Miksi puoliso alkoholisoituu parisuhteessa,
ellei aiemmin ole ollut ongelmaa päihteitten kanssa? Onko suhteessa ahdistusta vai kehittyykö joillekin riippuvuus esim. harvinaisenkin käytön myötä esim. pari lasia viinia viikonloppuisin /kerran kk?
Kommentit (28)
Täällä taas selityskerho koolla 😂 Kaikilla löytyy omaan ja mahdolliseen muiden alkoholismiin aina syy puolisosta. Kellään ei tokikaan syyllinen löydy peilistä.
Mutta entäs naisalkoholistit, heitäkin on. Juovatko he sitten vittumaisen läskin ukon takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kavereissa kans tuntuu olevan niin että parisuhteelliset tankkaavat aina viikonloppua varten Alkossa ja odottavat jo kieli pitkällä milloin saa korkata. Olen miettinyt millaista heidän perhe-elämänsä sitten mahtaa olla kun kukaan vieras ei ole katsomassa? Kekkuloidaanko sitä ihan kännissä lasten kanssa vai mitä?
Itse sinkkuna en koskaan juo kotona yksin, tuntuu että vapaa-aikaa on muutenkin niin hirvittävän vähän etten todellakaan halua elämääni viettää humalassa/krapulassa vaan nauttia kaikenlaisista kokemuksista jotka muistan vielä seuraavanakin päivänä.
Teetkö töitä 60h/vko vai miten sulla on vapaa-aikaa hirvittävän vähän?
Ihan normaali työaika mulla on mutta ei vuorokauden tunnit aina oikein riitä kaikkeen kivaan tekemiseen. Siksi tuntuu, että sitä vapaa-aikaa on hirvittävän vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kavereissa kans tuntuu olevan niin että parisuhteelliset tankkaavat aina viikonloppua varten Alkossa ja odottavat jo kieli pitkällä milloin saa korkata. Olen miettinyt millaista heidän perhe-elämänsä sitten mahtaa olla kun kukaan vieras ei ole katsomassa? Kekkuloidaanko sitä ihan kännissä lasten kanssa vai mitä?
Itse sinkkuna en koskaan juo kotona yksin, tuntuu että vapaa-aikaa on muutenkin niin hirvittävän vähän etten todellakaan halua elämääni viettää humalassa/krapulassa vaan nauttia kaikenlaisista kokemuksista jotka muistan vielä seuraavanakin päivänä.
Ihan normaali työaika mulla on mutta ei vuorokauden tunnit aina oikein riitä kaikkeen kivaan tekemiseen. Siksi tuntuu, että sitä vapaa-aikaa on hirvittävän vähän.
Tossa tapauksessa kannattaa ehdottomasti alkaa juomaan. Semmoinen pullo päivässä on hyvä tahti. Vapaa-aika luistaa mukavasti, eikä sen vähyys ole mikään ongelma. Pää täyteen joka päivä. Maistuu hyvälle ja asiatkin luistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa tapauksessa kannattaa ehdottomasti alkaa juomaan. Semmoinen pullo päivässä on hyvä tahti. Vapaa-aika luistaa mukavasti, eikä sen vähyys ole mikään ongelma. Pää täyteen joka päivä. Maistuu hyvälle ja asiatkin luistaa.
Okei, mulla siis on ihan eri käsitys kivasta tekemisestä jonka muistaa seuraavanakin päivänä kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas selityskerho koolla 😂 Kaikilla löytyy omaan ja mahdolliseen muiden alkoholismiin aina syy puolisosta. Kellään ei tokikaan syyllinen löydy peilistä.
Mutta entäs naisalkoholistit, heitäkin on. Juovatko he sitten vittumaisen läskin ukon takia?
Läskistä en tiedä, mutta muuten kyllä. Oma ex. joi juuri sen takia. Kun nostin kytkintä, hän hankki uuden vittumaisen ukon, ja nyt juo sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkoholin käyttö alkoi laiskasta lihoavasta akasta. Koti oli aina siivoton, vaikka lapsi oli jo kuuden vanha. Katseli ilmeisesti päivät nettiä ja telkkaria. Olin kuitenkin päättänyt olla eroamatta lapsen vuoksi, niin ahdistus huonosta parisuhteesta ajoi käyttämään alkoholia.
No paraniko se parisuhde sillä, että aloit ryyppäämään? Lapsi kyllä kärsi enemmän juopottelevasta isästä kuin vanhempien erosta.
Jos puoliso saa toisen ryyppäämään, niin ero olisi todellakin parempi ratkaisu oli lapsia tai ei. Mutta eihän ne miehet saa eroa vireille, sekin pitää naisen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi parisuhteellisen ihmisen päihdeongelma johtuisi puolisosta? Siis muuten, kuin alkoholistin sairaassa ajatusmaailmassa, jossa hänelle itsellään ei ole vastuuta?
Juominen johtuu aina puolisosta, jos alkoholisti on parisuhteessa.
Sama juttu siinä tapauksessa, että ei ole. Silloin alkoholisti juo siksi, kun ei ole puolisoa. Ja kummassakin tapauksessa puoliso on sama, minä.
Aika karua mutta näin se on. Eron jälkeen mä laitoin elämäni raiteilleen ja uuden naisen kanssa toimii kaikki, eikä mitään syytä tarttua pulloon. Läskit lähti ja seksi on upeaa!