Typerä miesongelma mutta silti..
Tunnen erään miehen, joka on perusluonteeltaan vähän ujo, eikä oikeastaan puhu uusien ihmisten seurassa. Sen sijaan minun kanssani ollessaan hän on todella puhelias, hauska ja kohtelias ja tulemme muutenkin hyvin toimeen. En vain millään jaksa enää sitä, että jos ollaan ihmisten ilmoilla niin hän vetäytyy täysin kuoreensa, hyvä jos kerran uskaltaa hymähtää. Ihan kuin olisi kaksi täysin eri ihmistä. Voiko asialle tehdä mitään vai pitäisikö vain luovuttaa asian suhteen?
Kommentit (16)
Hän tulee olemaan sinusta erittäin mustasukkainen ja omistushaluinen ellei ole jo.
Ei jatkoon.
Ujous on juuri tuota - ja ujous karisee kyllä iän myötä ja itseään haastamalla.
Ja sittenkö ihminen on normaali ja hyväksyttävä kun jutustelee liibalaabaa kaikkien tuntemattomien kanssa?
Puhu hänelle. Kyllä aikuinen ihminen pitää osata selittää oma käytöksensä ja kertoa mikä on. Älä hyväksy mitään "en mä tiedä" tai "mä oon ujo" tai "mä olen mikä olen" -vastauksia tai jos mies meinaa niillä puhumisen ja selityksen kuitata, niin sano suoraan, että se on sitten siinä. Sano, että et pysty ajattelemaankaan mitään enempää, jos ette pysty edes tällaisia asioita puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhu hänelle. Kyllä aikuinen ihminen pitää osata selittää oma käytöksensä ja kertoa mikä on. Älä hyväksy mitään "en mä tiedä" tai "mä oon ujo" tai "mä olen mikä olen" -vastauksia tai jos mies meinaa niillä puhumisen ja selityksen kuitata, niin sano suoraan, että se on sitten siinä. Sano, että et pysty ajattelemaankaan mitään enempää, jos ette pysty edes tällaisia asioita puhumaan.
"Mä oon ujo" saattaa olla oikea syy. Ujos aiheuttaa tuollaista käytöstä - ja jos se on syy, niin ei sitä aivan sormia napsauttamalla muuta. Ikä ja harjoitus todella auttaa - itseluottamuksen lisääntyminen myös, jos kyse esim. huonosta itsetunnosta, vaikka ujoilla voi toisaalta olla ihan hyväkin itsetunto.
Kyseessä temperamenttipiirre. Ujoja on kyllä julkisissa ammateissakin, kuten näyttelijöinä silti.
Mutta toki kysyä voi, jos onkin jotain muuta...
Nainen voi itsekin yrittää vetää miestä keskusteluihin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän tulee olemaan sinusta erittäin mustasukkainen ja omistushaluinen ellei ole jo.
Ei jatkoon.
Minulla tuo tuli myös ekana mieleen. Siihen vielä sekaan jotakin syyttelyä kuinka SINÄ olet tuollainen turhan lörpöttelijä, kuinka SINUN kaverisi ovat suulaita ja tyhmiä ja kuinka SINUN pitää nyt muuttua, että voit olla hänen arvoisensa jne. Kohta huomaat, että hän yrittää aivopestä sinua erilaiseksi kaikessa muussakin, mm. pukeutumisessa ja meikkaamisessa, kavereissa, syömisissä, juomisissa, lukemisissa, musiikkimausta ja sitä rataa. Miehellä on vakaa mielipide asioihin ja sinun mielipiteellä ei ole arvoa. Tällainen minun yksi miesystävä oli, mutta valitettavasti minua ei oltu kasvatettu hiirulaiseksi, vaan hetken yritin häntä miellyttää ja sitten räjähdin.
Kerropa ap minkälainen mies on muuten. Minkä ikäisiä olette?
Ujous voi olla syy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon ujo" saattaa olla oikea syy. Ujos aiheuttaa tuollaista käytöstä - ja jos se on syy, niin ei sitä aivan sormia napsauttamalla muuta. Ikä ja harjoitus todella auttaa - itseluottamuksen lisääntyminen myös, jos kyse esim. huonosta itsetunnosta, vaikka ujoilla voi toisaalta olla ihan hyväkin itsetunto.
Kyseessä temperamenttipiirre. Ujoja on kyllä julkisissa ammateissakin, kuten näyttelijöinä silti.
Mutta toki kysyä voi, jos onkin jotain muuta...
Nainen voi itsekin yrittää vetää miestä keskusteluihin mukaan.
Höpö höpö, ei mies mikään ujo ole, vaan joku typerä temppuilija, jolla on huonot käytöstavat. Jättäisin heti tuollaisen tomppelin. Vaikka olisi kuinka "ujo", niin pitää osata käyttäytyä! Ei tuollaista murahtelijaa tarvitse ymmärtää ja paapoa.
Onko miehellä omia ystäviä? Missä ihmisten ilmoilla olet hänen kanssaan ollut, minkälaista porukkaa siellä on ollut?
Olet siis tavannut exäni tai jonkun vastaavan. Hän on ainut ihan oikea ihmisvihaaja jonka tunnen. Jokainen kuuluu ensin osoittaa hänelle miksi ei vihaisi.
Sitten kun lopulta pääsee vihastaan ja osaa rakentaa luottamussuhteen antaa kaikkensa.
Miksi se häiritsee sinua niin paljon? Luulisi että miestä häiritsee enemmän jos vedetään väkisellä tuntemattomien seuraan ja se ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään miehen, joka on perusluonteeltaan vähän ujo, eikä oikeastaan puhu uusien ihmisten seurassa. Sen sijaan minun kanssani ollessaan hän on todella puhelias, hauska ja kohtelias ja tulemme muutenkin hyvin toimeen. En vain millään jaksa enää sitä, että jos ollaan ihmisten ilmoilla niin hän vetäytyy täysin kuoreensa, hyvä jos kerran uskaltaa hymähtää. Ihan kuin olisi kaksi täysin eri ihmistä. Voiko asialle tehdä mitään vai pitäisikö vain luovuttaa asian suhteen?
Jos olet jo nyt tuskastunut miehen kyvyttömyyteen olla edes suurinpiirtein normaali muiden kanssa, niin tuskinpa jaksat tuollaista mölliäijää kauan katsoa. Luovuta vain, sinä et häntä pysty pelastamaan ja sinä et voi olla isolle miehelle aina se äitihahmo, joka hoitaa puhepuolen, kun mies möllöttää mykkänä jossakin nurkassa. Miten ihmeessä äijä on tähän saakka pärjännyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se häiritsee sinua niin paljon? Luulisi että miestä häiritsee enemmän jos vedetään väkisellä tuntemattomien seuraan ja se ei kiinnosta
Voi voi... Eli ap:n pitäisi tästä lähtien olla vain ja ainoastaan kahdestaan tuon Jöröjukan kanssa ja he eivät voisi ikinä mennä minnekään? En kyllä tiedä minkälainen ap:n ja Jörön suhde on, mutta ei tuollaisella parisuhteella ole ainakaan mitään tulevaisuutta.
Olen nähnyt paljon pahempaakin. Tuoko oli isoin vika miehessä?
Miten tapasitte? Sulle alkoi tosta vaan jutella?
JSS