Kävin lukemassa Pro graduja ja jo tiivistelmistä löytyi pahoja kirjoitusvirheitä.
Kommentit (24)
Yliopistojen ja korkekoulujen rahoitus riippuu nykyisin suoritettujen tutkintojen määrästä. Itse voitte päätellä loput.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee toimittajien huonot tekstit. Lauseet ovat kömpelöitä. Tekstit ovat täynnä kirjoitus- ja asiavirheitä. (Johtuu varmaan siitä, että luin lapsena aina Hesarin kuukausiliitettä ja se oli tuolloin todella hyvää suomea. Tiede-lehteä tykkään lukea paitsi aiheiden myös hyvän kielen vuoksi. Myös kirjoja on hyvä lukea, että kielitaito säilyy ja sanavarasto karttuu.)
Ovat nykyisin koulutuksen puuttuessa enemmänkin toimittelijoita ja kuka tahansa voi alkaa sellaiseksi, kunhan ei pyydä liikaa palkkaa. Taisi muistaakseni alkaa Neloselta vuosia sitten, kun huomasin, että käännösteksit ovat huonoa suomea ja nykyään tätä samaa osaamattomutta löytyy jo Yleltäkin. Kielitoimistostakaan ei enää ole apua, kun suosittelee virheellistä alkaa verbin käyttöä, Oikein sanottuna "aion lähteä ulos juoksemaan" voi nyt heidän mukaansa sanoa "aion lähtemään ulostelemaan juoksemaan" tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistojen ja korkekoulujen rahoitus riippuu nykyisin suoritettujen tutkintojen määrästä. Itse voitte päätellä loput.
Aihe on itselleni läheinen, sillä aloittelen gradun kirjoittamista. Kävin siis lukemassa muiden kirjoittamia oppareita, kandeja ja graduja. Erityisesti graduista löytyi virheitä.
Otitko nytkin pari olutta?