä työtään kokonaan ilman palkkaa. Kun eivät mitään TUOTA!!