Tilin ylitys. Pankki-ihmisiä linjoilla?
Voiko seurata ongelmia tilin ylityksestä, kun yhdeltä tililtäni oli mennyt asuntolainaan liittyvä palvelumaksu ja tilin saldo meni miinukselle? Huomasin sen 2 päivää jälkikädessä ja siirsin välittömästi puuttuvan summan toiselta tililtä. Harmittaa ihan kamalasti kun en muistanut tuohon varautua, menee vain kerran vuodessa. Olisi pitänyt merkitä kalenteriin muistutus.
Kommentit (8)
Tilin ylitys on sopimusrikkomus, mutta kun reagoit tohon noin nopeasti, niin käytännössä ei vaikuta mitenkään mihinkään.
Eipä muuta kuin veloittavat tilinylityskoron niiltä päiviltä, kun tili oli miinuksella.
Kiitos vastauksistanne. Tarkoitus on tämän vuoden aikana vaihtaa asuntoa ja aloin jo hermoheikkona stressaamaan kuinka tilinylitys vaikuttaa asuntolainan saantiin.
-ap
Ei pankit silloin mitään rankaisee jos olet asuntovelallinen, sinulla on kuitenkin yleensä rahaa tilillä ja vielä muitakin tilejä, joilla rahaa.
Ainoa tosiaan on pieni maksu tilin ylityksestä, ehkä.
Sinulla on asiat hyvin kun hermostut noin pienestä asiasta. Ja voit siirtää rahaa tililtä toiselle.
Vasta silloin kun olet rahaton, työtön ja ei ole mitään omaisuutta, niin pankit kyllä lopettaa *mukavana olon* ja joka pienikin asia nousee elämää suuremmaksi.
Ja joudut joka asiasta maksamaan. Neuvotteluvaraa ei missään ole.
Esimerkiksi kun olin joku *avainasiakas* ja minulla oli rahaa tilillä ja omaisuutta, niin palvelumaksu oli nolla tai hyvin pieni. Vaikka minua ei toisaalta haitannut, vaikka olisi ollut isompikin.
Nyt kun olen köyhä ja varaton, niin pankki ottaa järjettömän isoa palvelumaksua ja pankkikorttikin on paljon kalliimpi kuin entinen.
Eli mitä varakkaampi ihminen olet niin sitä parempaa ja halvempaa palvelua pankista saat.
Ei yksi pieni vahinkoylitys mitään haittaa, varsinkin kun korjasit sen nopeasti. Eri asia olisi jos tilisi olisi jatkuvasti yli ja summat olisivat kymmeniä tai satoja euroja.
Nyt alkoi oikein kiinnostamaan kuinka isosta ylityksestä oli kyse?
Jos jo olet stressaantunut tulevasta asunnot vaihdosta?
Jos olet hyvä asiakas pankki vähät välittää pienistä lrityksistä.
Ja oletan, että olet, koska voit jopa miettiä toisen asunnon vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi oikein kiinnostamaan kuinka isosta ylityksestä oli kyse?
Jos jo olet stressaantunut tulevasta asunnot vaihdosta?Jos olet hyvä asiakas pankki vähät välittää pienistä lrityksistä.
Ja oletan, että olet, koska voit jopa miettiä toisen asunnon vaihtoa.
Tili saldo oli 39€ miinuksella. Kyseinen tili on asuntotili joka jäi eron jälkeen minulle. Siitä menee lainanlyhennykset ym.
Täytyy korjata se väärinkäsitys, että mulla paljon olisi rahaa ja tilejä. Olen yksin lapsen kanssa ja ihan pieni kerrostaloasunto kyseessä.
Miesystävän kanssa olemme muuttamassa yhteen ja tarvitsemme isomman asunnon.
Ei tuosta seuraa sinulle muuta ikävää kuin pieni toimenpidemaksu. Olet asuntolaina-asiakkaana pankillesi tärkeä, joten eivät he ala sinua yhdestä pienestä fibasta tylyttää.