Mitä mieltä ootte nimestä Linnea?
Mitä mieltä olette? Mikä tai mitkä sopisi toisiksi nimiksi? Ja onkohan lempinimi "Nea", koska en tykkää yhtään Nea-nimestä.. Linsku tms. Olisi ok ja tietysti ihan Linnea sellaisenaan, mutta pelkään jos lyhentyy Neaksi? Tosin en kyllä tiedä ketään Linneaa tai vaikka Mineaa jota Neaksi kutsuttaisiin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi
Se tarkoittaa vanamoa, mutta minun mieleeni tulee medaljonki. Ja jotain klassisen kaunista ja rauhoittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnea kuulostaa kemikaalilta.
Joo, siis sehän on jokin kosmetiikkasarja. Ainakin jotain saippuoita ja shampoita olen nähnyt.
See on Linna. Kävisit specsaversilla!
Linnea Isabella
Linnea Johanna
Linnea Emilia
Linnea Sofia
Linnea Maria
Linnea Aurora
Linnea Adelia
Lintsun äiti kirjoitti:
Meillä Linnea Josefiina
Vau. Molemmat upeita teeskentelemättömiä nimiä. Alkuperäiselle kirjoittajalle, Linnea nimen kuulin ensimmäisen kerra noin vuosi sitten. Se on jäänyt pysyvästi hienona nimenä mieleen. Spontaanisti tuli perään Kristiina mielen, jonka vaadin joskus pikkusiskoni kolmanneksi nimeksi nimeksi. Siitä olen pitänyt ajattomasti.
Linnea on kaunis nimi, itsekin mietimme sitä aikanaan esikoisellemme. Oli jossain vaiheessa vain valtavan suosittu ainakin täälläpäin, joten en siksi laittaisi etunimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Linnea nimestä. Yksi tuttu Linnea löytyy ja lempinimeltään on Linzi!
Linzistä tulee mieleen Linzin torttu. Sitä syödään Itävallassa, Saksassa ja Sveitsissä.
Taidankin leipoa tänään.
Äläs nyt.Jessika ,Janika Jemina,ne ovat " lähiörupusakin" nimiä.
Linnea on ihana nimi, meidänkö tytön toinen nimi. En usko et lyhentyis Neaksi.
Linnea-nimi oli suosituimmillaan 1900-1930 lukujen aikana. Suosio kääntyi uudelleen nousuun 2000-vuodesta alkaen. Ei kuitenkaan ole aivan niin suosittu kuin 1900-vuosisadan alkupuolella.
Linnea tarkoittaa ruotsiksi vanamoa.
Linnean kutsumanimi voisi olla Linn.
Linnea Elisabet
Linnea Elsa Johanna
Linnea Sofi Alina
Linnea Nora Emmalyn
Linnea Sofi Ellen
Linnea Ella Sofia
Linnea Ella Roosa
Linnea Elsi Amanda
Linnea Julie Amalia
Linnea Erin Josefin
Linnea Edit Rosalia
Linnea Aava Vienna
Ap:n mielestäkö siis Linsku lempinimenä olisi parempi kuin Nea? Oho, sanon minä. Linsku?
Linnea Iina Andrea
Linnea Vuokko Justiina
Linnea Iiris Onerva
Linnea Erika
Linnea Emma Justina
Vierailija kirjoitti:
Lintsun äiti kirjoitti:
Meillä Linnea Josefiina
Vau. Molemmat upeita teeskentelemättömiä nimiä. Alkuperäiselle kirjoittajalle, Linnea nimen kuulin ensimmäisen kerra noin vuosi sitten. Se on jäänyt pysyvästi hienona nimenä mieleen. Spontaanisti tuli perään Kristiina mielen, jonka vaadin joskus pikkusiskoni kolmanneksi nimeksi nimeksi. Siitä olen pitänyt ajattomasti.
"Linnea nimen kuulin ensimmäisen kerra noin vuosi sitten"!?!?
Linnea on ollut kalenterissa vuosikymmenet! Suosituimpien nimien listalla varmaan viimeiset 15 vuotta! Ja sinä kuulit nimen ensimmäisen kerran vasta vuosi sitten! No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
Linnea, Lilja, Lahja, Viola, Valma ja Tuulia olivat saman aikakauden rouvashenkilöiden nimiä.
Monet näistä ovat tulleet uudelleen muotiin.
Tulee mieleen Turpeisen baari/kotimainen tv-sarja Kuusniemestä.
Linnea on kaunis nimi, eli alkuperäinen nimi ja lausuttuna sen mukaan ("li-neea"). En voi sietää suomalaista ääntämistä linne-a. Sanna-e? Onni-a? Eieiei... Mutta jotkut ilmiselvästi tykkävvät linne-a:sta, niin oudolua kuin se suomeksi kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mielestäkö siis Linsku lempinimenä olisi parempi kuin Nea? Oho, sanon minä. Linsku?
No kyllä, koska Linsku on selkeästi lempinimi, kun taas Nea on oikea nimi enkä halua, että lasta luullaan Nea- nimiseksi.
Linnea ja Minea ovat kauniita nimiä, mutta minäkään en pidä Nea nimestä. En kuitenkaan usko, että kummankaan nimiselle kovin helposti kutsumanimeksi tulisi Nea. Luontevampia kutsumanimiä olisivat esim. Linsku, Linn, Linni, Minsku, Minne tai Mine.
Linnealle toisiksi nimiksi sopisi
Linnea Maria
Linnea Leanna
Linnea Anna Sofia
Linnea Eeva Katariina
Linnea Lea Karita
Linnea Helmi Alisa
Vierailija kirjoitti:
Sama kouluttamaton lähiömamma ehdottelee taas litanian noita väsyneitä wt-yhdistelmänimiä eka ja tokanimineen! :D
Voitko ystävällisesti kertoa, mitä ketjun nimiä tarkoitit? Kiitos.
Meillä Linnea Josefiina